Toon posts:

PDF naar DOC

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dit omzetten?? Van DOC bestand naar PDF is dit zo gedaan, maar andersom niet?

Ik weet dat er al zoveel topics zijn over dit onderwerp, maar in geen 1 van die topics staat een antwoord waar ik iets aan heb. Google wil ook niet meehelpen. Ik heb Adobe (niet de reader, de originele), ik wil daar kunnen selecteren en kopieren. Maar het selecteren lukt me niet. Is er iemand die mij kan helpen? Of eventueel een bestandje voor mij kan omzetten, ik heb het dringend nodig :/

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Bedoel je echt omzetten, of gewoon tekst kopieren? Dat laatste kan gewoon met Acrobat Reader 5.0 of later. Met het knopje met de T kan je tekst selecteren, en dan via Copy en Paste naar je Word sturen. Omzetten weet ik niet. Ben eigenlijk wel benieuwd naar.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

pdf kan je openen met word 2003 beta.
volgens mij kan je em daarna saven als doc... maar pin me er niet op vast...

ik gebruik geen beta's

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil alleen tekst kopieren. Als ik op knopje T druk, komt er inderdaad zo een tekst cursortje, maar ik kan niks selecteren.. Het is zeg maar net een foto waarbij ik blijf probeer tekst te selecteren, maar het maar niet lukt!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 13:06

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 23:54:
Ik wil alleen tekst kopieren. Als ik op knopje T druk, komt er inderdaad zo een tekst cursortje, maar ik kan niks selecteren.. Het is zeg maar net een foto waarbij ik blijf probeer tekst te selecteren, maar het maar niet lukt!
Dan heeft de maker van die pdf ervoor gezorgd dat je het niet kan kopieren, en is het dus ook niet de bedoeling dat je het naar Word gaat omzetten.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 23:54:
Het moet ook wel echt tekst zijn. Foto's kan je niet kopieren helaas.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
DinX schreef op 31 May 2003 @ 23:55:
[...]

Dan heeft de maker van die pdf ervoor gezorgd dat je het niet kan kopieren, en is het dus ook niet de bedoeling dat je het naar Word gaat omzetten.
Dat dacht ik dus eerst ook. Maar als ik kijk naar de security van het bestand, staat er dat alles allowed is en niks beveiligd is. Er staat zelfs dat het allowed is om de tekst de veranderen. ??? :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een ander bestand geprobeerd. En bij deze wil het selecteren wel lukken. Het ligt dus echt aan bestand zelf. In ieder geval bedankt voor de antwoorden!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Misschien kun je PDF2Text eens proberen. ;)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 00:00:
[...]

Dat dacht ik dus eerst ook. Maar als ik kijk naar de security van het bestand, staat er dat alles allowed is en niks beveiligd is. Er staat zelfs dat het allowed is om de tekst de veranderen. ??? :? :?
Dan heeft de maker het waarschijnlijk als een image toegevoegd. Dus wat in de pdf staat eerst als image gemaakt, en die toegevoegd. Dan kan je maar weinig doen.

Misschien een PrtScn doen en dan door een OCR programma halen ?

Verwijderd

Topicstarter
AlainS schreef op 01 June 2003 @ 00:10:
Misschien kun je PDF2Text eens proberen. ;)
Heb ik al geprobeerd, ik krijg een leeg tekst bestand :? Het ziet er steeds meer naar uit dat de tekst is gescand, en daarna een pdf bestand van is gemaakt. Heb ik weer 8)7 Misschien is dit toch een teken dat het niet de bedoeling is om je scriptie te copy/pasten..... :X

Verwijderd

Topicstarter
DinX schreef op 01 June 2003 @ 00:13:
[...]

Dan heeft de maker het waarschijnlijk als een image toegevoegd. Dus wat in de pdf staat eerst als image gemaakt, en die toegevoegd. Dan kan je maar weinig doen.

Misschien een PrtScn doen en dan door een OCR programma halen ?
OCR programma? Wat is dat?

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Wat mijn favoriet is: http://www.omnipage.com/omnipage/
Ik kreeg omnipage bij mijn scanner geleverd voor tekstherkenning, en het werkt PERFECT
Je kan hiermee pdf bestanden naar doc bestanden converteren met (bijna) behoud van de lay-out...

edit: Omnipage is dus een OCR programma... :P

[ Voor 10% gewijzigd door lrietveld op 01-06-2003 00:21 ]

System Specs

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Optical Character Recognition (herkennen van lettertekens in plaatjes), bij de Acrobat 5.0 zit Acrobat Capture (vroeger kon je em bij 4.0 apart downloaden), dat is een OCR proggel.
Het enige beroerde aan OCR is dat je de tekst altijd heel erg goed moet nalezen op vreemde tekens omdat geen enkel OCR-proggel perfect is, ook ligt het aan de tekst hoe goed een OCR-proggel je tekst herkend (lettertype, met een schreefletter zul je vaker fouten tegenkomen, en kwaliteit v/d illustratie met tekst).

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• DinX

DinX

Motormuis

NijntjeRocks schreef op 01 June 2003 @ 00:36:
Optical Character Recognition (herkennen van lettertekens in plaatjes), bij de Acrobat 5.0 zit Acrobat Capture (vroeger kon je em bij 4.0 apart downloaden), dat is een OCR proggel.
Het enige beroerde aan OCR is dat je de tekst altijd heel erg goed moet nalezen op vreemde tekens omdat geen enkel OCR-proggel perfect is, ook ligt het aan de tekst hoe goed een OCR-proggel je tekst herkend (lettertype, met een schreefletter zul je vaker fouten tegenkomen, en kwaliteit v/d illustratie met tekst).
De recente OCR-programma's (zoals omnipage, wat super werkt) werken vrij vlot. Als zo'n programma echt twijfelt aan een woord zal hij je wel enkele mogelijkheden geven adhv een spellchecker.

En als het van die pdf komt, of zelfs als screenshot van eender wat op je scherm dan gaat het bijna nooit fout. De letters kunnen dan bijna gniet zuiverder zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 00:17:
[...]

OCR programma? Wat is dat?
gebruik de search en je weet het

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 01:29 ]

Pagina: 1