[WIN2K3] Meerdere hostnamen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Omdat ik een vlotter computertje overhad wilde ik overstappen naar windows 2003. Na een week prutsen en vloeken is het eindelijk gelukt.
Maar die computer had ik in eerste instantie aan een andere server hangen zodat ik op mijn gemakje kon testen.

Het probleem:
Als inetverbinding heb ik @Home en dus ook een CPxxxxx-x nummer. Helaas heb ik mijn nieuwe server een andere naam gegeven en krijg ik van @home dus geen IP.

Onder Linux (mijn oude server) was het mogelijk om een random computernaam in te vullen en vroeg een IP aan bij @home door het CP nummer door te geven.
Kan ik nou op internet zonder mijn huidige computernaam te veranderen?

In de search heb ik al kunnen lezen dat het iig niet kan met windows 2000 en XP.
Windows 2003 is al wat nieuwer, vandaar dee vraag.

[ Voor 5% gewijzigd door The Dolf op 31-05-2003 22:23 ]

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 05:55

grimson

domeingrommer

Q: Can I give my Windows server two NetBIOS names to help during a migration from one to another? Create an alias by editing the Registry: HKEY_Local_Machine\System\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters. Add Value: OptionalNames REG_SZ String: "ComputerAlias" If you make it a type REG_MULTI_SZ, you can add multiple aliases. Special thanks to Charles J. Rehberg, NASA Web Administrator, for contributing this useful tidbit

Niet geverifieeerd, en ik denk dat je ook een niet Netbios-hostnaam bedoeld :)

/edit
Helaas geen bron, via via gelezen in een nieuwsgroep, maar ik denk dat het niets met jouw probleem te maken heeft :D

[ Voor 13% gewijzigd door grimson op 07-06-2003 20:14 ]

• The Dolf
  • Niet online
grimson schreef op 31 May 2003 @ 22:25:
Niet geverifieeerd, en ik denk dat je ook een niet Netbios-hostnaam bedoeld :)
Geen id. Ik weet niet hoe @home werkt.

Eerst ff ghosten en dan ga ik het proberen.

bdw, wat is de bron?

[ Voor 5% gewijzigd door The Dolf op 31-05-2003 22:27 ]

Gezocht!
Router

• The Dolf
  • Niet online
grimson schreef op 31 May 2003 @ 22:25:
/edit
Helaas geen bron, via via gelezen in een nieuwsgroep, maar ik denk dat het niets met jouw probleem te maken heeft :D
Was idd geen oplossing nee.

Gezocht!
Router

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als je ook een dns(forwarder) draaid op die server kanhet wel lukken
pc naam geef je dat CP-blablablanummer

en in je dns geef je gewoon een niewe naam erbij met het ipadres van je server
ben je toch instaat om die naam te gebruiken

of je zet die namen/ipadress die je wil in de host files van alle pcs

ha dan kun je server wel heeeeeeeeeeeeeeeeel veeeel namen geven

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 20-07-2003 22:04 ]

Iperf

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:20

mutsje

Certified Prutser

Je kunt aan een server wel meerdere namen geven maar als je Active Directory implementerd raad ik dat toch ten sterkste af. Je clients moeten namelijk de naam kunnen resolven naar IP adres en dan wil je je troubleshooting zo laag mogelijk houden. Domainname kun je wijzigen in Windows Server 2003 en waarschijnlijk je Netbiosnaam waar het hier om gaat ook. Maar zou het toch via een clean install doen want soms wordt de oude netbiosnaam toch nog onder water gebruikt..(dit is al sinds NT4 het geval namelijk)

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Wat je ook kan doen is een kabel-routertje aanschaffen welke geschikt is voor @home, dan ben je met je pc's en netwerk niet langer afhankelijk van de grillen van @home en kan je zelf je namen bepalen.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Je kunt je ipadres toch ook vast instellen. Werkt perfect bij mij, heb als hostname FS1.

Verwijderd

je krijgt geen ip aan de hand van een hostname... zo werkt dhcp niet.

is je macadres hetzelfde?

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-04 09:12

antimute

Developer

Bij @home kan je idd gewoon het IP-adres vast instellen zonder dat je de CCnaam gebruikt. MAC-adres maakt niet uit bij @home.

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 16:45:
je krijgt geen ip aan de hand van een hostname... zo werkt dhcp niet.

is je macadres hetzelfde?
wel bij @home :z

geen goeie hostname=geen ip adres...

A wise man's life is based around fuck you

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
idd bij @home is hostname bepalend voor je ip, je ip word dus toegekend aan de hand van je hostname. Mac adres is niet van invloed. inderdaad een hele goeie tip: koop een broadband router en je bent van het gezeik van @home af... kan je je server ook een logische naam geven in je netwerk... is makkelijker dan \\CPxxxxx-x. Je ip adres vast instellen kan idd ook maar ongeveer 1x per jaar willen ze nog wel eens ip's wissellen (of ze verbouwen het netwerk weer eens...) en omdat je dan ineens geen ip meer krijgt zoek je je dan helemaal lam... en jij bent dan allang het hele verhaal vergeten... Dus ik zou gewoon een router kopen...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• The Dolf
  • Niet online
Om een router te kopen alleen maar om mijn server een normale naam te geven vind ik iets te ver gaan.
Tevens heb je bij een router automatisch een snelheidsverlies die ik uiteraard liever niet heb.

Gezocht!
Router

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
The Dolf schreef op 21 July 2003 @ 18:04:
Om een router te kopen alleen maar om mijn server een normale naam te geven vind ik iets te ver gaan.
Tevens heb je bij een router automatisch een snelheidsverlies die ik uiteraard liever niet heb.
router snelheidsverlies :?

verklaar je nader...

A wise man's life is based around fuck you

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Het is inderdaad zo dat bijvoorbeeld een Draytek 2200 een max heeft in doorvoer...geloof rond de 600KB...maar de 2300 is sneller en zou geen problemen op moeten leveren. Bovendien in een test/thuissituatie heb je toch geen MB's die door je draadjes gieren per seconde....maar als het voor jou geen optie is....dan niet natuurlijk.

reserveringshouder Tesla Model 3

Pagina: 1