Toon posts:

Excel: planningsprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben samen met mijn projectgroep bezig om bij een grote kappersketen de planning te digitaliseren, wij hebben gekozen voor Excel. Grotendeels hebben wij het product al vormgegeven, alleen lukt het volgende ons niet:

In een excelsheet wordt op tabblad1 een invoerscherm gemaakt, waar men klanten, per type behandeling, kan inplannen bij een bepaalde kapper/kapster. Kapper<=>type behandeling staan los van elkaar, dus elk type behandeling kan bij elke kapper plaats vinden.

tijd:             | tb: | kapper1      | tb: | kapper2 etc...
10:00-10:15 | kn | naam klant x | pe |
10:15-10:30 | kn | naam klant x | pe |
......

(* tb= type behandeling; kn=knippen; pe=permanent)

Elk type behandeling staat voor een bepaalde tijd:
kn= 30 min
pe= 90 min
kl = 60 min (knippen en kleuren)

Nu willen we graag dat als men op een bepaald tijdstip een klant invoert dat deze klant gelijk wordt ingevoerd bij een bepaalde kapper voor die tijdsduur die voor de behandeling staat: om 11:00 komt klant x en die wil een permanent => type behandeling pe => kapper1 wordt voor 6 blokjes (van 15 min) ingepland.

Nu zijn er 4 aparte stoelen aanwezig waar personen met een permanent de middelste 2 x 15 min moeten drogen, zodat de normale kappersstoelen effectief benut kunnen worden voor een reguliere knipbeurt. Als men dus een klant inplant, moet dus in 4 aparte kolommen (elke een stoel) een link worden gelegd voor die 30 min in 1 van de 4 stoelen (kolommen) op wat voor een manier dan ook.

=========================================================
Dus het invullen van bepaalde kolommen bij een kapper adv een type behandeling en het linken naar de stoelen 1/tm4 is ons probleem waar wij niet zo uitkomen, kan iemand ons iets op weg helpen of aangeven hoe we hetzelfe resultaat op een andere manier kunnen behalen???
=========================================================

Op tabblad2 willen we dan een weergave maken van een dag:
tijd:              stoel 1 ...t/m stoel 17.      aparte stoel 1 t/m 4
10:00-10:15
10:15-10:30
etc....

Zodat in 1 oogopslag te zien is op welk tijdstip nog een stoel vrij is.
!!!! het aantal werknemers is niet een bottleneck, maar wel het aantal stoelen!!!!!

Als tabblad1 goed is doorgelinkt is tabblad2 zo gecreëerd, dat is dus niet ons probleem.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zodat in 1 oogopslag te zien is op welk tijdstip nog een stoel vrij is.
!!!! het aantal werknemers is niet een bottleneck, maar wel het aantal stoelen!!!!!
waarom baseer je je hoofd schema niet op stoelen ipv kappers ?
en maak je op tabblad 2 een overzicht van welke kapper waar moet werken

persooonlijk zou ik eerder accces dan excel gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 01-06-2003 12:18 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 01 June 2003 @ 12:16:
[...]

waarom baseer je je hoofd schema niet op stoelen ipv kappers ?
en maak je op tabblad 2 een overzicht van welke kapper waar moet werken

persooonlijk zou ik eerder accces dan excel gebruiken.
Wij gebruiken kappers omdat een klant meestal naar een bepaalde kapper vraagt.