Toon posts:

Raar Blokje bij afspelen .MPG :/

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb de search al gebruikt, maar het zal wel door het warme weer komen dat ik het allemaal niet kan vinden vandaag.. Ik heb bij het afspelen van 1 mpg file het volgende probleem. Er staat wel vaker een zwart/wit blokje rechts boven in beeld, echter niet iritant aanwezig. Alleen als ik NU afspeel dan springt dat blokje door het hele beeld heen.. En dat is wel érg irritant |:(

Iemand een idee waar het aan kan liggen? Ik denk zelf aan een of andere vage codec, echter ik gebruik al maanden dezelfde (SLD Codec Beta 6) en heb dit 'probleem' nog niet eerder gehad ...

Voor een betere voorstelling van wat het probleem is , heb ik het even opgenomen :)

http://home.kabelfoon.nl/~mbvki/stuff5/vaag.avi

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
How dit is toch wel wazig :?
Kun je wat meer info geven? Heb je dat alleen bij deze film of ook bij anderen? Welk OS heb je? Welke speler gebruik je? Wat heb je allemaal geprobeerd?

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-08 17:59
Hehehe. ;) ..dat blokje zie je omdat het filmpje is geher-encode met een programma dat nog in de trial-modus staat...het logo herken ik van elecard :)

Verwijderd

Topicstarter
Vinnienerd schreef op 01 June 2003 @ 12:40:
Hehehe. ;) ..dat blokje zie je omdat het filmpje is geher-encode met een programma dat nog in de trial-modus staat...het logo herken ik van elecard :)
OKee, goeie verklaring.. maar waarom heb ik dat nog NOOIT eerder gehad ?! :)
Vorige week speelde hetzelfde MPGje nog gewoon prima zonder dat blokje :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 12:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vash schreef op 01 June 2003 @ 12:25:
How dit is toch wel wazig :?
Kun je wat meer info geven? Heb je dat alleen bij deze film of ook bij anderen? Welk OS heb je? Welke speler gebruik je? Wat heb je allemaal geprobeerd?
Ik heb het alleen bij deze film, alle andere films draaien zonder dat blokje.. Vorige week heb ik 'm nog zitten kijken en toe nwas het blokje er zeker weten niet !

OS = winXp Pro, inc sp1
Speler = mediaplayer 9

al geprobeerd: Codecs opnieuw geinstalleerd, directx opnieuw geinstalleerd

• Vinnienerd
Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 12:46:
[...]

OKee, goeie verklaring.. maar waarom heb ik dat nog NOOIT eerder gehad ?! :)
Vorige week speelde hetzelfde MPGje nog gewoon prima zonder dat blokje :)
Het zou kunnen zijn dat jij het blokje ziet omdat je de decoder van elecard gebruikt...maar ik heb die decoder niet geinstalleerd, dus zou ik dan dat blokje niet moeten zien...dus moet het wel ingebakken zitten in de stream

Verwijderd

Topicstarter
Vinnienerd schreef op 01 June 2003 @ 12:51:
[...]

Het zou kunnen zijn dat jij het blokje ziet omdat je de decoder van elecard gebruikt...maar ik heb die decoder niet geinstalleerd, dus zou ik dan dat blokje niet moeten zien...dus moet het wel ingebakken zitten in de stream
Nee het zit niet ingebakken in de stream, vorige week had ik 'm nog niet. De reden dat jij het blokje in vaag.avi ziet is omdat dat een fraps-opname is van mijn mediaplayer :)

• Vinnienerd
Oh...zeg dat dan meteen...
dan heb jij dus elecard decoder geinstalleerd...deinstalleren is dan de enige optie

Verwijderd

Topicstarter
Okee, bedankt voor de reacties, probleem is opgelost.. SLD verwijderd, ipv beta de basic versie geinstalleerd, en alles werkt weer naar behoren.. Maar het blijft vreemd :)
Pagina: 1