[E17] User ervaring

Pagina: 1
Acties:

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:39
Ik heb weer eens de cvs van e17 geinstalleerd. Ik heb het al meerdere malen geprobeerd maar toen nog zonder succes. Ik heb nu een goed draaiende multidekstop met achtergrond en iconbar, menu's.

Danzij de cuddletech site heb ik nu de basis van etcher en ebony door en kan ik mijn eigen themes maken. Door deze tutorial ben ik ook de kracht van enlightenment leren kennen en het doet me goed te weten wat er nog gaat komen.

Ik vraag me af of hier nog andere zitten die enlightenment 0.17 uitgeprobeerd hebben en al besloten hebben niet meer over te stappen naar een andere gui?

Wat vinden jullie de voor en nadelen van de nieuwe e?

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Boah, zoals de makers zelf zeggen, blijf liever van de CVS versies af voor dagelijks gebruik...
Het heeft weinig zin om iets te gaan draaien dat elke moment kan instorten :)

Echter, de screens zijn enorm geil & veelbelovend...

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:39
Idd men zegt dat het nog vrij onstabiel is voor dagelijks gebruik. Maar ik moet zeggen dat ik er nog niet veel problemen mee heb. Installeren was wel ease met de gentoo ebuild.
Het enige wat momenteel niet werkt is het 'oprollen' van een venster (macos style) Dan wil ie niet meer uitvouwen.

Ik zal binnekort een paar eigen screens maken zodra ik een theme klaar heb. Want er is niet waar je meer mee kunt pronken dan je eigen e17 dekstop :)

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

aequitas schreef op 01 June 2003 @ 17:18:
Het enige wat momenteel niet werkt is het 'oprollen' van een venster (macos style) Dan wil ie niet meer uitvouwen.
Duh, dat was in februari al zo, dat is nog steeds niet gemaakt?
Dan is het dus echt cvs software, alleen wat ze zelf interessant vinden doen ze, bugfixes voor andere users worden niet gedaan.
Ik had trouwens begrepen dat de basis libraries zoals evas zo'n beetje af waren, maar dat de wm zelf daar weer voor herschreven moest worden. Hopelijk gebeurt dat voordat ze de boel weer overhoop halen.

https://timelord.nl

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik heb Enlightenment vanaf versie DR0.9 gedraait ofzo, tot 0.13.3 werd het steeds brakker. Toen versie DR0.14 uitkwam hadden ze de hele engine zowat herschreven. Helaas zijn ze na versie DR0.16.X weer begonnen met een totale rewrite. De ideeen zijn voor zover ik het volg prima, maar blijkbaar zijn Rasterman en Mandrake een beetje de zin kwijt om op te schieten met DR0.17.. Op dit moment draai ik zelf gnome in combinatie met Metacity, aangezien er een aantal storende bugs zitten in DR0.16.X.

Ik heb begin dit jaar nog geprobeerd een aantal mooie debs te maken van E17, maar ik liep vast op de dependencies, en aangezien het toch nog niet af is, wacht ik nog wel even voordat ik het weer probeer :/

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt