[win98se] Soundblaster Live! Value doet vaag

Pagina: 1
Acties:

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 09:50
Ik heb een nieuwe hd gekocht en toen besloten ook windows 98se te installeren. Nu heb ik dat gedaan, alles netjes geinstalleerd ook het geluid. Alles werkte prima en ook het geluid. Alleen vandaag is mijn geluid er mee opgehouden..... :?
Windows kan zelf bij een enkel ding geluid geven. Als ik met winamp de instellingen van waveoutput verander naar automatisch dan krijg ik daar ook foutmeldingen. Als ik echter de output naar mijn geluidskaart zet (handmatig dus) dan komt er bij winamp wel geluid uit. 8)7
Ik heb bij multimedia in configuratiescherm gekeken en daar van "beschikbaar apparaat" afgehaald en dan geprobeert een of ander geluid te krijgen en dat lukte ook niet. Windows zet zelf de instellingen in multimedia zo neer dat ik er geen geluid uit krijg:? Wat ik ook doe windows zet het zo neer:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/havocnl/soundprob.png
En zo komt er dus geen geluid uit :(

Ik heb al vanalles geprobeerd. Ik heb mijn drivers (de nieuwste van mijn kaart rechtstreeks van creative.com) er opnieuw opgezet. Ik heb ook directx opnieuw erop gezet (misschien dat het bij direct sound zou liggen). Ik heb al mijn geluids apparaten uit apparaatbeheer weggegooid en opnieuw laten vinden maar allemaal zonder verandering... :( :(

Ik heb ook al in de search gekeken maar kan daar ook niks vinden wat met mijn probleem te maken heeft.
Heeft er iemand een idee over hoe ik mijn geluid terug kan krijgen..... :?

Wèh zedde gij??

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 09:19

SpeedBart

Futurama 0wnage

Probeer eens andere drivers van kx project die schijnen wel zeer goed te zijn.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-07 08:30
is het mischien mogelijk dat je met die nieuwe HDD een 2e ide controller aanspreekt die eerder niet gebruikt werd en nu dus wel ??
lijkt mischien vergezocht maar kan ook gewoon een IRQ conflict oid zijn probeer is een ander PCI slot ;)

too weird to live too rare to die

Verwijderd

SpeedBart schreef op 31 mei 2003 @ 19:59:
en waar zijn die te krijgen?

• Havocnl
SpeedBart schreef op 31 mei 2003 @ 19:59:
Hij heeft nog ff goed gewerkt met deze drivers. Heb niks aan de drivers verandert (zover ik weet) en nu is het geluid dus weg....
Maar ik zal het nog wel ff proberen.

Wèh zedde gij??

• Havocnl
terror538 schreef op 31 mei 2003 @ 22:15:
is het mischien mogelijk dat je met die nieuwe HDD een 2e ide controller aanspreekt die eerder niet gebruikt werd en nu dus wel ??
lijkt mischien vergezocht maar kan ook gewoon een IRQ conflict oid zijn probeer is een ander PCI slot ;)
nee de oude is eruit gegooid en deze voor in de plek. Ligt het dus niet aan.

En als het een pci conflict is waarom komt dat dan pas na een dag of 4 boven water.... :? dan zou het vanaf het begin al moeten zijn. Ik heb niks aan de configuratie verandert behalve een hd vervangen. En daarvoor deed ie het (onder winxp) wel goed.

Windows xp gaat er maandag hier op om mijn dual boot af te maken. Als ie dan nog steeds niet goed werkt dan ga ik op die dag denkik maar ff 2 windowsjes installeren.

[ Voor 34% gewijzigd door Havocnl op 01-06-2003 01:30 ]

Wèh zedde gij??

• Havocnl
Ik heb nu 2 verse windows erop staan. En na een tijdje (ik was wel software aan het installeren maar ik niet na welke) is mijn geluid van windows 98 ALWEER weg. Maar als ik mijn windows xp opstart dan heb ik gewoon geluid.
Weet iemand de registry key ofzo die ervoor zorgt dat mijn instellingen zo zijn als in het plaatje een stukje hoger hier.

Wèh zedde gij??

Pagina: 1