Toon posts:

Integrated NIC werkt opeens niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen

Voor me ma heb ik een oude IBM p2-200. Daarin zit een integrated video, geluids en netwerkkaart.
Maar ik ben niet gewent aan dat Integrated spul dus voordat ik door had dat er ook een Integrated Netwerkkaart inzat had ik er al een oude PCI Netwerkkaart ingezet. Maar dat vond ik niet zo netjes dus heb ik de oude PCI kaart eruit gehaald en die Integrated geinstaleerd. En het werkte goed.
Tot vandaag. Opeens was internet weg, en stond er een uitroepteken bij apparaatbeheer bij de Netwerkkaart :(
Dus ik hem opnieuw instaleren, maar dat hielp ook niets. Toen heb ik heel windows er opnieuw opgegooid, maar wederom bleef hij een fout aangeven.
Ik zou nu niet weten hoe ik hem nu wel goed kan instaleren.

Het OS is : Windows 98 SE
NIC is : Intel® 82557-based Integrated Ethernet PCI (10/100)

Iemand enig vermoeden waar het probleem in kan zitten?

b.v.d.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
inteldrivers ook gedownload en geinstalleerd :? , daarin zit een tool (proset) welke je kan gebruiken om die kaart te controleren

support.intel.com

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al gekeken, maar hier:

http://developer.intel.com/design/network/drivers/index.htm

staatie niet tussen :(

Mischien issie te oud ofzo? en supporten ze hem niet meer. Via google kwam ik ook niet ver helaas.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

www.aida32.hu geeft die mischien informatie over die kaart? Hier kan je het doenloaden: http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 Geeft je meestal ook de link naar de drivers...

[ Voor 16% gewijzigd door Illegal_Alien op 01-06-2003 00:11 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op 01 June 2003 @ 00:11:
www.aida32.hu geeft die mischien informatie over die kaart? Hier kan je het doenloaden: http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 Geeft je meestal ook de link naar de drivers...
Die geeft als informatie alleen de naam van de kaart, en meer niet. Dat komt denk omdat de kaart niet goed geinstaleerd is.

Iemand nog suggesties plz?!?!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost, ik moest dhcp aangeven in de bios. Dat moest in de bios gebeuren omdat de kaart integrated is in het moederbord. Dat ben ik allemaal niet zo gewent.
Nu doetie het gewoon weer.

tnx voor de replies

Verwijderd

Topicstarter
Noujah na een reboot werkt het weer niet. Ik vind het allemaal heel vaag. Herkent iemand deze problemen?
btw Ik maak internet verbinding via een tweaked ADSL modem. Waar 2 pc's op aangesloten zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 17:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 17:18:
Noujah na een reboot werkt het weer niet. Ik vind het allemaal heel vaag. Herkent iemand deze problemen?
btw Ik maak internet verbinding via een tweaked ADSL modem. Waar 2 pc's op aangesloten zitten.
Cmos battery al vervangen zal waarschijlijk de oplossing zijn

Succes ;)

Verwijderd

Topicstarter
Cmos battery al vervangen zal waarschijlijk de oplossing zijn

Succes ;)
Maar hij onthoud de instellingen wel in de bios, dus opzich lijkt het mij dat het batterytje nog wel goed is....
Pagina: 1