HPFS/NTFS ghost op FAT terugzetten

Pagina: 1
Acties:

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05-2025
Hoi, ben gisteren en vanacht druk bezig geweest met m'n nieuwe hardware en het installen van winXP :)

Aardig wat geklooi gehad met de hd. Het probleem waar ik nu mee zit, is dat op m'n partitie waar winXP op staat, door partition magic wordt gezien als een HPFS filesystem terwijl het gewoon FAT zou moeten zijn. Fdisk ziet hem als een NTFS partitie. Het vreemde is dat ik voor de install van winXP de partitie juist in FAT had veranderd, omdat het met NTFS niet wilde lukken.

Ik heb de partitie net geghost, en volgens Norton Ghost was het een NTFS/HPFS filesystem. In partition magic kan ik deze partitie niet converteren naar FAT en als ik info over de partitie wil, dan zegt ie "boot sector information not correct" en hij geeft ook aan dat de hele partitie vol staat (terwijl er nog veel ruimte vrij is).

Wat kan ik het beste doen om dit te fixen? Is het mogelijk om een HPFS/NTFS ghost image terug te zetten op een FAT of NTFS partitie? Of heb ik pech en moet ik de partitie fdisken+formatten en dan opnieuw installen?

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:26

GigaTexel_BE

AMD MP²

waarom zou je FAT willen gebruiken?
wat lukte er niet met NTFS tijdens de installatie?

gebruik toch geen fdisk dude, das zo oud :) in de setup van xp kan je partities maken, verwijderen en formatteren
verder kan dat ook bij computermanagement-> disk management in het configscherm na de installatie :)

Siesteem Spekkies!

• Morphs
GigaTexel_BE schreef op 01 June 2003 @ 11:18:
waarom zou je FAT willen gebruiken?
wat lukte er niet met NTFS tijdens de installatie?
Het werd een enorme puinhoop bij de install. Omdat DOS de NTFS partitie niet kon zien, nam hij een andere partitie als actieve en uiteindelijk kwam XP op een niet-actieve partitie terecht. Sterker nog, die partitie was niet eens bootable, maar dat kwam doordat hij in de gaten had dat winME er ook nog op stond en van die partitie kon hij alleen booten...ging dus niet helemaal goed.
verder kan dat ook bij computermanagement-> disk management in het configscherm na de installatie :)
Wat is dat in het Engels?

Maar om ff op het probleem terug te komen, kan ik gewoon die ghost file op een FAT/NTFS partitie proberen terug te zetten, of gaat ie zaniken dat het een HPFS filesystem moet zijn?

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

zou je even moeten proberen :)

btw: dat IS engels :p
EDIT: kijk bij administrative tools

[ Voor 26% gewijzigd door GigaTexel_BE op 01-06-2003 11:24 ]

Siesteem Spekkies!

• Morphs
Ik heb gechecked, daar ziet het er allemaal goed uit, FAT32 dus. Toch raar dat Partition Magic en Norton Ghost beide HPFS/NTFS er van maken.

Ik ga proberen de partitie onder XP naar NTFS te converteren. Misschien wordt die boot sector info dan juist geupdate zodat alle programma's het met elkaar eens zijn :) zeg het maar als dit geen verstandige beslissing is.

------

Hoei!! Het is gelukt :) Ik heb met het convert-commando in een command window de partitie naar NTFS omgezet en de boot sector info is nu ook goed. Partition magic herkent hem goed.

[ Voor 22% gewijzigd door Morphs op 01-06-2003 11:39 . Reden: Toevoeging ]

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

yeah

wat heb je nu geleerd: gebruik geen fdisk meer maar doe zo iets tijdens de install en maak overige partities in configscherm :)

Siesteem Spekkies!

Pagina: 1