Alleen verticale strepen in beeld na openhalen systeem

Pagina: 1
Acties:

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 23:03
Ik had ff mijn videokaart uit mijn systeem gehaald om ff wat kabeltjes aan te sluiten en me hdd's om te draaien. nadat ik alles weer had aangesloten en op de powerknop drukte. kreeg ik op mijn Iiyama alleen maar verticale vga strepen die soms van kleur veranderen. me mobo geeft geen errors aan of wat dan ook. heb alles wat ik had gewijzigd weer terug gezet maar zonder resultaat. Wat kan dit zijn ?

voor specs kijk hieronder.

ophalen moet openhalen zijn

[ Voor 10% gewijzigd door rewind. op 31-05-2003 17:16 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:12

momania

iPhone 30! Bam!

Zie je alleen maar heel veel verschillende kleurtjes door elkaar of zijn het nette banen?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• rewind.
zijn echt verticale banen per baan maar 1 kleur en als je dan in windows kom zijn er ook meer blauwe banen dus hij kleurt nog mee met wat ie weer moet geven

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:12

momania

iPhone 30! Bam!

Is niet toevallig je koeler van je VGA een beetje los gaan zitten of iets anders beschadigd?
Zit ie wel weer helemaal goed in je AGP? Stond je monitor uit toen je em los trok?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
heb je je gedestatiseerd voordat je aan de slag ging?

Verwijderd

Dit symptoom lijkt op wat er gebeurt als er een van geheugenchippies op je videokaart niet goed is.
Zou wel héél toevallig zijn als ie net stuk gaat bij verwisseling.
Geen last gehad van statische electriciteit bij het verwisselen?

/edit: typo

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 17:36 ]

• rewind.
de koeler maakt 2sec ff herrie en dan draait ie gewoon en heb me niet gedestatiseerd voor ik aan de slag ging maar heb de kast zelf wel eerst verplaatst

Verwijderd

Kun je je kaart in een andere pc testen?
Dan weet je zo of het aan je videokaart ligt of aan iets anders ;)

• rewind.
zal het is proberen

• Burner13
héél misschien zijn er wat chippies gefrituurd van je kaartje... ik hoop alleen dat het door stof o.i.d. komt in de connectors. heb je die nagekeken?

ps: burner weet niet zeker van die gefrituurde chippies. heeft nie zo veel (lees: geen) ervaring ermee

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:04
Burner13 schreef op 31 May 2003 @ 17:19:
heb je je gedestatiseerd voordat je aan de slag ging?
Even de taalpurist uithangen:

gedestatiseerd?
Komt dat van (de)statiseren?
Ik ken het woord niet, en de (ééndelige) Van Dale ook niet.

• Burner13
jipenjanneke schreef op 31 mei 2003 @ 17:29:
[...]

Even de taalpurist uithangen:

gedestatiseerd?
Komt dat van (de)statiseren?
Ik ken het woord niet, en de (ééndelige) Van Dale ook niet.
euh, nederlands is mijn goedste vak niet :Z maar, wat ik bedoel is iets geaards aanraken, verwarming bijvoorbeeld (maar dan iets waar geen lak overheen zit!). waardoor de statische elektriciteit die in je lichaam zit ontladen word. als je statisch bent en je pc aanraakt is het voor je pc alsof hij word geraakt door de bliksem B)

[ Voor 4% gewijzigd door Burner13 op 31-05-2003 17:34 ]

• rewind.
in een ander systeem geeft hij het zelfde beeld :'(

Verwijderd

Stoney187 schreef op 31 mei 2003 @ 17:35:
in een ander systeem geeft hij het zelfde beeld :'(
Dan ben ik bang, dat je kaartje (lees geheugenchippie) niet goed meer is.
Ik hoop, dat je nog garantie hebt ;)

• rewind.
ben bang van niet heb het kaartje niet gekocht in de winkel ( waren test versies) was toen 200 euro en als ie het niet deed kreeg je een nieuwe

ik laat hem wel ff een nachtje liggen heb wel vaker gehad dat ze het daarna spontaan weer deden.

[ Voor 26% gewijzigd door rewind. op 31-05-2003 17:40 ]

• Burner13
khoop dat t werkt...
anders tog naar de winkel gaan

• rewind.
nadat ik ben opgestart en in windows zit en de muis beweeg restart het systeem. Is dit misschien een waardevolle toevoeging ?

• Plofkotje
  • Laatst online: 22-02-2025
Stoney187 schreef op 31 mei 2003 @ 18:38:
nadat ik ben opgestart en in windows zit en de muis beweeg restart het systeem. Is dit misschien een waardevolle toevoeging ?
Ik denk dat het geheugen van je videokaart en van je pc dan rot zijn. Meestal als hij spontaan reboot is het je geheugen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Videokaart overleden, als hij in een ander systeem hetzlefde probleem geeft kan ik er weinig anders van maken.

Trouwens ook de topictitel aangepast :)

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Burner13 schreef op 31 May 2003 @ 17:33:
[...]

euh, nederlands is mijn goedste vak niet :Z maar, wat ik bedoel is iets geaards aanraken, verwarming bijvoorbeeld (maar dan iets waar geen lak overheen zit!). waardoor de statische elektriciteit die in je lichaam zit ontladen word. als je statisch bent en je pc aanraakt is het voor je pc alsof hij word geraakt door de bliksem B)
Je bedoelt gewoon "ontladen". Door omstandigheden kun je statisch geladen worden, en omdat die lading niet weg kan (statisch) kun je als een geladen batterij rondlopen. Zodra je echter iets aanraakt met een lagere weerstand dan zal de lading gaan stromen (natuurkunde).
Electronica kan hierdoor een opdonder krijgen, met gefrituurde chippies ten gevolg.

| Specs Aurora24 | My music |

• rewind.
kheb nu ff me oude Gf2 erin gedaan en me systeem loopt weer goed. nu toch maar ff een Radeon 9500 nonpro 128 mb halen

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

wat ik me afvraag, kan je dat geheugen met een beetje goede wil niet kunnen vervangen ?
heb hier nml. ook een GF3 ti200 waarvan het geheugen brak is, misschien iemand met een brakke GPu zien te vindend ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Madrox: als je een rasechte soldeer-freak bent, dan kun je volgens mij alles wel vervangen. Maar bij geheugen komt toch wel precisie kijken, dus of het in de praktijk zal lukken?

In ieder geval van tevoren goed checken dat je exact hetzelfde geheugen plaatst.

| Specs Aurora24 | My music |

Pagina: 1