Welke is beter voor OC-en van de 7000serie van Zalman (AL)CU

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:37
Ik overweeg één van deze koelers te nemen. Nu vraag ik me af welk ik beter kan nemen, de koperen of de alukoperen. Ik ben van plan mijn CPU ff wat meer gas te laten geven >:) dus...

Geld boeit me niet echt.

Als er nog beter koelers zijn die lekker stil OC-en dan hoor ik het graag :P (sorry maar een goede kant en klare WC set is een beetje TE prijzig (€300,- geloof ik) :X )

Edit: Past hij eigenlijk wel op mijn MSI 875P Neo uit mijn specs (in sig) :?

Keb trouwens een 3GHz 800MHz FSB

[ Voor 14% gewijzigd door XoReP op 01-06-2003 00:16 ]

Verwijderd

CU natuurlijk alleen die is wel zwaarder :)

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09-2025

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Over het algemeen is het zo dat koperen zalmans net iets beter presteren, dit was vroeger met de waaiervormige coolers ook zo, dus ik neem aan dat dit nog niet veranderd is.

Bovendien is naar mijn mening koper gewoon mooier. :)

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

• XoReP
Is het heel erg dat hij zwaarder is, ik verplaats me kast op zich ook niet zoveel (je weet wel waarom als je hoort dat ik een Xaser III V1000A heb :X... die dus nu boven de 30KG weegt).

Maar zijn er eigenlijk al mensen met hetzelfde mobotje als mij met dus ook zo'n Zalmannetje erop :?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

YEAH!

Een proefkonijn!

Over twee weken ga ik dus die 7000 Cu bestellen, smul smul...volledig koper van zalman!

Eh, Ik heb gewoon een P4 2Ghz met een Asus PS48X moederbord!

There is no place like ::1

• XoReP
swampy schreef op 01 June 2003 @ 00:53:
YEAH!

Een proefkonijn!

Over twee weken ga ik dus die 7000 Cu bestellen, smul smul...volledig koper van zalman!

Eh, Ik heb gewoon een P4 2Ghz met een Asus PS48X moederbord!
Sorry maar wat heb ik aan deze reactie :X :? 8)7 ...

Leuk voor je :|

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Hey, jij gaat er toch een kopen....gewoon de Cu doen en vergeet me niet te zeggen hoeveel het scheelt :-p

Zelf ben ik erg ge-interreseert hoeveel het kan gaan schelen namelijk...zit all behoorlijk laag hier.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Beter OCen? Geloof me vrij, die paar graden maken echt geen ene ruk uit voor de overklokbaarheid. Die 7000-Cu zou ik dus enkel kopen als je echt een heel stil systeem wilt, de Intel Boxed Cooler is namelijk op zich al redelijk stil.

• XoReP
Ik heb zoals in een ander topic al duidelijk isw een zeer slecht gelapte BOXED koelr en ik heb niet echt zin om die een beetje te gaan lappen. Maar weetj je misschien of hij erg veel beter is dan die boxed kwa OC-en?

BTW Ik zit misschien nu weer te denken om misschien een Aquarius II te nemen of zullen de prestaties slechter zijn dan deze luchtkoeler?

[ Voor 25% gewijzigd door XoReP op 01-06-2003 02:08 ]

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Ik zeg net dat die paar graden koeler echt niets uitmaken. Ook met een Aquarius II zal je niet / amper hoger kunnen overklokken. Je geeft het geld dus uit om een mooier getalletje te zien in je tray.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

...Master Tweaker....het opschuren van je heatsink is helemaal niet veel werk hoor...en het scheel behoorlijk wat ( zeker als je het met AS3 er weer opzet )

En Jupiler heeft gelijk....met luchtkoeling is een een ondernivea waar je echt niet onder kan komen...met waterkoeling lukt het misschien om er 20 graden af te snoepen...maar zelfs waterkoeling, hoe goed ook, heeft een Under-caps.

Het is maar wat je wilt....ik zelf hou het bij luchtkoeling...natuurlijk optimalizeer ik alles zodat is de best prestaties haal op goede temperaturen. Maar ik weet dat op een moment ik gewoon niet verder kan koelen met lucht dan dat er dan gebeurt!

Als je waterkoeling koopt....die een goed setje...en die zeer goed koelt!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Master Tweaker schreef op 01 June 2003 @ 00:13:
Geld boeit me niet echt.
...

Keb trouwens een 3GHz 800MHz FSB
Geboortedatum Monday 14 March 1988
offtopic:
Rijke pappie ofzo :?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• XoReP
DUBBEL POST |:(

[ Voor 99% gewijzigd door XoReP op 01-06-2003 04:10 ]

• XoReP
Tachyon schreef op 01 June 2003 @ 03:38:
[...]

[...]

offtopic:
Rijke pappie ofzo :?
Nope :P Keb een goede baan(en)

Ik bezorg de post van de gemeente Heemstede (kak gemeente jah, kwoon in één van de goodkoopste huizen daaro :X ). Soms heb ik er maanden tussen zitten van €1000,- en dan maak ik ook nog website en die verkoop ik weer. Ik heb toevallig net eentje af voor een strandtent uit Zandvoort.
Voor de rest verdien ik tegenwoordig ook met pc's reparen van personen via via.

Ook verkoop ik een hoop, bijv. mijn oude pc (http://specs.tweak.to/3168)(hij was nog vrij nieuw maar de prijzen gaan strax erg dalen en krijg ik er dus veel minder voor.) >:)

Nu ff ontopic: Maar is deze nou te vergelijkem met de Aquarius of koeld die beter/slechter :?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Met waterkoeling schijn je minder dips te krijgen. Je weet wel, het verschil tussen idle en stress aan warmte. Dus dan word de schommeling maar zo'n 4-5 graden inplaats van 10-20 graden.

Heb je een sterke koeling dan wordt hij ook lekker koeler als luchtkoeling aan kan.

Negatief daartegen is dat je dus OF een kastje water moet inbouwen in je kast OF buiten je systeem het water weer moet koelen.

Ik weet niet hoe het zit met stroom gebruik maar waterkoeling kan hoger uitvallen!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
qua luchtkoeling zou je es naar de thermalright slk 900 of de swiftech mcx4000 kunnen kijken...
schijnen bij de top van de luchtkoelers te horen...
beide rond de 65euro...

je kan dan ook zelf je fan uitkiezen, aangezien je die er niet bijkrijgt..
dus best goede koeling en stilte, OF super goede koeling en wat meer geluid..

Verwijderd

Mja..gewoon wat reviews lezen lijkt mij. Dat is de enige manier om erachter te komen wat je moet kopen. Zoeken dus.. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.