Hier komt een post die ik niet makkelijk kan verwoorden.
Waaruit ontstaat een band of vriendschap, of een waarde die je aan iemand hecht

Meestal komt dit door veel met elkaar omgaan, je leert elkaar kennen etc. en dan kan zoiets ontstaan.
Maar hoe kan dit gebeuren bij iemand die je niet zo goed kent? Kan dat eigenlijk wel? Ik ben van mening dat het wel kan, omdat ik het zelf ervaar.
Het gaat hier om een persoon die ik zo goed als nooit zie, en heel af en toe spreek. Waarmee ik verschillende ruzies heb gehad en wie de meeste mensen allang heel hard gedag hadden gezegd.
De persoon is heel erg in zichzelf gekeerd en ik heb eigenlijk altijd het vermoeden gehad dat er meer aan de hand was, bij wijze van spreken. Ondanks dat we in het dagelijks leven nooit met elkaar te maken krijgen.
Later is gebleken, dat er ook daadwerkelijk meer aan de hand was. Ondanks alles wat er gebeurd is, ken ik deze persoon nog steeds, en heel sporadisch spreken we elkaar. Toch heb ik nog steeds het beste met deze persoon voor en zal ik (ondanks dat we elkaar dus eigenlijk gewoon niet kennen) voor hem/haar ook heel wat op kunnen brengen. Ik denk dat hij/zij datzelfde voor mij zou doen.
Het is alleen nog nooit nodig geweest.
De ruzies hebben best wat veranderd aan onze mening over elkaar, maar tot 5x toe, is het altijd enigszins opgelost, of hebben we er niet meer naar omgekeken.
Ook is deze persoon door alles wat er in de loop der jaren gebeurd is, nogal veranderd. Maar ik heb nog steeds een sterk vertrouwen. Ik heb geen idee waardoor.
Op het moment dat ik denk te verliezen komt hij/zij mij altijd het tegendeel bewijzen, dan wel niet onbewust.
Hoe kun je zoiets hebben bij iemand die je nauwelijks kent?
ps. ik heb de hem of haar weggelaten zodat dat geen invloed kan hebben, maar het is geen fictief persoon, en ik lul niet uit m'n nek zeg maar
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.