Filmpje in de tuin dmv. remote desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:34

GG85

.......

Topicstarter
Aangezien het me wel leuk leek om met dit weer een filmpje in de tuin te kijken zit ik te twijfelen om een laptop te kopen.
Probleem is alleen dat mijn budget zo krap is dat ik nooit een laptop met dvd/divx decodeer mogenlijkheden -vanaf 450mhz- kan kopen. Nu kwam ik op het idee om dmv bijv. een draadloos netwerk en een progje als PC Anyware een remote desktop op te zetten en zo de aftantse laptop als soort van "dom" workstration en mijn hoofdpc boven als server/decodeer machine.
Het enige wat de laptop dan hoeft te doen is het netwerksignaal decoderen en dat weergeven wat me niet echt al te moeilijk lijkt. Vraag is alleen: is een 100Mbit wireless netwerk voldoende snel/storingsongevoelig om een fullscreen remote desktop signaal afkomstig van bijv. NetOp/PC Anyware etc. door te geven?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 08:35

Korakal

Up up up!

Met RemoteDesktop/PC Anywhere/etc gaat dat NIET vloeiend lukken. Misschien kun je beter een broadcast server oid (ik weet ook niet precies hoe het dan zit) draaien?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

100Mbit Wireless? ...don't think so!

Het is best mogelijk om een remote desktop te openen op een laptop, via een netwerk...en op de server een DivX te draaien.

Of de snelheid van het netwerk snel genoeg is kom je snel genoeg achter....

There is no place like ::1

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-08 15:21

Tags NL

Harmful or Harmless?

Je kunt misschien dan nog wel een redelijk beeld overkrijgen, maar vloeiend geluid zal dan niet meer lukken! PcAnywhere en Netop kunnen trouwens geen geluid oversturen naar je pc....

https://powershellisfun.com

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 12:24

DinX

Motormuis

met een remote desktop programma is dat bijna onmogelijk. Je moet eerder gaan denken om het te gaan broadcasten door realmedia of wmv heb je respectievelijk realpublisher + realserver, of windows 2000 (adv) server

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Ok, gaat dus niet lukken. Helaas. Maybe wireless D-Sub? :P ;)

[ Voor 11% gewijzigd door GG85 op 31-05-2003 22:57 ]

Verwijderd

Ik gloof dat divx streamen nogal een probleem is maar dat het wel kan (ergens gelezen hiero). PCErgensEnNergens gaat zeker NIET lukken.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 08:35

Korakal

Up up up!

Remote Desktop kan wel geluid doorgeven. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar daar word je niet vrolijk van ;)
Enneh... nogwat: als die laptop niet snel genoeg is om divx te decoderen, denk je dan dat de videokaart wél fullscreen video vloeiend zou kunnen weergeven? Don't think so; of je moet een lappie hebben met een beetje scheve specs :P

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 01:40

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Afgezien van je problemen qua remote desktop, zou ik toch goed nadenken over of je wel consessies wilt doen wat betreft beeldkwaliteit.

Mijn ervaring is dat veel laptopschermen (dan waarschijnlijk ook de goedkopere modellen) moeilijk tot zeer moeilijk leesbaar zijn in de zon / buitenlucht. Nou is dit deels op te lossen met het creëren van schaduw (laptop mag toch niet in volle zon), maar verlies blijf je houden.

Bij mijn weten is er trouwens geen 100MBit (nog) als je draadloos wilt stoeien. Op het moment is de max 54MBit (802.11A & 802.11G). Ik zou nog even wachten tot de zomer echt begonnen is, omdat in juli de G-standaard werd vastgelegd en dat de producten dan echt volgens de 802.11G-regels zijn gemaakt. De A-variant was volgens niet bedoeld om in Nederland te gebruiken maar in de USA, want hij zou hier te dicht tegen een andere cruciale frequentie aanliggen, meen ik.

Ik denk dat je met 54Mbit een leuk filmpje kan draaien draadloos, en daar hoef je niet eens een remote desktop voor te hebben, want volgens mij is 450MHz genoeg voor DivX e.d.

[ Voor 2% gewijzigd door DUX op 31-05-2003 22:59 . Reden: in de ZON of buitenlucht, that is ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 15:18
Ikzelf ben al heeeeel lang aan het zoeken voor een manier om divx decoden en te streamen over een 100mbit fysiek netwerk, maar ik heb toch nu toe niets gevonden.

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

• Imre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-08 21:45
Windows media encoder kan streaming video met geluid van goede kwaliteit broadcasten over een netwerk. Te vinden ergens op de site van microsoft, ik ben alleen compleet vergeten waar. Oh ja tis gratis.
Alleen denk ik dat je dat de snelheid van een wireless netwerk een beetje verkeerd inschat , voorzover ik weet is het snelste op de markt 54mbps , het meest gebruikte is echter Wifi met een maximale snelheid van 11mbps.

• DUX

DUX

The_Dud3 schreef op 31 May 2003 @ 22:59:
Ikzelf ben al heeeeel lang aan het zoeken voor een manier om divx decoden en te streamen over een 100mbit fysiek netwerk, maar ik heb toch nu toe niets gevonden.
DivX is ook geen streaming format. Je zou het wel kunnen proberen met een Remote Desktop, maar dan simuleer je dat streaming eigenlijk: je streamt de hele desktop en niet het filmpje.

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Ok, gaat dus niet lukken. Helaas. Maybe wireless D-Sub? :P ;) En dan los schermpje aansluiten! Maarja misschien leuk voor in casemodding en elektronica

[ Voor 43% gewijzigd door GG85 op 31-05-2003 23:06 ]

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 09:22
Doe geen moeite, zeker niet wireless 100mbit, die gaan nu slechts tot 56mbit. Daarnaast kun je beter wat ruimte op je laptop bewaren zodat je hem snel kunt overzetten. Andere optie (iets wat ik zelf heb) is wireless video, bijvoorbeeld de philips set voor dvd kwaliteit of een marmitek set voor bijna dvd kwaliteit. Vervolgens zorg je voor de Myhtpc software en een afstandbediening (Asus Airemote gebruik ik zelf, maar de Ati Remote wonder is hetzelfde principe). Kortom:
-wireless video ipv netwerk
-software voor het makkelijk aansturen
-een afstandsbediening
-een koptelefoon zodat je geen last heb van omgevingsgeluid

ps: waarom buiten films kijken??????????

Digital Media Junkie

• The Dud3
DUX schreef op 31 May 2003 @ 23:01:
[...]

DivX is ook geen streaming format. Je zou het wel kunnen proberen met een Remote Desktop, maar dan simuleer je dat streaming eigenlijk: je streamt de hele desktop en niet het filmpje.
Wat ik eigenlijk zoek is een programma dat on the fly divx naar MPEG omzet en dan een client die het op een 150mhz pc met tv-out en hardware MPEG(-2) kan weergeven ;)

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Waarom buiten films? Genot van de pc en genot van de buitenlucht/zonnetje gecombineerd!

• DUX

DUX

Imre schreef op 31 mei 2003 @ 23:00:
Windows media encoder kan streaming video met geluid van goede kwaliteit broadcasten over een netwerk. Te vinden ergens op de site van microsoft, ik ben alleen compleet vergeten waar. Oh ja tis gratis.
Alleen denk ik dat je dat de snelheid van een wireless netwerk een beetje verkeerd inschat , voorzover ik weet is het snelste op de markt 54mbps , het meest gebruikte is echter Wifi met een maximale snelheid van 11mbps.
Dat is deze zeker: link

Meer informatie over de Encoder: link

Maar dan stream je technisch gezien niet een DivX maar een .asf (daarin wordt je .avi omgezet). Met andere woorden: je kunt de film wel bekijken maar in een lagere kwaliteit.

• The Dud3
DUX schreef op 31 mei 2003 @ 23:08:
[...]

Dat is deze zeker: link

Meer informatie over de Encoder: link

Maar dan stream je technisch gezien niet een DivX maar een .asf (daarin wordt je .avi omgezet). Met andere woorden: je kunt de film wel bekijken maar in een lagere kwaliteit.
Ja, en je moet eerst die Divx omzetten naar asf, dan kan je evengoed omzetten naar MPEG. Dat duurt zelf minder lang.

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
En dan, zit je nog met een te trage laptop

• DUX

DUX

The_Dud3 schreef op 31 mei 2003 @ 23:09:
[...]

Ja, en je moet eerst die Divx omzetten naar asf, dan kan je evengoed omzetten naar MPEG. Dat duurt zelf minder lang.
Dat is wel zo, maar ook dan loop je tegen het feit aan dat een MPEG niet streaming is. Het is maar net wat de TS wil...

[edit]
450MHz is niet te traag voor DivX, MPEG of ASF. Als je dat wel vind ben je teveel gewend aan overbodig luxe :+, want meer kracht heb je er niet voor nodig.

[ Voor 21% gewijzigd door DUX op 31-05-2003 23:13 ]

• The Dud3
DUX schreef op 31 May 2003 @ 23:11:
[...]

Dat is wel zo, maar ook dan loop je tegen het feit aan dat een MPEG niet streaming is. Het is maar net wat de TS wil...
Niet streaming, maar je kan het wel op CD of HD zetten.
Een laptop met zijn budget heeft toch wel een CD of een redelijke HD.

Wat hij natuurlijk ook kan kopen is een draadloos TV zender dingie en een draagbaar TVje.
DUX schreef op 31 May 2003 @ 23:11:
[...]
450MHz is niet te traag voor DivX, MPEG of ASF. Als je dat wel vind ben je teveel gewend aan overbodig luxe :+, want meer kracht heb je er niet voor nodig.
450mhz gaat goed, 350mhz ook, maar niet als het een celleron is. En de batterij zal ook veel minder lang meegaan, zeker als ze al versleten is ;)

[ Voor 32% gewijzigd door The Dud3 op 31-05-2003 23:15 ]

• DUX

DUX

The_Dud3 schreef op 31 May 2003 @ 23:14:
Niet streaming, maar je kan het wel op CD of HD zetten.
Een laptop met zijn budget heeft toch wel een CD of een redelijke HD.
Dan kan je het net zo goed een DivX laten he B) (ik blijf bij m'n mening dat 450MHz genoeg is voor DivX).

[ Voor 69% gewijzigd door DUX op 31-05-2003 23:19 . Reden: door edit van The_Dud3 had ik verkeerde stuk ge-quote ]

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 13:25
probeer anders je budget iets te verhogen... En trouwens dat wireless netwerk aanleggen en een super oude laptop kopen is even duur lijkt me als één 'normale' laptop die wel divx enz kan afspelen. Vraag binnen je familie en vriendenkring, er is altijd wel een lappie te regelen toch??

• The Dud3
DUX schreef op 31 mei 2003 @ 23:17:
[...]

Dan kan je het net zo goed een DivX laten he B) (ik blijf bij m'n mening dat 450MHz genoeg is voor DivX).
Ik had het ook over DivX :P

Verwijderd

hint:
mischien is dit mogelijk met videolan http://www.videolan.org/

VideoLAN allows you to stream MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, and DivX files, DVDs, digital satellite channels, digital terrestial television channels and live videos on a high-bandwidth IPv4 or IPv6 network in unicast or multicast under many OSes.

Hier nog beetje info over de snelheden die benodigd zijn:

* 0.5 to 4 Mbit/s for an MPEG-4 stream,
* 3 to 4 Mbit/s for an MPEG-2 stream read from a satellite card, a digital terrestial television card or an MPEG-2 encoding card,
* 6 to 9 Mbit/s for a DVD.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 00:11 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Let Op, L@aF heeft een mooi lijstje gegeven.

Maar, 6 tot 9 Mbit voor een DVD, dat betekent dat je 5 meter naast de Wireless Hub moet staan. 0,5 tot 4Mbit streaming MPG-4 betekent nogsteeds dat je zeker niet in de 2Mbit zone van je wireless network moet komen.

Het kan MAAR zal het hele netwerk volledig gaan belasten!

There is no place like ::1

• DUX

DUX

En daarnaast gebruik je nog niet de maximale 11, 2, of 1mbit (beveiliging, foutcorrectie e.e.a.) bij 802.11b. Deze hoeveelheid vermiste datastroom is te verwaarlozen als je voor 54Mbit (a en g) kiest.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Waarom zo moeilijk...gewoon een mapping maken naar een remote schijf en daarvandaan spelen. Dan haal je alleen de Divx info over het netwerk en het decoderen gaal pas op je laptop. Dan gaat er VEEL minder door de lucht.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 12:24

DinX

Motormuis

Ortep schreef op 01 June 2003 @ 00:43:
Waarom zo moeilijk...gewoon een mapping maken naar een remote schijf en daarvandaan spelen. Dan haal je alleen de Divx info over het netwerk en het decoderen gaal pas op je laptop. Dan gaat er VEEL minder door de lucht.
Dat was nu juist z'n probleem
Probleem is alleen dat mijn budget zo krap is dat ik nooit een laptop met dvd/divx decodeer mogenlijkheden -vanaf 450mhz- kan kopen.
Hij heeft het budget niet voor een laptop boven de 450Mhz. Dan wordt divx kijken al vrij moeilijk, onder die snelheid.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• DUX

DUX

Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 00:09:
hint:
mischien is dit mogelijk met videolan http://www.videolan.org/
Zeer interessante site. Die gaan we binnenkort eens even testen (8> . Ik kan een verslag uitbrengen met een p4m 1.2/1.6 laptop met 802.11b (11mbit), indien gewenst.

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
toch maar even doorsparen voor een 450mhz'je

• The Dud3
DUX schreef op 01 June 2003 @ 00:55:
[...]

Zeer interessante site. Die gaan we binnenkort eens even testen (8> . Ik kan een verslag uitbrengen met een p4m 1.2/1.6 laptop met 802.11b (11mbit), indien gewenst.
Dat zou zeeeeeeer gewenst zijn :D
Maar videolan is niet simpel te gebruiken, veel geluk! :)

Verwijderd

Met Windows media encoder heb ik eens via FIREWIRE met mijn DVcamera live DV beelden over het netwerk hier verstuurt @ 100Mbps op 1 server en 4 andere computers konden vloeiend de beelden bekijken MET het geluid :D beeld kwalitieit was ook zeer goed :D

Het kan zeker wel

ff voor de duidelijkheid er keken dus 4 computers tegelijk naar de beelden, nadeel
de server liep 40sec voor de andere computers waren later met het beeld, maar dat is neit zo erg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 20:13 ]

Verwijderd

Maar dan heb je het alleen over beeld, en geen geluid.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 20:27:
Maar dan heb je het alleen over beeld, en geen geluid.
Jawel, dat was een familie filmpje
met geluid dus :) gewoon een filmje van een vakantie met geluid

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

je hebt voor 45 euro van die zend / ontvangst apparaatjes voor je tv en audio. Zo'n kastje op de tv-out van je computer aansluiten, de andere op je draagbare tv in de tuin en je kunt je filmpje kijken zonder problemen!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 22:58

gjs

Scoobydoobydoo

DUX schreef op 01 juni 2003 @ 00:55:
[...]

VideoLan is wel leuk ja, als je gewoon file sharing gebruikt (multicasten), jammer dat de hardware ondersteuning heel beperkt is, zeker voor de windows server versie. Ik wou nl. via m'n leadtek 250 video in proberen of ik zo de Formule 1 live kan broadcasten naar m'n laptop (op het balkon). Wat ik met windows media encoder 9 ook niet voor elkaar kan krijgen :(

[ Voor 8% gewijzigd door gjs op 01-06-2003 20:38 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

We hebben hier 11mbit draadloos netwerk liggen, en dat werkt iig zeer goed met films!

iStockphoto

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Ik heb videolan net even geprobeerd over mn 802.11g netwerkje op mn Celeron 500MHz laptopje. Werkt prima, je moet alleen wel enigszinds verstand hebben van netwerken.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 22:19
je kunt natuurlijk ook een mpegkaartje voor je laptop kopen, dan heb je aan 200 mhz genoeg, weet ik trouwens niet hoe het zit met de kwaliteit van het scherm van zulke oude dingen, neem iig wel TFT en geen DSTN
Pagina: 1