Toon posts:

Bios reflashen?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

Een tijdje geleden heb ik mijn MSI KT3 ultra mobootje, geflashed.
Nu had ik blijkbaar een verkeerde bios.
Scheelde hem 1 letter.

Nu, heb ik ergens gelezen dat het mogelijk is deze te herflashen met een ander mobo. Klopt dit?

Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:59

DinX

Motormuis

Als je iemand vindt met hetzelfde moederbord, dus net hetzelfde kan je hem "hot-flashen".
Je start de pc op met de goeie bios, als hij opgestart is haal je die eruit en steek je je kapotte bios op het bordje. Daarna flash je hem en verwissel je ze weer. Zo, je hebt dan een gefixte bios chip vast :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:43
ik zou hot-flashen maar even als laatst optie nemen is dacht ik niet geheel zonder risico's, mail msi gewoon en vraag hoe je een nieuwe bioschip kan bestellen

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Ja dat kan. Je moet een moederbord zoeken, liefst dezefde, die de bios aankan.
Je haalt de bios iets los, zodat je hem er makkelijker uitkunt halen.
Daarna start je de computer op. Wanneer de computer is opgestart haal je de goeie bios er en stop de "verkeerde" er in. En flashed hem.

En hopen dat je geen kort sluiting maakt ;)

edit:

Te laat :/

[ Voor 7% gewijzigd door The_Greater op 01-06-2003 11:40 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:03
Fanatic_FS schreef op 01 June 2003 @ 11:39:
ik zou hot-flashen maar even als laatst optie nemen is dacht ik niet geheel zonder risico's, mail msi gewoon en vraag hoe je een nieuwe bioschip kan bestellen
Is volgens mij ook niet geheel zonder risico's, misschien dat de locale electro boer de apparatuur heeft om het wel veilig te doen, ook nog een optie. En anders wil MSI je er altijd wel eentje sturen :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
op hoeveel komt dit en hoe betalen?

Verwijderd

Ik zou allereerst maar is naar MSI mailen, voor een vervanging. Misschien sturen ze er één gratis op. En dan pas verder gaan kijken naar andere opties, zoals hotflashen

Gewoon leuk verhaaltje om heen bakken, dat bijv. tijdens het flashen stroom uitviel >:)

Verwijderd

8)7

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 13:11 . Reden: dubbelpost ]

Verwijderd

kijk effe na of je dit mobo ook nog blind vanaf flop kunt flashen. Of eenvoudig te checken: start pc op en kijk of er meteen naar een flop gezocht wordt. Ja? dan kun je blind falshen met een autoexec.bat waarin je nu de juiste gegevens zet om te flashen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum of in de Search :)

Verder raad ik je dringend aan om het mailtje dat je 2 weken terug ontving eens grondig te herlezen ..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.