Hallo tweakers
Ik heb een dualboot proberen te maken tussen winXP en Gentoo1.4r4 mbv grub.
Windows is geinstaleerd op de 2e hardeschijf tentijde dat hdd1 losgekoppeld zat en heeft dus zijn eigen bootable stuk, maar als ik tijdens de opstart voor windows kies krijg ik de melding dat het os aan het inladen is, maar verder gebeurd er niets meer (10 minuten gewacht).
Mijn grub.conf ziet er zo uit.
In alle via google gevonden relevante onderwerpen word vermeld dat dit idd de juiste manier van de grub.conf is, maar werken doet het niet hier
Ik kan hdb1 wel mounten in linux en deze is dan ook toegankelijk zowel schrijfbaar als leesbaar (fat32) daar blijft het momenteel ook bij.
Weet iemand wat ik fout heb gedaan?
Ik heb een dualboot proberen te maken tussen winXP en Gentoo1.4r4 mbv grub.
Windows is geinstaleerd op de 2e hardeschijf tentijde dat hdd1 losgekoppeld zat en heeft dus zijn eigen bootable stuk, maar als ik tijdens de opstart voor windows kies krijg ik de melding dat het os aan het inladen is, maar verder gebeurd er niets meer (10 minuten gewacht).
Mijn grub.conf ziet er zo uit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| default 0 timeout 5 splashimage=(hd0,0) /boot/grub/splash.xpm.gz title= linux root (hd0,0) kernel (hd0,0)/boot/bzImage root=/dev/hda3 hdd=ide-scsi pci=noacpi title=Windows XP root (hd1,0) chainloader (hd1,0)+1 |
In alle via google gevonden relevante onderwerpen word vermeld dat dit idd de juiste manier van de grub.conf is, maar werken doet het niet hier
Ik kan hdb1 wel mounten in linux en deze is dan ook toegankelijk zowel schrijfbaar als leesbaar (fat32) daar blijft het momenteel ook bij.
Weet iemand wat ik fout heb gedaan?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 16:52 ]