copperjet verliest verbinding

Pagina: 1
Acties:

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 23:25

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Ik heb een Tweakdsl abbo en die komt via een copperjet 810 hier binnen stromen.

maar om de paar uur verlies ik mn verbinding ik moet dan mn profiel opnieuw laden en mn pc herstarten en dan heb ik weer verbinding :?

Heel vaag dus , iemand enig idee wat er mis is :?

Ja man

Verwijderd

Ik heb internet via de UVA (BabyXL) en ook met een Copperjet 810. Die van mij is recent kapot gegaan en ik hoorde van de helpdesk dat ze deze modems vrij vaak terug krijgen. Misschien is de modem gaar?

Hoe verbindt je de modem? Met USB of ethernet? USB wil ook nog wel eens problemen geven. Bij mijn viel de verbinding zo nu en dan weg met USB. Ik heb daarom al ruim een jaar een UTP kabeltje ipv USB.

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 23:25

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Ik heb hem via UTP lopen :)

Maar ineens issie weg de modem kan ik dan gewoon pingen ,aar de dns bijvoorbeeld niet meer :(

Ja man

Verwijderd

Hm, raar.
- Heb je al eens ipconfig /release en /renew geprobeerd in 'dos'?
- Verbinding repareren in Windows (als je dat gebruikt)?
- Kan je jezelf (localhost) pingen?
- Zegt Windows (als je dat gebruikt) dat er een kabel disconnected is?
- In Windows kan je kiezen om je apparaat (bijvoorbeeld de netwerkkaart waar je modem aan hangt) uit te laten zetten als het geen power gebruikt. Misschien moet je dat even uitvinken? Ik weet niet of dat ervoor kan zorgen dat je kaartje opeens stopt aangezien het bij mij altijd uit staat, maar proberen kan geen kwaad.

Als je er niet uitkomt zou ik Tweakdsl ff mailen. Succes.

Ik neem aan dat je geen gekke software hebt draaien die dit zou kunnen veroorzaken