Sinds tijden ben ik al een echte Maxtor fan, want ik heb er (tot op nu dus) nog nooit problemen mee gehad.
Seagate, en Quantum (bigfoots) waren aardig brak, maar Maxtor was rete stabiel.
Enfin, een x aantal maanden geleden besloot ik om mijn 30 Gig 5400 rpm schijf van Maxtor te vergezellen met een 80 Gig 7200 rpm neefje.
Deze kocht ik bij Computer-land in Arnhem.
Al sinds het begin gaf deze problemen bij het opstarten, en dan met name bij het herkennen/opstarten van de schijf. En het probleem werd maar erger.
Om de goede klant uit te hangen, heb ik dat 2 à 3 weken aangezien, en zeer intensief getest alvorens defintief het beestje als "defect" te labelen.
De reden hiertoe was ook juist omdat het probleem eigenlijk alleen maar voorkwam wanneer er een echte koude start werd gemaakt (computer > 5 uur uit).
Bizar, maar waar.
Na enig gemor is het ding omgeruild bij computer-land (lees shopsurvey).
Nu draai ik dus al een enige tijd op mijn nieuwe-nieuwe schijf.
Echter hoor ik vandaag weer veronrustende geluiden.
Parkeer geluiden, opspin/opstart geluiden.
Vreemd gereutel.
Allemaal onheilspellende zaken.
Echter heb ik nog geen foutieve bestanden gevonden *klop klop*
Maar het OS is al wel een keer of 2 blijven hangen na het proberen te accessen van de schijf na enig vreemd klinkend gereutel.
Wat is dit nou voor een geouwehoer met Maxtor?
En wat moet ik nou weer tegen die gasten bij Computer-land zeggen, gezien het feit dat ze de vorige keer ook al enigszins moeilijk deden?
Wie heeft er nog meer van dat soort zaken meegemaakt (2 of meer keer achter elkaar dat dezelfde, geruilde, hardware defect blijkt te zijn, of defect raakt)???
Seagate, en Quantum (bigfoots) waren aardig brak, maar Maxtor was rete stabiel.
Enfin, een x aantal maanden geleden besloot ik om mijn 30 Gig 5400 rpm schijf van Maxtor te vergezellen met een 80 Gig 7200 rpm neefje.
Deze kocht ik bij Computer-land in Arnhem.
Al sinds het begin gaf deze problemen bij het opstarten, en dan met name bij het herkennen/opstarten van de schijf. En het probleem werd maar erger.
Om de goede klant uit te hangen, heb ik dat 2 à 3 weken aangezien, en zeer intensief getest alvorens defintief het beestje als "defect" te labelen.
De reden hiertoe was ook juist omdat het probleem eigenlijk alleen maar voorkwam wanneer er een echte koude start werd gemaakt (computer > 5 uur uit).
Bizar, maar waar.
Na enig gemor is het ding omgeruild bij computer-land (lees shopsurvey).
Nu draai ik dus al een enige tijd op mijn nieuwe-nieuwe schijf.
Echter hoor ik vandaag weer veronrustende geluiden.
Parkeer geluiden, opspin/opstart geluiden.
Vreemd gereutel.
Allemaal onheilspellende zaken.
Echter heb ik nog geen foutieve bestanden gevonden *klop klop*
Maar het OS is al wel een keer of 2 blijven hangen na het proberen te accessen van de schijf na enig vreemd klinkend gereutel.
Wat is dit nou voor een geouwehoer met Maxtor?
En wat moet ik nou weer tegen die gasten bij Computer-land zeggen, gezien het feit dat ze de vorige keer ook al enigszins moeilijk deden?
Wie heeft er nog meer van dat soort zaken meegemaakt (2 of meer keer achter elkaar dat dezelfde, geruilde, hardware defect blijkt te zijn, of defect raakt)???
We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.