Ik ben bezig met het leren van een beetje php en mysql
Nou heb ik een scriptje gemaakt die wat gegevens invoerd. (dat gaat prima)
de resulaten weergeven lukt ook.
Tijdens het aanmaken van een record in de mysql database wordt er een
"ID" nummer meegegeven
Nu wil ik dat ID nummer aan de user geven die deze entry heeft gemaakt, maar het wil niet lukken ik heb het volgende allemaal geprobeerd.
Ik krijg als resultaat constant:
"*naam* Je persoonlijke ID = Resource id #4"
Ook als ik het zo probeer
Ik heb van alles geprobeerd maar mij lukt het niet. Wie ziet misschien waar het fout gaat ?
Als ik "ID" vervang door een andere naam van een kolom uit mijn sql Tabel, bijvoorbeeld "Huisnummer" dan krijg ik het zelfde probleem.
Nou heb ik een scriptje gemaakt die wat gegevens invoerd. (dat gaat prima)
de resulaten weergeven lukt ook.
Tijdens het aanmaken van een record in de mysql database wordt er een
"ID" nummer meegegeven
Nu wil ik dat ID nummer aan de user geven die deze entry heeft gemaakt, maar het wil niet lukken ik heb het volgende allemaal geprobeerd.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| // --------------------------------------------------------------- // Username uit formulier omzetten $naam = // Maak SQL Query om id nummer weer te geven $url = "SELECT ID FROM adresboek WHERE Naam = '$naam'"; // Voer SQL uit (ID weergave) $link = mysql_query($url) or die (mysql_error()); // Geef bevestiging echo "<BR><BR>$_POST[Naam] Je persoonlijke ID = $link"; |
Ik krijg als resultaat constant:
"*naam* Je persoonlijke ID = Resource id #4"
Ook als ik het zo probeer
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| // --------------------------------------------------------------- // Maak SQL Query om id nummer weer te geven $url = "SELECT ID FROM adresboek WHERE Naam = '$_POST[Naam]'"; // Voer SQL uit (ID weergave) $link = mysql_query($url) or die (mysql_error()); // Geef bevestiging echo "<BR><BR>$_POST[Naam] Je persoonlijke ID = $link"; |
Ik heb van alles geprobeerd maar mij lukt het niet. Wie ziet misschien waar het fout gaat ?
code:
1
| $url = "SELECT ID FROM adresboek WHERE Naam = '$_POST[Naam]'"; |
Als ik "ID" vervang door een andere naam van een kolom uit mijn sql Tabel, bijvoorbeeld "Huisnummer" dan krijg ik het zelfde probleem.