Toon posts:

Nieuwsgroepen

Pagina: 1
Acties:
  • 800 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag software uit de nieuwsgroepen halen, maar bij mijn eigen provider zeelandnet worden alle postings groter dan 1 MB eruit gefilterd.

Ik heb me op het internet rot gezocht naar een nederlandse service waar je wel fatsoenlijk gebruik van de niewsgroepen kan maken. Ik ben bereid hiervoor te betalen, maar ik heb geen creditcard. Wie kan me helpen?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waarom zoek je een Nederlands service?

bdw, XS4ALL heeft dacht ik de beste nieuwsserver in NL

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 13:52

DUX

blijft ook nu voor Oranje

The Dolf schreef op 31 mei 2003 @ 18:10:
Waarom zoek je een Nederlands service?
Ik denk dat je zonder credit card redelijk kansloos bent als je je wilt abonneren op een buitenlandse service.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
Hoeft niet nederlands te zijn, maar ik wil niet met credit card betalen.
Gratis is natuurlijk nog beter :)

• michiel100
  • Laatst online: 10-09 13:27
Een standaard-abo van Xs4all kost 11,93 per maand.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:28

Klippy

Still Game

Je eigen ISP is meestal het snelst, denk dat je eerst beter naar snelheid kan kijken.

Heb aantal servers getest met niet al te legale passwords, maar de snelheid is soms echt veel te laag. Daarom is NL ook wel handig denk ik, alleen weet ik er niet zo snel eentje.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Gaat dat wel? Van de nieuwsgroepen gebruik maken als je er niet op geabonneerd bent? In Belgie heeft telenet een super goede nieuwsgroep, maar kan je niet in als je niet bij telenet bent.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al kabel internet via zeelandnet, ik wil enkel een newsgroup service. In het buitenland bestaan deze volgens mij wel, maar een Nederlandse?

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

news.100ProofNews.com gebruik ik ook...heb van hun omdat ik zoveel upload naar de nieuwsgroepen (muziek enzo, games etc) gratis een abo gekregen zodat zij weer meer bekendheid verwerven.... kweet niet of je hiervan gratis gebruik van kan maken trouwens...ik heb namelijk wel een password enzo gekregen..

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

• The Dolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 18:17:
Ik heb al kabel internet via zeelandnet, ik wil enkel een newsgroup service. In het buitenland bestaan deze volgens mij wel, maar een Nederlandse?
Dat is nu al 2 keer gezegt.

XS4ALL
Snel en een redelijk lange retentietijd

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ja dat is wel 2x gezegd, maar waar het volgens mij sjevsjenko om gaat is of hij zo'n newszilla van XS4ALL via de kabel van Zeelandnet kan bereiken als hij zo'n standaard-abo bij XS4ALL neemt. Ik weet het eerlijk gezegd niet...

Straks neemt hij zo'n standaard-abo bij XS4ALL en moet hij via zijn 56k-telefoon-modempje inbellen om bij newszilla te kunnen leechen. Ik kan me vaag herinneren dat er zo'n topic voorbij is gekomen waarin iemand deze specifieke vraag stelde. Het antwoord was toen "ja". Maar heb daar geen feed-back meer op gezien. (positief nog negatief)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 13:52

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Kun je met gratis inbelabo's (Zonnet, en ik zie net iets van Wanadoo) bij de nieuwgroepen eigenlijk?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

The_Sukkel schreef op 31 May 2003 @ 18:29:
Ja dat is wel 2x gezegd, maar waar het volgens mij sjevsjenko om gaat is of hij zo'n newszilla van XS4ALL via de kabel van Zeelandnet kan bereiken als hij zo'n standaard-abo bij XS4ALL neemt. Ik weet het eerlijk gezegd niet...

Straks neemt hij zo'n standaard-abo bij XS4ALL en moet hij via zijn 56k-telefoon-modempje inbellen om bij newszilla te kunnen leechen. Ik kan me vaag herinneren dat er zo'n topic voorbij is gekomen waarin iemand deze specifieke vraag stelde. Het antwoord was toen "ja". Maar heb daar geen feed-back meer op gezien. (positief nog negatief)
Als het goed is kun je gewoon met je gebruikersnaam en wachtwoord van je standaard xs4all abbo gebruik maken van newszilla.
Bij welke isp je dan zit maakt niet uit.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

DUX schreef op 31 May 2003 @ 18:29:
Kun je met gratis inbelabo's (Zonnet, en ik zie net iets van Wanadoo) bij de nieuwgroepen eigenlijk?
Over het algemeen kun je er wel bijkomen ja. Alleen is de retentietijd erg kort (data wordt snel weer van de servers verwijderd), en zijn soms niet alle nieuwsgroepen beschikbaar.

Mother, will they like this song?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik heb toegang tot de Xs4all newsserver omdat ik daar nog een abbo heb lopen. Echter heb ik sinds een paar maanden een kabelinternet verbinding via Multikabel (top!). Hun newsserver bereik ik met zo'n 200 KB/s (1,5 mbit verbinding) echter de newsserver van Xs4all is te bereiken met max 50 KB/s. Dit heeft Xs4all zo ingesteld omdat hun internetaansluiting anders te veel te lijden krijgt van downloads. Die 50 KB/s is wel te verhogen door meerdere streams te starten, echter hebben zo ook dat beperkt tot max 2. Dus max 100 KB/s in totaal.
De newserver van Multikabel is veel sneller met nieuws, echter de retensiontijd (aantal dagen dat postings bewaard blijven) is minder. Ik gebruik dus de newsserver van Multikabel voor de bulk en voor missende postings de newsserver van Xs4all.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

bij wanadoo staan de meeste dingen er max 2 dagen in (soms meer ligt wel een beetje aan de nieuwsgroep)

Over de snelheid ben ik wel erg tevreden is hier altijd maximaal :D

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 13:06

lordsnow

I know nothing

sjevsjenko:
Het klinkt alsof je hebt geprobeerd een bestand (mp3 of zo) van enkele MB's te posten, en gemerkt hebt dat dat inderdaad niet gaat.

Dat is normaal. Bij sommige providers ligt die grens op 512KB, bij andere op 1MB of zo.

Daarom worden grote bestanden in kleinere stukjes geknipt, en die worden los van elkaar gepost. Aan de hand van de Subject: (omschrijving) kan je zien wat bij elkaar en kan je de losse onderdelen ook weer downloaden en aan elkaar plakken.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Ik heb internet via adsl (publishnet) en tijdelijk ook nog mijn oude chello kabel. Ik kan de nieuwsgroepen van chello niet via adsl bereiken (ondanks geldende inlog en passwords).

Ik gebruik easynews.com voor de nieuwsgroepen. Ze bufferen ca 30 dagen alle newsgroeps. Kost 10 USdollar per maand met een datalimiet van 6GB. De snelheid zit wel snor, middels reget haal ik ongeveer 800KB/s (20 verbindingen). Je hebt wel een creditcard nodig.

Do as I say, don't do as I do.

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:35
Heb je bij wanadoo ook toegang tot de binaries? Zo ja, dan kan ik zeker wel met een gratis inbel abbo vanaf mijn adsl abbo van een ander erop?

• bogy
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 18:16:
Gaat dat wel? Van de nieuwsgroepen gebruik maken als je er niet op geabonneerd bent? In Belgie heeft telenet een super goede nieuwsgroep, maar kan je niet in als je niet bij telenet bent.
telenet heeft niets van echte nieuwsgroepen

telenet filter nl alle binaries groter dan een megabyte ...

maw, bij telenet komt 10% aan van wat er op usenet staat (voor jpg's enzo komen wel door)

bij telenet is de dagelijkse inbound op de nieuwsserver (door eigen gebruikers) ongeveer 10-20 gb ...

op usenet is er dagelijks een traffic van 700 GB!

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• bogy
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

ow ja, hier in belgie heb je met skynet adsl ook de ng's (alle ng's die op ez news en teranews staan kunne we krijgen...)

er is geen dl-limiet (dus ik haal hier met m'n 3 mbit 350 kbyte/Sec) (je moet dan wel meerdere threads openzetten, omdat er tijdens de drukke uurtjes per thread niet veel snelheid meer over shciet (60 k ofzo, maar er is geen limiet op open connections)

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 06:34
www.shemes.com

Ilan Shemes heeft naast zijn eigen populaire GrabIt ook een nieuwsserver gestart. Betaling via PayPal. En de kleine abbo's zijn niet eens duur al zeg ik het zelf - al heeft mijn eigen Planet ook een prima nieuwsgroepen set voor mij samengesteld :9

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:59

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

www.pfcorner.nl

Deze gebruik ik ook. Zeer goede retentie (meestal zo´n 15 dagen!) en snelheid is echt goed.
Hier kan je gewoon van te voren geld overmaken. Prijzen zijn best goed. Ik doe meestal een abbo van 10gb (9 euro). Het voordeel van deze vind ik dat je eenmalig voor een aantal gb´s betaald en je verder niet gebonden bent aan een tijd.

Sys Specs

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Krewcial schreef op 31 May 2003 @ 18:18:
news.100ProofNews.com gebruik ik ook...heb van hun omdat ik zoveel upload naar de nieuwsgroepen (muziek enzo, games etc) gratis een abo gekregen zodat zij weer meer bekendheid verwerven.... kweet niet of je hiervan gratis gebruik van kan maken trouwens...ik heb namelijk wel een password enzo gekregen..
Ik heb me ook hierop aangemeld maar heb er behoorlijk spijt van:

1. Retentie van slechts 2 dagen
2. Verbinding erg traag
3. In twee dagen gebruik ligt de server al 1 dag plat

Dan toch maar Easynews.com
1. Retentie 30 dagen
2. Snelle webbased search
3. Helaas een 6GB limiet (100proofnews heeft geen limiet, maar daar is alles al na 2 dagen weg)
4. zipfunctie om files gebundeld binnen te halen.
5. Erg snel haal bijna altijd ca 800KB/s

Do as I say, don't do as I do.

• Moon
  • Laatst online: 21-09-2025
Easynews is idd erg goed, ik gebruik het nu een half jaar...ultiem.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Newszilla van XS4ALL is inderdaad een van de beste nieuwsservers. Je kan een standaard XS4ALL abo'tje nemen en met je eigen verbinding inbellen en je XS4ALL inloggegevens gebruiken. Er zit namelijk geen IP-herkenning op of iets dergelijks wat alleen XS4ALL IP's eruit filtert.

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:14
Een alternatief voor Easynews is Giganews.
Ik ben er al een jaartje klant en nog altijd zeer tevreden van.

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 07:07

Magic666

No one's neighbour!

Hier ook een abbo bij giganews en samen met Grabit een zeer goede combo!
Download me helemaal suf! ;)

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:40
De laatste keer dat ik op newszilla kwam (4/5 maanden terug) kon ik 3 connecties maken en niet 2 zoals eerder gemeld werd, max 150k dus.

Je moet er maar zin in hebben om er xtra voor te betalen, ik vond het altijd een ellende met het ophalen van vele mb's voor wat headers en om de haverklap corrupte niet complete files en gelazer met par files etc..

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 20:13
ach ja ik doe het maar met multikabel en powergrab.
Gaat op zich wel icm ftd en par(2) kun je redelijk wat complete posts krijgen
Beetje jammer alleen dat multikabel is gestopt met de vcd groepen...

I’m not like the OTTERS

Pagina: 1