Ik ben bezig met een access formulier waarmee een factuur kan worden gemaakt, hierbij kunnen artikelen aan een listbox worden toegevoegd, deze bestaat uit 3 kolommen (Categorie | Artikelnaam | Prijs).
Nu het volgende probleem, als ik een artikel toevoeg, wat ik als volgt doe
Deze gegevens worden dus netjes uit een Listbox(dropdownlist), gehaald die gevuld is met gegevens uit een database, nu is het probleem, dat het wel eens voorkomt dat er in de artikelnaam een ";" of een "," staat waardoor de velden wel eens door elkaar lopen.
In ASP heb je voor een dergelijk probleem een mooie oplossing geloof uit me hoofd htmlencode, is er ook een dergelijke oplossing voor VB of moet ik de ingevoerde artikelnaam eerst nagaan op een ; en deze handmatig verwijderen, wat ik zelf overigens geen mooie oplossing vindt.
Hetzelfde probleem doet zich overigens/vanzelfsprekend ook voor met
Nu het volgende probleem, als ik een artikel toevoeg, wat ik als volgt doe
Visual Basic:
1
2
| lstHardware.AddItem (txtCatInput.Column(0, txtCatInput.ListIndex) & ";" &_ txtHWInput.Value & ";" & txtHWInput.Column(1, txtHWInput.ListIndex)) |
Deze gegevens worden dus netjes uit een Listbox(dropdownlist), gehaald die gevuld is met gegevens uit een database, nu is het probleem, dat het wel eens voorkomt dat er in de artikelnaam een ";" of een "," staat waardoor de velden wel eens door elkaar lopen.
In ASP heb je voor een dergelijk probleem een mooie oplossing geloof uit me hoofd htmlencode, is er ook een dergelijke oplossing voor VB of moet ik de ingevoerde artikelnaam eerst nagaan op een ; en deze handmatig verwijderen, wat ik zelf overigens geen mooie oplossing vindt.
Hetzelfde probleem doet zich overigens/vanzelfsprekend ook voor met
Visual Basic:
1
| lstHardware.RemoveItem (lstHardware.ListIndex) |
[ Voor 4% gewijzigd door BlackBurn op 01-06-2003 11:56 ]
If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!