Ik heb een probleem met mijn BBcode progsel
korte schets:
ik heb een forum geprogrammeerd (nog steeds beginstage) en nu heb ik BBcode geprogrammeerd voor mijn forum.
Je voert dus je post in met BBcode en die wordt doorgestuurd naar server en in de database herleid naar html codes
voorbeeld:
Maar hoe kan ik van de html code uit de database bij een edit de bbcode laten genereren met het bovenstaande voorbeeld?
Mijn code om naar bbcode te brengen bij de post is:
Dus mijn vraag is: welke code te gebruiken om de <a href="mailto:iemand@lol.com">iemand@lol.com</a> naar
te herleiden?
korte schets:
ik heb een forum geprogrammeerd (nog steeds beginstage) en nu heb ik BBcode geprogrammeerd voor mijn forum.
Je voert dus je post in met BBcode en die wordt doorgestuurd naar server en in de database herleid naar html codes
voorbeeld:
code:
1
| [email]iemand@lol.com[/email] |
Maar hoe kan ik van de html code uit de database bij een edit de bbcode laten genereren met het bovenstaande voorbeeld?
Mijn code om naar bbcode te brengen bij de post is:
PHP:
1
2
| $text = eregi_replace("\\\[email\\]([^\\\[]*)\\\[/email\\]", "<a href=\"mailto:\\1\">\\1</a>",$text); $text = eregi_replace("\\\[email=([^\\\[]*)\\]([^\\\[]*)\\\[/email\\]", "<a href=\"mailto:\\1\">\\2</a>",$text); |
Dus mijn vraag is: welke code te gebruiken om de <a href="mailto:iemand@lol.com">iemand@lol.com</a> naar
code:
1
2
3
| [email]iemand@lol.com[/email] of [email=iemand@lol.com][/email] |
te herleiden?
edit:
Sorry voor de layout vern**king
Sorry voor de layout vern**king
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 23:10 ]