Casefan liggend als cpukoeler gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:50
heyz, ik zet met een dilemma..

Momenteel ben ik bezig met mijn kleine casemod, dus ik vind het wel tijd voor een nieuwe koeler ( 1600+ idle 45 stressed 52)

Ik heb nú een of ander vaag heatsinkje (60*55*38) met een heel klein 60*60 koelertje erop (merk unknown :()

Ding koelt natuurlijk voor geen meter, nou had ik als idee als ik nou die fan eraf haal en daar een convertertje bij zet http://www.perfectsystems.nl/info.asp?Info=37589 , en daar een gewone 80*80 casefan bovenop plaats http://www.perfectsystems.nl/info.asp?Info=38465 dan moet dat toch ook goed koelen..

Nu zei een vriend van me ( Whieee ) dat je dankzij die converter onderdruk krijgt bij je proc en dat het dus helemaal niet goed gaat koelen. Wat kan ik nu het beste doen?

In een stomme bui heb ik de kabeltjes van mijn ouwe cpu fan doorgesneden :(. Ik heb nu een hele luidruchtige orb in mn kassie hangen..

Als die "constructie" idd onderdruk veroorzaakt zat ik te denken aan deze koeler http://www.perfectsystems.nl/info.asp?Info=37871 . Lijkt mij wel een nette stille, goeie koeler.. Ik heb helaas niet veel ruimte rond mijn socket ( MSI K7T2Pro :() Dus 70*70 is de maximale grootte voor mijn heatsink

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:43
Bij de wat duurdere koelers word er vaak een converter opgezet + grote fan... maakt minder lawaai. Zou dus gewoon moeten werken ihmo :)

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Onder- of overdruk is dikke onzin.. De geringe airflow die een fan genereert maakt echt geen ene ruk uit voor de druk.

Dus lekker die convertor erop zetten.

Verwijderd

Zo'n convertor is denk ik wel een goed idee.

Over die onderdruk: Een fan kan met een beetje luchtverplaatsing er toch nooit voor zorgen voor zoveel onderdruk dat de lucht warm wordt? Er wordt als het goed is nog steeds van de zijkanten nieuwe lucht aangevoerd. Als je de fan omlaag laat blazen heb trouwens helemaal geen onderdruk, maar overdruk. Of zit ik nou fout?

PS: als je bij de link naar die convertor die komma erachter weghaalt, dan doet ie het ook nog. ;)

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:50
dus gewoon lekker die converter + fan :)
Ok, bespaart mij ook gewoon 2x 10 euro :P (vakkenvullers uurloon = niet hoog :P)

tnx Fub, ik maak errug veel typo's :D :+

[ Voor 17% gewijzigd door SyS_ErroR op 01-06-2003 12:47 ]

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Dit is trouwens nog maar net voorbij gekomen:

[rml][ AC] Onder / Overdruk ??[/rml]

En de search natuurlijk.

[ Voor 54% gewijzigd door Steve op 01-06-2003 12:51 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-02 12:48

Shunt

Boe

erm ik denk dat je bete wat meer centen kan uit geven aan een echte cooler
als straks met een weg gebrande cpu te zitten ;)
ik heb nogal slechte ervaringen met van die vage koelertjes :P
gewoon een leuk coolertje van 20 euro kopen en klaar is kees ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Gewoon een betere koeler kopen.. Als je geen geld daarvoor hebt lekker die converter gebruiken.

Over en onderdruk is idd dikke BS. Niemand gaat mij wijs maken dat je met een paar fans een een paar Watt per stuk onderdruk gaat krijgen.. Kan gewoon niet. Tenminste..de onderdruk is zooooo klein dat je het niet kan merken.
Wat wel zo is..is dat je minder stof in je kast krijgt als je overdruk hebt. De lucht ontsnapt uit je kast (geen overdruk dus) en zo krijg je dus weinig stof erin. Moet je alleen wel filters gebruiken voor de fans die de intake verzorgen..ander schiet het niet echt op :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.