hey, ik ben 3 dagen bezig met ASP.NET. Ben nooit grote MS fan geweest, maar ASP.NET & C# spreken me eigenlijk wel aan. Ik houd wel van object oriënted dingen. Ik heb voorheen vooral PHP gedaan als serverside scripting taal en heb een basiskennis ASP 3.0.
Ik werk met Web Matrix, en de .NET SDK. In Web Matrix zit een interne server, die ik gebruik om te testen. Alles gebeurt op windows 2000 SP3. Ik hoop dat dit genoeg informatie is over mijn ontwikkelomgeving, nu het probleem:
Ik wou een DBconnectie maken, met een access 2000 mdb'tje, maar dat vlot niet zo. ik krijg deze foutmeldingen:
uit deze code:
en als ik die connstring achteraf instel zonder de connectionstring mee te geven aan de constructor:
dbconn = new new System.Data.OleDb.OleDbConnection(); //geen constructor
dbConn.ConnectionString = "connectiestring";
krijg ik nog steeds dezelfde fout.
Ik vind het raar, getters en setters dien ik toch niet zelf in te stellen? Dat moet toch gebeuren bij het programmeren van die klassen?
heeft iemand een oplossing? Google wist me er niets over te vertellen. Het rare is dat ik die code bijna gecopy paste heb uit de ASP.NET reference van mijn SDK
Ik werk met Web Matrix, en de .NET SDK. In Web Matrix zit een interne server, die ik gebruik om te testen. Alles gebeurt op windows 2000 SP3. Ik hoop dat dit genoeg informatie is over mijn ontwikkelomgeving, nu het probleem:
Ik wou een DBconnectie maken, met een access 2000 mdb'tje, maar dat vlot niet zo. ik krijg deze foutmeldingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Compiler Error Message: CS1014: A get or set accessor expected
Source Error:
Line 14: //sConnString "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=g:\\asp.net\\test.mdb";
Line 15: //dbconn = new System.Data.OleDb.OleDbConnection(sConnString);
[red]Line 16: dbconn = new System.Data.OleDb.OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=g:\\asp.net\\test.mdb");[/red]
Line 17: //dbconn.ConnectionString = sConnString;//"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=g:\asp.net\test.mdb";
Line 18: dbconn.open();//open de connectie |
uit deze code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| // Insert page code here
//
System.Data.OleDb.OleDbConnection dbconn;
System.Data.OleDb.OleDbDataReader dbRS;
System.Data.OleDb.OleDbCommand dbCmd;
string sConnString;
void page_load{ //page_init??
//init database :)
//sConnString "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=g:\\asp.net\\test.mdb";
//dbconn = new System.Data.OleDb.OleDbConnection(sConnString);
dbconn = new System.Data.OleDb.OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=g:\\asp.net\\test.mdb");
//dbconn.ConnectionString = sConnString;//"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=g:\asp.net\test.mdb";
dbconn.open();//open de connectie
} |
en als ik die connstring achteraf instel zonder de connectionstring mee te geven aan de constructor:
dbconn = new new System.Data.OleDb.OleDbConnection(); //geen constructor
dbConn.ConnectionString = "connectiestring";
krijg ik nog steeds dezelfde fout.
Ik vind het raar, getters en setters dien ik toch niet zelf in te stellen? Dat moet toch gebeuren bij het programmeren van die klassen?
heeft iemand een oplossing? Google wist me er niets over te vertellen. Het rare is dat ik die code bijna gecopy paste heb uit de ASP.NET reference van mijn SDK
edit:
owja, ik heb wel degelijk gezocht(GoT en Google), maar die foutmelding vind'k nergens, en mijn databaseconnectie stemt mijns inziens overeen met wat in de ASP.NET reference in op het internet (http://www.csharphelp.com/archives/archive70.html bijvoorbeeld) staat....dus ik snap het probleem niet echt
owja, ik heb wel degelijk gezocht(GoT en Google), maar die foutmelding vind'k nergens, en mijn databaseconnectie stemt mijns inziens overeen met wat in de ASP.NET reference in op het internet (http://www.csharphelp.com/archives/archive70.html bijvoorbeeld) staat....dus ik snap het probleem niet echt