Hirschmann

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Naar aanleiding van een ander topic en problemen met m`n tv`s / hauppage wintv kaart ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een signaal versterker nodig heb en een bosje kwaliteitskabel en connectoren.(wist het al langer maar ja) Nu wisten ze me te vertellen dat Hirschmann een goed merk was.

Dus ik gegoogled kom ik op een of andere webshop waar de helft van de links niet meer werkte maar daar kon ik nogwel terug vinden dat ze nogal wat verschillende typen hebben. Modellen met 10 20 30 dB versterking maar ook met retour signaal ondersteuning. Nu heb ik dat laatste niet nodig voor m`n installatie want ik heb geen kabel inet.

Wel wil ik graag weten welke sterkte van versterker ik nodig heb want zwaarder is niet altijd beter zag ik weer ergens anders maar wat moet ik dan hebben en waar is dat Hirschmann spul nog te kopen.

Mijn cai signaal wordt 2 keer gesplits 1 keer in de meterkast 1 op 4 splitter en 1 keer boven op zolder met een kroonsteen. (Hier moet dus een 2e splitter) maar moet er voor deze 2e splitter ook een 2e versterker ?

Zoek dus de splitters connectors en kabels / versterkers van hun.

Shema:

Afbeeldingslocatie: http://62.58.242.3/paintjob.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door raymonvdm op 31-05-2003 22:19 ]

Verwijderd

/eigen ervaring mode on/
Hier een Hirschmann splitter met 6 uitgangen in een minister opstelling ( ieder aparaat een eigen kabel van af de splitter ).
Ook m'n kabel modem, werkt hier prima zonder versterker.
Moet ik er wel bij zeggen dat de grootste afstand ± 15 meter is.
/eigen ervaring mode off/

ik zou als ik jou was eerst eens alleen een spitter proberen.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ga gewoon kleine lokale electrowinkels af (of audio/video) en vraag of ze het verkopen.
Je kan ook bij installatiebedrijven vragen, maar niet iedereen zal het hebben.

Ik heb die dingen in ieder geval geïnstalleerd, maar het merk weet ik niet meer.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Zwaarder is dus niet altijd beter. zeker met antenne versterking niet!!!!!!!!!!!

Het beste is om de boel eerst aan te sluiten met goede kabels en verbindingen. Dus niet van de Gamma!

Als je toch een versterker nodig hebt, dan moet je die zo dicht mogelijk bij het binnenkomende signaal zetten. anders ga je ruis versterken.

Verwijderd

Je moet alleen een versterker plaatsen bij het aansluitpunt, als je een versterker plaatst bijvoorbeeld op de zolder is de kans heel groot dat je signaal alleen maar slechter word.
De ruis die je onderweg oppakt versterk je nl. ook ;)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Niemand een linkie ofzo ?
Pagina: 1