Soms zomaar plotselinge reboots.

Pagina: 1
Acties:

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:49
Ik zet dit in overige hardware, want ik denk dat dit geen Windows probleem is.
Soms wanneer ik de pc opstart krijg ik bij het aftellen {ook dit moet eruit, ik kan het alleen niet in de bios vinden} memory test fail, ik reboot en de melding is weer weg...ik was net even wat aan het internetten en plotseling restart ie volledig, hij reboot de pc gewoon, tijdens het booten van windows rebootte ie weer..ik hoor ook een zacht tikje wanneer dat gebeurd...net startte ik Mafia op {origineel}
en meteen reboot ie weer...niks is overhit geraakt..heb alles even gecheckt...koelers draaien goed...wat kan dit zijn?

AMD XP 1800 +
512 ram {heb blokje van 128 er maar uitgehaald}
geforce 3
windows xp pro
msi k7t turbo MS 6330 mobo
alle updates etc....patches...etc..

Verwijderd

euhh....voeding gaar???elkos op het moederbord bol staan?
Wat voor voeding gebruik je? test je geheugen eens met memtest86

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 12:18 ]

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 22:21

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

memory test fail
Je hebt al wel een memory test programma gedraaid?
Lijkt me dat je dat als eerste doet bij zo'n foutmelding.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 17:54
Ik zou eerst even de optie reboot on error uitzetten in Windows, als het goed is krijg je dan een error te zien:
Als je computer opnieuw opstart als je een spel laadt, zet dan de functie “reboot on failure” uit, deze is te vinden in Control Panel => System => Advanced => Settings knopje bij “Startup and Recovery” => “Automatically restart” uitzetten onder het kopje “System failure”. Als het goed is krijg je nu, waar normaal je pc opnieuw opstartte, een BSOD voor je neus. Met de informatie die je daarin vind, kom je op de site van Microsoft meestal al een aardig end.

The devil is in the details.

• devilsnight
Elkos?

Nee ik heb niet gelijk m'n memory getest, want nadat ik rebootte bij die melding ging ie het memory wel testen {overigens, hoe krijg ik dat eruit? dat ie ELKE keer als ik mn pc aandoe die memory tot 512 gaat testen, normaal had ik altijd dat ie meteen op 512 sprong, dit hoort in de bios te staan, maar ik kan het gewoonweg niet vinden}

Marco, het is gek genoeg niet altijd zo...ik heb net bijvoorbeeld Mafia opgestart en toen ging het wel weer goed..maar ik volg je raad wel even op.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je BIOS test het geheugen niet grondig, het checkt het even en boot dan door. Als 'ie daarop al crasht zou ik al direct het geheugen verdenken. Ik raad je daarom ook aan om MemTest86 te draaien. Dit kan best lang gaan duren, (lees: een paar uurtjes) maar hiermee wordt het geheugen wel grondig gecheckt.

Als je daarbij ook fouten krijgt lijkt het me duidelijk dat het geheugen niet goed functioneerd.

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Ik heb dit ook, alleen dan niet zo vaak. En hij zeurt niet over me geheugen :)
xp 1600+
msi k7t pro 2
512mb ram
asus gf2 dlx
win2k, laatste patches en service pack

Aan me videokaart drivers ligt het niet, ik denk eerder aan de combi processor k7t :?
Ik zal es op de error messages letten :)

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Beide moederborden zijn van de serie waarin mogelijk slechte condensators zitten. Controleer de condensators of ze niet bol staan, opengescheurd zijn of lekken. Heb enige maanden geleden ook al zo'n mobo om die reden geruild gekregen. Symptonen die jullie beschrijven zijn hetzelfde.

Do as I say, don't do as I do.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:13

w0w

Misschien is het een domme suggestie, maar ik had het laatst ook, mijn pc sloeg na een tijdje gewoon altijd af, toen schroefde ik mijn pc open, en ik zag dat mn processor cooler niet draaide! nieuwe cooler gekocht en alles is weer goed.
Aangezien je een MSI mobo hebt heb je denk ik ook de D-leds? dan moet je daar maar even opkijken wat ze aangeven.

en die slechte condensators, zitten die ook bij een MSI K7N2G ???

• devilsnight
Ik begin echt gek te worden, weet het echt niet...right now...kan ik alweer formatten, want progs zoals MSN messenger starten gewoon niet meer op, download accelerators starten niet meer op, soms wanneer ik Windows opstart komt ie er half op en kan ik gelijk weer resetten want ik kan dan niks anders doen. Ik krijg ineens errors tijdens gebruik van Systemworks EN Spybot search&Destroy, autoplay van Systemworks kan ik al niet eens meer "enablen"

Daarnaast heb ik regelmatig zomaar ineens een blauw scherm voor m'n neus, aan het eind staat iets met Memory dump , en er staat bij dat dit te maken kan hebben met een "shadow" of "caching" setting in de bios...ik ga niet zomaar dingen uitzetten in de bios..ik zag in de bios heel wat cache en shadow dingen staan, maar zoals ik al zei...ik ga niet zomaar van alles uitzetten. Ik heb een paar dagen geleden de bios op normal optimized settings gegooid...maar problemen bleven komen. zoals ik al in Deze
Thread al m'n PC/Windows fouten beschreef.

Heb alles gedaan wat me aangeraden werd in die thread...en toch weer dit gedonder....ik lijk er echt nooit vanaf te komen.

Oh en nee, alles draait in de PC zelf verder goed, koelers etc..alles

Ik moet even wat tips hebben...ik ga zo formatteren...maar ik kan me herinneren dat iemands iets zei over een Boot record, dat je die eerst moet verwijderen, misschien heb ik dat niet eens van deze forum, maar zegt iemand dit iets?

Ik heb naast m'n normale C:/ ook 2 partities, voor games en die andere gedownload spul en progs. is het noodzakelijk om ook gelijk deze partities te deleten? want ik heb dat tot nog toe altijd gedaan, maar blijkt achteraf weer zo onnodig , ik moet namelijk alles dan weer of via netwerk over zetten of op cd branden, kan ik het gerust laten staan? wat is aan te raden om te doen?

[ Voor 25% gewijzigd door devilsnight op 06-06-2003 18:59 ]

• devilsnight
*Schop*

Ik zit nog steeds met het probleem, ik zou graag willen weten wat voor format en opbouw jullie me aanraden? wat ik altijd doe is....XP cd erin, alles laten laden, dan delete ik alle partities en maak ze weer aan, ik selecteer dan C: en daar installeert ie files op en uiteindelijk installeerd ie Win Xp erop. dan eenmaal in windows format ik de overige 2 partities op NTFS en ben klaar. is er een betere manier voor? ik weet me gewoon geen raad me, heb echt advies nodig...want dit kan niet langer doorgaan, ik zou een pil van een boek hebben als ik al m'n PC fouten had opgeschreven op papier .

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Heb je je geheugen nu al getest, zoals al eerder werd aangeraden?

• devilsnight
Nee, want om een of andere reden werkt m'n floppydrive niet...hij staat er wel in windows, maar zodra ik een floppy erin doe en wil lezen krijg ik allemaal moeilijk gedoe. ik heb geen 2e flopdriver..dus i'm fucked. snap er geen hol van, gisteren werkte dat ding nog perfect en nu alleen maar gedonder.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Ik installeer windows xp op dezelfde manier, en raad je die dus ook aan.
Dan ben je namelijk gewoon echt alles kwijt (zoals die master bootrecords ed).
Zomaar een ideetje:
Kijk eens in de bios bij: Master Bootrecord Virus Protection, enable of disable dat eens (ligt eraan hoe het nu staat) ,misschien zit een virusje de hele boel te slopen...

En probeer eens of het beter is als je de BIOS helemaal gereset hebt (dus op het moederbord) Wel ff de bootdevices ed weer goed instellen, want ik vergat dat pas....

En heb je de mogelijkheid om op een bepaalde manier je HDD in een andere pc et drukken en daar te scannen op virussen?

edit:
Download ff MSI pc alert 3/4 bij www.msi.com.tw dan kan je ff kijken of de voltages / temps / fans goed zijn (of in de BIOS kijken natuurlijk)

Heb je toevallig ook last van:
Als hij plotseling gaat rebooten, en opgestart is, de foutmelding:
Fout in systeemregister, windows gaat nu de pc opnieuw starten en het systeemregister terugplaatsen. (zo moet hij ongeveer zijn dacht ik)

[ Voor 25% gewijzigd door Laurenz op 09-06-2003 15:55 ]

Leave only footprints, take only memories

• devilsnight
Ja daar had ik een tijd terug ook iets over gehoord, hoe doe ik dat precies die bios resetten? welk knopje/waar?

In de bios kan ik ook niks vinden over Master Boot record virus protection, oh en weet jij hoe ik die afteller weg krijg? ik heb dit nou al meerdere malen gevraagd, er moet iets in de bios veranderd worden, telkens als ik mn pc opstart telt dat ding weer af tot 640 {ram} dat duurt hardstikke lang, gewoon irritant..dat kon je normaal altijd vrij simpel uitzetten...hoe?

Verwijderd

Probeer eens alleen dat reepje 128 MB geheugen want alles wijst erop dat het geheugen niet meer helemaal goed is.
Dat terugzetten van het register is ook al aanduiding dat het geheugen niet goed is.
Heb hetzelfde probleem gehad, vandaar.

• impact
  • Niet online
Ik denk ook dat je geheugen gaar is. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje dom om hier een vraag te stellen en als er dan gesuggereert word dat je iets moet doen dat je dan vervolgens zonder dat gedaan hebt alweer verder gaat vragen.

Als je problemen hebt met je floppy kun je misschien een bootcd maken met memtest. Ik gebruik zelf altijd mijn suse bootcd, die kun je hier downloaden en vervolgens op cd branden:

ftp://ftp.surfnet.nl/mirr...se/i386/8.2/boot/boot.iso

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
De plaats van de BIOS reset jumper of hoe het ook heet verschilt een beetje per moederbord, moet je ff in je manual opzoeken. Bij mij (ik heb een MSI KT3 Ultra-2 R) zit hij naast de aansluiting van de systeemfan, da's vlak bij de batterij.
Ik heb even in mijn Mb Manual opgezocht:
JBAT1 Clear CMOS Jumper
Er staat verderop in de manual wel wat je verder moet doen...

Over dat aftellen weet ik niet precies, maar kijk eens in je BIOS onder Advanced Bios Features en zet dan Quick Boot aan (enabled dus) misschien dat het helpt, maar ik weet het niet zeker.

Boot Sector Virus Protection vind je (bij mij tenminste) onder:
Standard CMOS Features,
maar kwam er net achter dat ie dan alleen gaat waarschuwen met een piepje als er geschreven wordt naar de Boot sector, en mocht daar bij jou een virus in zitten (of dat een virus iets gemold heeft) dan heeft het eigenlijk geen zin meer, want dan ben je gewoon te laat...

Succes dr mee

Edit:
Welke BIOS heb je? Ik AMI, maar het zou best kunnen dat jij AWARD hebt, en dat zit natuurlijk anders in elkaar. Daar heb ik geen ervaring mee.

2e Edit:
Mocht dat niet lukken kan je ook bij het Main Menu v/d Bios Load Bios Setup Defaults doen. Dan reset ie de boel ook.
Weet alleen niet of hij dan echt ALLES reset, met die jumper wel..

[ Voor 17% gewijzigd door Laurenz op 09-06-2003 17:15 ]

Leave only footprints, take only memories

• devilsnight
Ik ben net twee dagen terug van vakantie, ik zit nog altijd met de problemen...nog altijd die reboots, ik ga weer eens rustig verder met uitzoeken..anyway,..

Ik heb zojuist MSI PC Alert III gedownload{want 4 bleek een corrupt cabinet file}
en ik wil even weten of dit redelijk normale settings/ temperaturen zijn

CPU Temp: 51
Chassic : 36
Fan speed:4582 RPM

Voltage

Vcore : 1.48v

+5v : 5.05v

3.3v: 3.40v

+ 12v: 12.10v

MEM avail 514, total 640 MB

• Laurent
  • Niet online
Als je even alle tips die hier gegeven zijn uitprobeert zijn we een heel stuk verder. Er wordt in dit topic meerdere malen aangeraden om je geheugen te testen, of b.v. te testen met een ander reepje. Ik heb het topic even snel doorgenomen en je hebt blijkbaar nog niet je geheugen getest. Als je nou eerst alle tips die gegeven zijn uitprobeert kom je veel sneller achter de oorzaak dan dit topic omhoog te schoppen.

Ik raad je even aan om het volgende topic door te nemen, en dan met name het stukje over het geheugen en de voedingen e.d.: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen . Hierin kan je ook vindne of de voltages die je aangeeft een probleem zijn of niet. ("Het mag niet meer dan ~5% uitwijken")

• devilsnight
Juist, ik heb Memtest gedownload{die iso} gebrand en de PC ermee opgestart...meteen Memory test gedaan....ik schrok nogal in het begin..want de errors blevenmaar komen, total errors nu : 4515 en het gaat maar verder.....hoe is dit nou mogelijk...het blokje van 128 heb ik al een tijdje maar dat blokje van 512 heb ik nog niet eens een half jaar.

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

devilsnight schreef op 24 July 2003 @ 02:15:
hoe is dit nou mogelijk...het blokje van 128 heb ik al een tijdje maar dat blokje van 512 heb ik nog niet eens een half jaar.
-512 blokje was al meteen gaar toen je hem kocht
-combinatie werkt niet, blokjes vinden elkaar niet lekker
-1 van blokjes is overleden

Wat je nu dus moet doen is:
-Elk van de blokjes appart testen. Dus 512 eruit en blok van 128 testen.
Ben je daar mee klaar vervang je 128 door 512 blok en ga je die testen.
-Naar gelang je errors hebt vervang je de blokje.
-Krijg je geen errors als je ze beide appart test dan vinden ze het niet lekker om bij elkaar te zitten, haal dan die van 128 eruit.
-als je de kans ziet, even geheugen uit een werkende machine plukken en daar mee testen.
Als dat nl niet werkt weet je dat er wat anders aan de hand is.

Invervolg eerst even gegeven tips uitvoeren. Zeker als je na een dikke maand topic omhoog gooit. :/

• devilsnight
Ok mensen ik snap het, ik kan alleen nog steeds niks doen...vanaf dat ik m'n laatste bericht maakte is ie nog steeds bezig...de hele nacht dus..en nu nog. wel erg lang he.

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Als je al errors krijgt lijkt mij dat het onnodig is om test te laten doorgaan, je weet immers al dat het mis is.
En daarbij zou het niet raar zijn als het in een loop terug komt en dan blijf je bezig.

Dus gewoon afkappen en blokken appart testen.

• devilsnight
Zie ik bij test% hoever ie is? of iets anders..want gisteren was hij bij test% bij iets van 50..kom ik later terug gaat ie ineens overnieuw, maar het aantaal errors bleef wel omhoog schieten. ik wil het progje niet gaan onderbreken nu...hoe lang kan dit nog duren? ik zou graag die methodes van jullie proberen.

EDIT

Ok, ik wou even weten of dat niet erg was...dan ga ik dat doen.

[ Voor 11% gewijzigd door devilsnight op 24-07-2003 10:48 ]

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Het kan dus zijn dat hij in lus zit, of je het kan zijn dat je een soort van burn in test hebt geselecteerd. (ken prog verder niet)
En dan het ook zijn dat hij maar door blijft gaan.

Gewoon afbreken, je weet immers al dat er fouten zijn gevonden. ;)

• devilsnight
Goed, ik had nog memtest nog maar net aanstaan met alleen het 512 blokje erin, bij 140 MB begon ie al met errors, in totaal zit ie nu op 390 errors..deze is dus brak...ik ga nog even het 128 blokje testen...wanneer je nieuw ram koopt en het test moet gewoon zeker alles "good" uit die test blijken en geen errors he?

En bij het 128 blokje geeft ie geen errors...het 512 blokje gaf meteen errors tijdens de test en 128 niet...dus dat zegt wel genoeg.

Wel gek is dat als ik het 128 blokje in het eerste slot doe op het mobo
dat ik geen beeld krijg, pc gaat aan maar geen beeld..zet ik het blokje op het
2e slot werkt ie prima...terwijl 512 wel opstart als ie in 1e slot zit....vaag.

[ Voor 41% gewijzigd door devilsnight op 24-07-2003 11:20 ]

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

devilsnight schreef op 24 July 2003 @ 11:09:
wanneer je nieuw ram koopt en het test moet gewoon zeker alles "good" uit die test blijken en geen errors he?
Correct.
Wel gek is dat als ik het 128 blokje in het eerste slot doe op het mobo
dat ik geen beeld krijg, pc gaat aan maar geen beeld..zet ik het blokje op het
2e slot werkt ie prima...terwijl 512 wel opstart als ie in 1e slot zit....vaag.
Als je 512 in 2de slot steekt en een memtest doet werkt het dan wel? (geen errors)
Kan best zijn dat slot kapot is.

• devilsnight
Hehe ja heb ik al geprobeerd..ik had hoop dat dat 't zou zijn..vergeet 't maar..zelfs in 2e slot stroomden de errors binnen. ik heb nou alleen het 128 blokje erin zitten, nog altijd geen reboots, errors..whatsoever...ik heb natuurlijk garantie op m'n 512 blokje, alleen waar is dat verdomde bonnetje gebleven, m'n vader heeft het toendertijd voor me opgehaald omdat ik moest werken...nou we zien wel even.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:51
btw. Je weet of memtest klaar is als het aantal passes van 0 naar 1 gaat.. Hij blijft namelijk oneindig testen. Dus als de pass naar 1 verspringt heeft ie 1 keer getest. En memtest moet inderdaad nul errors geven.

UNOX: The worst operating system

• devilsnight
Ik gebruik m'n PC nou al een paar uur met alleen het 128 blokje erin, geen reboots, geen crashes,geen errors, gewoon perfect.

• devilsnight
Nou wat een geluk zeg, de zaak hoefde niet perse een bonnetje te zien, dus we kregen zo een nieuw blokje van 512 mee. thuis gelijk in de PC gedaan samen met het oudere 128 blokje, meteen memtest gedaan en em rustig laten testen...geen errors..top!!!!

Verwijderd

En als je nou direct naar ons geluisterd had dan was het helemaal top geweest.
Afijn, het werkt goed dus veel plezier ermee.

• devilsnight
Ik heb wel degelijk geluisterd, alleen had ik het ook druk met andere dingen, bijvoorbeeld vakantie dus...en ik heb de PC een tijdje gewoon laten staan want ik was er flauw van .
Ik wou Memtest al een tijdje proberen maar m'n disk drive werkte niet...toen bleek dus dat ik het progje kon branden als ISO en toen ging het allemaal perfect...ik luister wel degelijk :)

• devilsnight
Na het ongeveer 2 weken goed te hebben ineens weer gekloot. Internet explorer die ik net ineens niet meer kon starten, dus ik dacht...toch maar even Memtest proberen...en ja hoor...allemaal errors weer. Ik haal het 128 blokje eruit en gelijk geen errors meer..kortom nu is dus het 128 blokje ineens stuk? ik kreeg 2 weken geleden totaal geen errors , ook niet toen ik beide blokjes erin zette.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Hm, is je moederbord niet toevallig een Geheugenkiller? :?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Pagina: 1