Toon posts:

zoeken met postcode

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet hoe ik van een postcode een gemeente kan maken ik wil namelijk zoeken op een dichtstbijzijnde winkel waarvan ik de postcode in een database heb staan. ik wil dan de postcode van de klant ik laten geven en alle winkels in de gemeente op het scherm te zetten...

ik heb nu alleen een database met adresgegevens en postcodes van winkels..

Wie kan mij helpen??

Verwijderd

Lijkt me vrij simpel, neem gewoon de plaats/gemeentenamen ook op in je database.

Je hebt een database. Daar kunnen wij verder niks mee.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:23

JdM

Humbled

Ik kan er geen touw aan vast knopen :? , wil je nou gewoon aan de hand van een postcode weten waar een winkel zit, of wat?
P.S. leestekens is geen overbodige luxe btw ;)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:39

Korakal

Up up up!

Ehm, conversietabel met postcodes en plaatsnamen kopen? En dan een join maken :)

Verwijderd

Topicstarter
snap ik maar waar haal ik zo'n database met alle postcodes van nederland met de bijbehorende gemeentes vandaan?

• Korakal

Korakal

Up up up!

www.postcode.nl
www.andes.nl
www.geodan.nl

deze waren uit m'n hoofd, er zullen er vast wel meer zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar daar moet je dik voor betalen dat is niet de bedoeling..

• Korakal

Korakal

Up up up!

Die informatie is helaas niet gratis; net als alle andere geo-informatie in Nederland :P

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat het mogelijk is om een database van de cdfoongids af te halen kan iemand mij daar aan helpen want ik heb geen cd-foongids die een beetje up to date is..

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 22:47:
ik weet dat het mogelijk is om een database van de cdfoongids af te halen kan iemand mij daar aan helpen want ik heb geen cd-foongids die een beetje up to date is..
Ik vrees dat dat niet de bedoeling is, ivm copyright enzo :)

Verwijderd

Topicstarter
ik neem aan dat er een aantal mensen zijn die dit lezen die dit wel eens hebben gedaan is er iemand die mij toch kan helpen?

het is voor een vereniging die weinig geld heeft om meer dan een webdesing bedrijfje te kunnen betalen

Verwijderd

Tja, het is vreselijk vervelend, maar er zijn mensen die die gegevens hebben samengesteld. Die moeten er ook van leven.

Verwijderd

Topicstarter
gunhead,

jij zegt ikhebje.nl kan je daar ook gebruik van maken vanuit een script (php) op je eigen webserver? en op die manier contact leggen met de database?

Verwijderd

Vroeger kon dit makkelijk met cd CDFG maar tegenwoordig hebben ze daar ook wat aan gedaan. Verder kunnen we je hier (en mogen) niet helpen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 22:52:
gunhead,

jij zegt ikhebje.nl kan je daar ook gebruik van maken vanuit een script (php) op je eigen webserver? en op die manier contact leggen met de database?
geen idee. ik gooide ook maar een balletje op. probeer het eens

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 22:52:
gunhead,

Dat gaan ze je dan in ieder geval niet in dank afnemen... als het al zou kunnen :)
't Is gewoon heel simpel: gegevens moeten ook ergens door geproduceerd worden en dat gaat niet vanzelf en kost dus geld.
Als jij weinig geld hebt en je kunt een Windows licentie niet betalen is dat toch ook nog geen vrijbrief om dan maar een kopie te gebruiken en geen cent eraan uit te geven?

Verwijderd

Topicstarter
is het ook niet mogelijk eergens n lijst te vinden met de naam van de gemeente met daarachter de 4 cijferige postcodes die zich in de gemeente bevinden het lijkt me dat er wel iemand is die deze gegevens heeft of weet te vinden..

je ziet deze functionalitiet nogal eens op het web...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 23:00 ]

Verwijderd

Op de site http://www.pultrum.nl/auto.htm staat "Zip file kilometeradministratie 2001 versie 1.4 " In dit bestand is een excel-document met een postcode/plaatstabel opgenomen.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

wat voor vereniging wil nu alle winkels in nederland kennen ?
Daarnaast: vereniging = x leden;
laat elk lid dan een deel van het postcodeboek intikken (zul je zien dat het opeens niet meet nodig is).

eagle

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 23:43:
Op de site http://www.pultrum.nl/auto.htm staat "Zip file kilometeradministratie 2001 versie 1.4 " In dit bestand is een excel-document met een postcode/plaatstabel opgenomen.
:) _/-\o_ :9 _/-\o_ _/-\o_

/me gecopypaste heeft. je weet maar nooit waar je dit nog ooit voor nodig hebt

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 23:56 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 22:45:
ja maar daar moet je dik voor betalen dat is niet de bedoeling..
Overtypen uit het de telefoonboeken dan maar :Y)

Serieuzer: die gegevens kosten nu eenmaal geld. Vervelend voor de vereniging, maar dat is nu eenmaal zo. Schrijf een bedrijf aan, heeeel misschien kunnen ze een zacht prijsje vragen.

Maar inderdaad kan ik me ook moeilijk een vereniging zonder budget voorstellen dat die functionaliteit nodig heeft.

Anyway, het is niet gratis en het omzeilen van copyright is niet de bedoeling van GoT :)

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 01-06-2003 00:02 . Reden: spelling :X ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.