Toon posts:

SVCD afspelen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een .bin bestand uitgepakt naar m'n HD en wil nu die SVCD afspelen. Ik klik dus in de map MPEG2 op die AVSEQ1.DAT of zo, maar met WMP krijg ik groen beeld en heel raar geluid met allemaal 'bliepjes' enz. er doorheen en met WinDVD krijg ik geen beeld en ook dat rare geluid.

Ik kreeg de eerste keer dat ik hem uitpakte ook nog een soort beeld zien, maar dat was ook helemaal verneukt. Toen stond er ook onder "Please register your player" of zo. Dat bericht zei ook iets over Elecard, die player/decoder heb ik gedownload, maar nog steeds groen beeld en vage geluiden.

Wat doe ik hieraan?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 19:07 ]

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

je moet Daemon Tools downloaden (ff zoeken met google), een proggie wat virtuele dvd drives aanmaakt (tot vier drives), daar kan je die .bin op 'mounten', dan ziet windows het alsof je een cd, in dit geval een svcd in je virtuele drive stopt. en daarna moet je em met PowerDVD afspelen, werkt gegarandeerd..:D

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Verwijderd

misshien de goede codecs downloaden? heb je die van divx, xvid en de nimo codec pack? die willen nog wel eens helpen

Verwijderd

Topicstarter
Nimo hoor ik slechte dingen over, DivX en Xvid heb ik allebei.

Ik heb het uitgepakt met WinISO, dat kan toch ook gewoon? Maar goed, ik zal het eens proberen.

Edit: Dat werkt dus, thnx Krewcial. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 19:25 ]

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

You're welcome...

Verwijderd

Je kan daemon tools ook gebruiken om 'gewone' bins te mounten. Kan je dus een spel spelen zonder een cd te hoeven branden. Ook handige manier om je bin te testen voor he brandt trouwens.

Beetje offtopic, maar toch :)

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Ja...dit kan geloof ik ook met Alcohol 120%, nooit gebruikt verder...Daemon is heilig wat mij betreft:P

Verwijderd

Wat je ook kunt doen is je MPEG2 bestand uit je image extracten, met behulp van bijvoorbeeld CDmage ([google=cdmage download]), dan kun je 'm altijd afspelen met wat voor player je ook wilt. :)

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

ja je kan em ook rippen met Isobuster...zelfde soort programma..gratis trouwens...

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dit lukt mij gek genoeg ook niet...

Vroeger heb ik vaak CDi films afgespeeld op mijn win98 machine, Na een aantal upgrades willen ze niet meer op windows XP draaien.
Maar dan praat ik over 3 jaar terug.

Is het soms een beveiliging van XP, dat je geen .DAT support meer hebt ofzo.
Het is allemaal zo vaag :/

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Verwijderd

WMP eruit gooien en Windvd of Powerdvd gebruiken om SVCD's te bekijken :P . Werkt het best >:)

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:38
Ik had ook groen beeld en biepjes door de films.
Bleek dat 2 codecs elkaar dwars zaten.
Je moet altijd alleen de codec's installeren die je echt nodig hebt, en up to date houden!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Krewcial schreef op 31 May 2003 @ 20:20:
ja je kan em ook rippen met Isobuster...zelfde soort programma..gratis trouwens...
dat heeft ie dus gedaan en dat werkte op de een of andere manier niet :)
jenk schreef op 31 mei 2003 @ 21:18:
Ik had ook groen beeld en biepjes door de films.
Bleek dat 2 codecs elkaar dwars zaten.
Je moet altijd alleen de codec's installeren die je echt nodig hebt, en up to date houden!
dat is een probleem met de XviD die in nimo zit. Daarom gebruik ik zelf altijd tsunami filer pack, ook om de Media Player Classic

[ Voor 45% gewijzigd door G33rt op 31-05-2003 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 20:14:
Wat je ook kunt doen is je MPEG2 bestand uit je image extracten, met behulp van bijvoorbeeld CDmage ([google=cdmage download]), dan kun je 'm altijd afspelen met wat voor player je ook wilt. :)
Ja, maar dat werkt dus niet, echt apart hoor.

Verwijderd

Ik geloof dat het iets te maken heeft met de instellingen van de media player ... ik heb het zelfde probleem gehad als ik een dergelijk bestand wilde afspelen had ik alleen geluid, maar een groen beeld. Bij mij was het opgelost nadat ik de de media player had opgestart had met de film, vervolgens de film niet afspelen ... maar bij de eigenschappen/opties moest ik een vinkje weghalen, omdat de media player gebruik bleef maken van een standaard codec en niet XVID. alleen kan ik die instelling nu niet terug vinden ... ik geloof dat ik iets gevonden had op de site van XVID. ik hoop dat ik je iets op weg geholpen heb ...

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
G33rt schreef op 31 May 2003 @ 21:20:
[...]

dat heeft ie dus gedaan en dat werkte op de een of andere manier niet :)
[...]

dat is een probleem met de XviD die in nimo zit. Daarom gebruik ik zelf altijd tsunami filer pack, ook om de Media Player Classic
die bliepjes en dat groene beeld is zeer irritant ja :(

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Pagina: 1