Toon posts:

Problemen bij installatie van Win XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een AMD Athlon XP 2700+ met fsb 333, 2 Kingston Hyperx 512Mb 2700, ASUS A7N8X deluxe rev 2.0, en een Club 3D Radeon 9700.

Als ik op dit systeem Win XP wil installeren, krijg ik tijdens het kopieren van de bestanden, de melding: file xxxxxxx.xxx not found.

Als ik met de zelfde cd-rom, maar met maar 1 memory module Win XP wil installeren, loopt de install goed, en is het systeem daarna stabiel. Heb dit geprobeerd met beide geheugen modulen alleen. Zodra ik echter met 2 geheugen modules geinstalleerd, in wat voor combinatie dan ook: 1-3, 2-3 en 1-2, Win XP weer wil installeren weer het zelfde probleem. Op een willekeurig bestand zegt de installatie file xxxxxx.xxx not found

Kent iemand dit probleem, en is er ook een oplossing voor dit probleem? Heb de laatste bios ge-dled, en gewoon de standaard instellingen in het bios, zoals die door spd worden ingevuld, dus iets van 5-2-2-2.

Alvast bedankt voor de hulp en het meedenken.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Lijkt mij toch dat er iets fout zit met je geheugen. Probeer het eens te testen, waarschijnlijk worden er andere geheugen-adressen aangesproken als je er 2 in hebt zitten dan wanneer je er maar eentje in hebt zitten. Je kunt je geheugen testen met behulp van Memtest :).

Verwijderd

of het zijn mss gewoon 2 verschillende soorten geheugenmodules...

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Sommige mainboards kunnen, hoe gek het ook klinkt, gewoon niet lekker samenwerken met 2 dezelfde geheugenmodules. Probeer indien je de mogelijkheid hebt, eens een andere 512 naast 1 van de 2 huidige. Klinkt raar, maar heb het ook gehad op een MSI bord.

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn geheugen al getest, ook met memtest, beide modulen geven geen fouten. Heb al met andere modulen geprobeerd, maar wel steeds beide van heztelfde merk. Steeds dit zelfde probleem.
Het gekke is, het gebeurt dus ook als ik in single channel mode draai, dus het geheugen in slot 1 en 2.
Maar de tip van de twee verschillende merken modulen zal ik eens proberen.
ik hou jullie op de hoogte.

Verwijderd

mischien nog een tip: doe eens load default settings in je bios...

maar ik dacht dat ddr redelijk goed met verschillende merken kan omgaan......
Pagina: 1