Toon posts:

PC wil niet meer normaal uit

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
he mensen,

ik heb al redelijk een ouwe bak en gebruik hem dagelijks. maar sinds vandaag dat dat ding zwaar weird:S. hij gaat namelijk niet meer uit en mij monitor doet het niet meer (weet dus niet of hij opgeblazen is:S , ik heb een vision master pro 411 17 inch monitor). maar goed ik maak me dus meer zorgen over de systeem kast. hij wil dus niet meer uit. ook al heb ik alle stekkers eruit gehaald en weer opnieuw gestart. ik heb ook ff binnen de systeem kast gekeken maar weet dus echt niet hoe ik dit moet oplossen:S

als dit probleem bij jullie bekend zijn zal ik graag van jullie willen weten hoe ik dit op kan lossen.

alvast bedankt.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Brakke topictitel, geen specs..en nog meer ...

:/

als ie niet uit gaat trek je maar de stekker eruit ;)

serieus; specs willen we hebben

* Glashelder : Gokt op /kansloos

[ Voor 17% gewijzigd door Glashelder op 01-06-2003 12:31 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

dingiedong is het met dual-zip eens........ 8)7

Hier kunnen we dus helemaal niets mee! :(

Verwijderd

Topicstarter
ok hier de specs:

opperating systeem: windows xp
video kaart: gforce 2 mx
geheugen: 128 ram
opslag ruimte: 20 gig
processor: amd duron 800 mhz

ik weet het erg oud systeem.

en ik heb echt alles geprobeerd van stekkers eruit trekken (alle stekkers) tot het open maken van de systeem kast maar de pc wil niet uit(dus elke keer als ik de stekker in de stop contact doe dan gaat die aan maar wil niet uit:S).

nogmaals hij is zomaar uit gevallen (de monitor) en de pc wil niet uit gaan wanneer ik op de uit knop meerdere malen druk (ook langer dan 5 sec)

:S

please help

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:22

Meneer aard

Porsche rulez!

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

hmmmm probeer eens windows opnieuw te installeren....meestal verhelpt dit het probleem wel.

Verwijderd

hmm het is nu een graad of 30 buiten. Kheb zelf de ervaring dat je überstabiele computer ineens bokkesprongen kan gaan maken. Gister viel mijn eigen pc zonder waarschuwing ook ineens uit, waarschijnlijk omdat het 70+ C in me kast werdt en mn mobo mn pc dan automatisch uitschakelt. Kortom de oorzaak is denk ik de warmte. Oplossing; werk opslaan, stekker de uit, biertje pakken en in de tuin of op het strand gaan zitten. :+ :7

Verwijderd

Topicstarter
nou het probleem is ik kan nergens meer binnen komen. dus dingen deinstalleren en opnieuw installeren lukt niet.

nog andere tips:S

alvast bedankt.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mja, sorry hoor, maar hier kunnen we niet zo veel mee. Ik raad je aan om iig. nog even de FAQs door te nemen, aangezien dit topic niet aan de richtlijnen voldoet.

Weet je wel of je in Windows komt? En kan je een andere monitor d'r op aansluiten? Om toch je maar een beetje te helpen/wat meer informatie los te peuteren (d'r van uitgaande dat je wel kan booten); je geeft aan dat de PC niet uit gaat... maar wat gebeurd er dan als je de PWR knop 5 seconden lang inhoudt? En als je dit doet in DOS, wat gebeurd er dan? En in de BIOS? (om maar even een reinstall te voorkomen)

dingiedong: Heb je ervaring hiermee dan? Het lijkt me een beetje jammer om direct Windows opnieuw te installeren terwijl je niet zeker weet of het daar aan ligt. Een reinstall is best veel werk.

Volg de url van Meneer Aard ook even op, daar in staat _veel_ handige informatie en tips. Loop dat artikel even door (dus ook je temps checken enzo) en post hier je bevindingen.

[ Voor 20% gewijzigd door Laurent op 01-06-2003 13:13 ]

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 12:27:
hij gaat namelijk niet meer uit en mij monitor doet het niet meer (weet dus niet of hij opgeblazen is:S , ik heb een vision master pro 411 17 inch monitor).
Monitor doet het niet meer??? Krijg je nog wel beeld? :?
Zo niet, dan kan je videokaart wel eens overleden zijn.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

hoor je piepjes als je de pc (probeert) op te starten?

Verwijderd

Topicstarter
de monitor doet het niet meer. het lichtje brand wel maar wordt niet groen zoals het hoort.

ik hoor geen piepjes als ik de pc probeert op te starten (integen deel ik wil dat die uit gaat en weer normaal doet).

ik heb ook de faqs doorgenomen die meneer aard heeft gepost maar daar staan niks in over de probleem die ik nu heb.

en als ik nou die batterijtje (ik eruit haal en erin doet zal die het dan doen?) zo ja waar vind ik die batterij? of kan ik beter is andere mogelijke oplossingen proberen?

alvast bedankt.

pc hoop dus echt niet dat mij videokaart is overleden:S

Verwijderd

Heb je je CMOS al eens gereset? En lees inderdaad de FAQ's eens door!

*edit*

Nu met de warme tijden gokt Outsync dat z'n CPU de geest heeft gegeven!

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 13:05 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Aikeleer schreef op 01 juni 2003 @ 12:45:
Mja, sorry hoor, maar hier kunnen we niet zo veel mee. Ik raad je aan om iig. nog even de FAQs door te nemen, aangezien dit topic niet aan de richtlijnen voldoet.

Om toch je maar een beetje te helpen/wat meer informatie los te peuteren; je geeft aan dat de PC niet uit gaat... maar wat gebeurd er dan als je de PWR knop 5 seconden lang inhoudt? En als je dit doet in DOS, wat gebeurd er dan? En in de BIOS? (om maar even een reinstall te voorkomen)

dingiedong: Heb je ervaring hiermee dan? Het lijkt me een beetje jammer om direct Windows opnieuw te installeren terwijl je niet zeker weet of het daar aan ligt. Een reinstall is best veel werk.

Volg de url van Meneer Aard ook even op, daar in staat _veel_ handige informatie en tips. Loop dat artikel even door (dus ook je temps checken enzo) en post hier je bevindingen.
en jij moet even de draad lezen voordat je gaat blaten

^^^^^

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Laurent
  • Niet online
dual-zip schreef op 01 juni 2003 @ 13:04:
[...]

^^^^^
Hoezo? Ik heb het topic nogmaals doorgelezen, en ik heb over niks heengelezen hoor? Op welke post doel je?

Verwijderd

Aikeleer schreef op 01 June 2003 @ 12:45:

Om toch je maar een beetje te helpen/wat meer informatie los te peuteren; je geeft aan dat de PC niet uit gaat... maar wat gebeurd er dan als je de PWR knop 5 seconden lang inhoudt? En als je dit doet in DOS, wat gebeurd er dan? En in de BIOS? (om maar even een reinstall te voorkomen)

Helaas wel ja.....Vaak ben je met een reinstall in een klap van het gezeur af.Als de ts een losse hd heeft kan hij eens proberen hier windows xp op te zetten.Schakelt de pc dan wel gewoon uit en werkt alles ook normaal voer dan een reinstall uit op de hd die je normaal gebruikt.Dit probleem komt ook vaak voor bij windows98 SE

Verwijderd

Topicstarter
damnz ik ga straks nog maar eens na checken.

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 20:58
Aikeleer :
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 12:37:

nogmaals hij is zomaar uit gevallen (de monitor) en de pc wil niet uit gaan wanneer ik op de uit knop meerdere malen druk (ook langer dan 5 sec)

:S

please help
En daarna begin jij nog een keer te vragen offie echt niet uit gaan na 5sec powerknop inhouden? lezen :)

Voor topicstarter: Als je niet zoveel weet van pc's/hardware kijk ff of je een kennis hebt die ff naar je pc kan kijken of breng hem naar een winkel.

Verwijderd

dual-zip schreef op 01 June 2003 @ 13:04:
[...]

^^^^^
Please.....ff dimmen daar :(
ga nou niet het modje uithangen.......laat dat aub aan balus-c of abbandon over.
:Z

• Laurent
  • Niet online
Ah, ok. Ik heb het ook wel eens gezien dat een PC niet op de nette manier wou afsluiten met Win98, maar als je 5 sec. lang de pwr knop inhoudt hoort de PC gewoon uit te gaan. :o Maarja, ik heb pas 1x zo'n geval gezien, misschien is dit wel een heel ander probleem.

b: Ik krijg zo de indruk dat je systeemkast eerder kapot is dan de monitor. Krijg je iets van een piepje als je de PC aanzet? Of hoor je het systeem booten (wat HD-activiteit enzo)? Of gebeurd er helemaal niks?
Heb je toevallig iets van een PCI videokaart in de buurt, die je d'r in kan pluggen?
_SouLmaN_ schreef op 01 June 2003 @ 13:16:
Aikeleer :

[...]

En daarna begin jij nog een keer te vragen offie echt niet uit gaan na 5sec powerknop inhouden? lezen :)

Voor topicstarter: Als je niet zoveel weet van pc's/hardware kijk ff of je een kennis hebt die ff naar je pc kan kijken of breng hem naar een winkel.
Ik had al zo verwacht dat jullie daarover vielen. Ik had die post ook wel gelezen hoor. :) Het ging d'r alleen om wat er dan precies gebeurd; draait 't systeem gewoon verder alsof er niks gebeurd, piept er wat etc. etc.

[ Voor 36% gewijzigd door Laurent op 01-06-2003 13:21 ]

Verwijderd

Ah kijk, stukje bij beetje wordt het totale probleem duidelijk.

Dat hij dus niet meer aangaat, je ziet dus geen bios, geen windows opstartscherm, nix.
Dan is het dus 100% zeker een hardware probleem.

En dat kan van alles zijn.
Een videokaart die overleden is, geheugen dat het begeven heeft, je mobo die et niet meer doet of misschien wel een andere insteekkaart die de problemen veroorzaakt.
Wat je het beste kan doen, schroef je kast open, haal even alles los (dus ook ide en floppy kabels) op vga, cpu, mem na.
En probeer hem dan eens aan te doen. Als ie et nu wel doet, ga je 1 voor 1 alles weer aansluiten en kijken tot waar het goed gaat.

Werkt dit niet, haal dan je geheugen eruit. Als hij nu ineens gaat piepen, dan ligt het aan je geheugen. Anders doe je het geheugen er weer in, haal je je vga eruit en kijk je of ie nu gaat piepen. Zelfde verhaal weer.

En als ook dat niet werkt, dan kan het je cpu of moederbord zijn.
Het makkelijkst is als je nog een andere pc heb waar je het een en ander in kan testen.
Ga gewoon systematisch alles na, denk beetje logisch na met wat de veranderingen zijn met of zonder een bepaald component en je komt er vanzelf wel uit.
GL!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46
Verzin eens een fatsoenlijk topictitle :/ En je start is ook zwaar onder de maat. Wel, je hebt nu wat meer gegevens gepost maar denk hier de volgende keer om, we zijn er hier niet om rommel te ruimen (as in rommel title's maar aan te passen e.d. ) ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
mensen mij excusses voor wat onduidelijk heden. ik post vrij weinig in een technische forum en weet dus niet wat ik precies moet posten in een topic. maar bedankt voor de tips en ik zal onthouden voor de volgende keer.

maar nu ff ontopic:
ik heb net nog getest . de monitor doet het gewoon (ik zie gewoon wat text dat het aan is enzo) maar de systeem kast (aan/uit en reset knop doet het beide niet. cd rom gaat niet meer open. ik ga proberen alles uit elkaar te halen (wordt dus de alle eerste keer dat ik een pc in elkaar haalt/zet:S ben benieuwd)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 11:15
Ik denk dat je je kastje maar eens open moet maken.
alles eruit behalve mobo, vid kaart, mem en HD. dan kijken of het werkt.
stap2: proberen dingen uit te wisselen met een werkende pc, 1 voor 1. zo kom je er achter WAT kapot is.

mijn gok is de CPU. de meeste mobo's geven hier geen piepjes, er komt geen videosignaal.
kijk eens onder je heatsink of er brandplekken op je CPU zitten (en stofzuig dat ding meteen, ik wed dat er een kilometer stof in je pc ligt na 3 jaar)
helaas weet ik het bovengaande uit ervaring, RIP mijn P4

[ Voor 7% gewijzigd door RocketKoen op 01-06-2003 13:37 ]

TheS4ndm4n#1919

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Al deze symptonen doen me steeds meer richting je CPU denken, met name die CD-rom die niet open wilt... :z

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
dual-zip schreef op 01 juni 2003 @ 13:46:
Al deze symptonen doen me steeds meer richting je CPU denken, met name die CD-rom die niet open wilt... :z
Denk ik ook, geen piepjes (dus geen ram en geen videokaart) PC krijgt wel power (geen mobo/ voeding), dikke kans dat het de CPU is die onder de hitte bezweken is. even alle overbodige kaartjes eruit halen, cd-rom en harddisks loshalen, bios resetten en kijk wat er gebeurd.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
nou heb net dus de harde schijf er uit gehaald, schoon gemaakt en de plugjes er weer ingedaan en de stroom weer aangezet. nog steeds geen piepjes, monitor doet het wel maar ziet niks, cd-rom doet het niet en muis (opitische muis van logitech en toetsten board doet het ook niet:(.

dus volgens jullie ligt het aan de cpu????

*edit*

ik heb de optische muis , toetsen board en monitor die ik voor die pc normaal gebruikt aan me laptop aangesloten en deze doen het allemaal. dus daar kan het niet aanliggen.

mij vraag is dus ook is mijn hardeschijf ook naar de balluh? of alleen de cpu of video kaart?

alvast bedankt

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 15:08 ]

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 15:02:

dus volgens jullie ligt het aan de cpu????
Je zou kunnen kijken of je van iemand een Socket A CPU kan lenen, en die ff testen :) En een Duron 1200 kost ook niet veel meer.

Btw, MSN smileys als deze: :S werken hier niet ;), gebruik dan : ? dat wordt: :?

Grolsch Royce!

Verwijderd

Topicstarter
tja het probleem is dat ik niemand ken die een duron heeft. dus moet zeker een dag wachten voordat ik weet wat het probleem is.

als het echt de cpu is welke raden jullie dan aan? (mijn budget is rond de 1000 euro ) of kan ik beter een nieuwe laptop halen?

Verwijderd

Aha, het is dus een laptop, die had je nog niet verteld he :)
Al een geprobeert garantie te claimen (als je die nog hebt)

Met 1000 euro kan je makkelijk een mobile intel/xp kopen hoor!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 20:58
Zucht, nog z'n leeswonder, nee het is geen laptop :)

• Laurent
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 15:12:
tja het probleem is dat ik niemand ken die een duron heeft. dus moet zeker een dag wachten voordat ik weet wat het probleem is.

als het echt de cpu is welke raden jullie dan aan? (mijn budget is rond de 1000 euro ) of kan ik beter een nieuwe laptop halen?
Voor 1k kan je idd. erg veel halen, je hebt zoveel zeker niet nodig voor een CPU (gelukkig maar) Denk eerder in de richting van 125 euro, en daarvoor heb je al een vrij goede. :)

Wat voor een moederbord heb je? (dit kan je misschien aflezen op het moederbord als je 't niet weet) Dit is nogal belangrijke informatie als je een nieuwe CPU moet kiezen. Het kan zijn dat je mobo alleen 100MHz/200MHz DDR FSB ondersteunt. Hierbij zit je aan een limiet van een 1,4GHz T-bird. Die dingen zijn nog wel te vinden in Vraag & Aanbod voor een vrij redelijke prijs (< 100 euro). Als je moederbord ook 133/266FSB ondersteund kan je een AthlonXP aanschaffen, die dingen zijn gewoon nieuw te verkrijgen. :)

Verwijderd

Topicstarter
tja ik ben niet zo iemand die maandelijks (zoniet om de zoveel maanden) een pc upgrade. ik heb die bak al echt een aantal jaren (zeker 3 jaar) en ik was al van plan om een laptop of een pc aan te schaffen en dat ik die bak kan gebruiken als een reserver maar ja het zit ook niet mee met het leven.

dus heb ik al een tijdje lopen sparen voor een nieuwe pc.

dus als iemand suggesties heeft voor een nieuwe pc welke componenten (dus bijvoorbeeld een pentium of een amd ? etc) moet ik dan aanschaffen?

alvast bedankt

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 15:34:
tja ik ben niet zo iemand die maandelijks (zoniet om de zoveel maanden) een pc upgrade. ik heb die bak al echt een aantal jaren (zeker 3 jaar) en ik was al van plan om een laptop of een pc aan te schaffen en dat ik die bak kan gebruiken als een reserver maar ja het zit ook niet mee met het leven.

dus als iemand suggesties heeft voor een nieuwe pc welke componenten (dus bijvoorbeeld een pentium of een amd ? etc) moet ik dan aanschaffen?

alvast bedankt
Voor 1007 heb je al:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=136400

Zeg het me als ik iets vergeten ben, dit is ff willekeurig uitgezocht bij http://www.challengecomputers.nl

Grolsch Royce!

• Laurent
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 15:34:

alvast bedankt
Hierover staat een sticky topic in OH, dit is dus eigenlijk niet gewenst. Maar om je toch maar even op weg te helpen; het duurt niet lang meer voordat er een nieuwe Best Buy guide op de frontpage (tweakers.net) staat... daarin wordt veel hardware aangeraden en krijg je d'r de pricewatch linkjes bij. :) Even wachten dus, GoT is hier niet voor bedoeld.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:28

LopeZ

Too much is never enough

Zoek zelf aub, dit topic voldoet echt aan geen enkele eis van dit forum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.