DLL exports bekijken

Pagina: 1
Acties:

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Ik ben opt moment bezig met een MIDI mengpaneel voor Traktor, nu gooi ik hier een LCD schermpje in en daarop wil ik graag de tracktitel en tijd enzow laten zien.

Aangezien traktor onderhand uit alleen maar dll's bestaat, dacht ik dat het wel mogelijk zou zijn om via deze dll's de tijd en naam uit te lezen. Dan prog ik hiervoor een schilletje die als vervanging van de originele dll zou dienen, deze geeft dan de zooi door aan de originele dll en stuurt em tegelijkertijd door naar het LCDtje.

Klinkt allemaal leuk en aardig en ti's ook wel haalbaar, alleen heb ik 1 probleem. Ik weet de syntax van de geëxporteerde functies van die dll niet. Is er misschien een programma voor om de syntax van deze functies te achterhalen? (zeg alsjeblieft niet: disassemblen, want ik kan evengoed assembler code lezen als turks...)

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

Dan gebruik je W32Dasm :), die geeft namelijk een mooi net lijstje met alle in en exports uit je dll.

• OverSoft
staat daar ook de syntax bij?

heb er nou PE Explorer draaien en die geeft alleen de functie namen en geen syntax

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Dependency walker? Zit bij VC++ maar ook gratis los te downloaden. Ik weet niet wat je met syntax bedoelt maar als je de orginele functieheaders bedoelt (void blah(int)), dan kan dat programma het ook laten zien, zolang de DLL met VC gemaakt is.

www.madwizard.org

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
dumpbin, zit bij visual studio

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:25

Tomatoman

Fulltime prutser

Is er ook zo'n ding dat onafhankelijk is van de taal waarin die DLL gemaakt is? Het maakt niet (veel) uit in welke taal hij de functieparameters laat zien, áls hij het maar doet.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Nee, je kan maar in enkele speciale gevallen de parameters van een geexpoteerde functie uit een DLL achterhalen. Sommige compilers plakken achter de naam van de functie nog wat tekens zodat je soms daaraan kan zien wat de parameters zijn. Als dat niet het geval is of de tekens zijn niet te ontcijferen heb je gewoon pech en zal je de asm code moeten lezen om te zien wat het zou kunnen zijn.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• OverSoft
LordLarry schreef op 01 juni 2003 @ 15:48:
Nee, je kan maar in enkele speciale gevallen de parameters van een geexpoteerde functie uit een DLL achterhalen. Sommige compilers plakken achter de naam van de functie nog wat tekens zodat je soms daaraan kan zien wat de parameters zijn. Als dat niet het geval is of de tekens zijn niet te ontcijferen heb je gewoon pech en zal je de asm code moeten lezen om te zien wat het zou kunnen zijn.
Tja, en daar ben ik nou net ff niet goed in :P
Pagina: 1