• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:36
Ik heb net 2 smartmedia kaartjes gekocht á 128MB voor in m'n mp3-speler, maar het lukt me niet om er iets op te zetten.
Ik heb dus een Samsung YP-NEU en daar passen kaartjes van 128MB in staat op internet dus dat zal wel goed zijn. Ook heb ik al geprobeerd het kaartje te formatteren dmv de yepp Explorer waar die functie in zit, maar het mocht niet baten, hij detecteert het kaartje gewoonweg niet. Hij geeft namelijk telkens aan dat er 0KB vrij is en 0KB gebruikt (dus geen kaartje aanwezig denk ik)

Moet ik nog iets met het kaartje doen of zo, want ik weet het niet meer. Er zaten in het doosje waar de kaartjes in zaten ook 4 ronde zilverkleurige stickertjes, maar aangezien die mij nogal doelloos lijken heb ik daar niets mee gedaan?

Nu liever niet mee aan komen zetten dat ik een cardreader moet gaan kopen/gebruiken, want dat is niet echt de bedoeling op het moment. Als deze kaartjes voldoen doe ik dat misschien nog wel eens, maar nu eerst nog even niet. Ik bedoel, het moet zo ook kunnen lijkt mij.

PS: misschien moet de firmware worden geupdate, want er zit nu nog de orginele firmware op die er op zat toen ik hem kocht, maar dat mag eigenlijk geen belemmering zijn. En ik weet ook niet hoe ik die moet updaten als het al kan op dit dingetje, dus als dat het is kan iemand dan een linkje neerzetten, want ik kan het niet echt vinden op de samsung site.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wordt het apparaat in windows verkenner herkent als verwisselbaar medium? dan kun je hem vanaf daar eens proberen te formatteren..

• Jan_V
Nee, geen verwisselbaar medium in de lijst. Ook niet iets anders wat erop zou kunnen lijken. Er komt helemaal niets bij in de windows verkenner als ik hem inplug.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Krijg je wel data op het flash geheugen van je mp3 speler?

• Jan_V
Ja, dat lukt wel.
Ik heb hem ook al 1,5 jaar dus dat is geen probleem.
Kheb inmiddels ook een nieuwe yepp explorer gedownloaded (v2.0 of zo) en die ziet het hele smart media kaartje niet eens. Er staat alleen maar "Flash" en iets anders kan ik niet selecteren :(

Even voor de goede orde: zo'n kaartje kun je toch gewoon direct na het uitpakken gebruiken en in een apparaat stoppen?

Verwijderd

Ik hoop je nu geen heel vervelend nieuws te hoeven brengen, maar als je de YP-NEU bezit, zoals ik denk dat je dat doet, dan heb je de blauwe dan wel oranje MP3 player. Deze players ondersteunen volgens de officiele samsung sites slechts SM kaarten tot een grote van 64 MB. Ik weet niet of het probleem op te lossen is met een flash cardreader, zou kunnen dat als de kaarten vol staan dat de speler dan wel mp3'z er van af leest, maar ik vrees het niet. Bij SM geheugen wordt de essentiele info over de grote van de kaartjes namenlijk gedragen door de hardware, in dit geval dus de MP3 player, en niet zoals bij compact flash door het geheugen kaartje zelf. De Firmware van de Yepp is ook niet up te graden dus ik denk dat YEPP bezitters nooit meer dan 128 MB in de speler kunnen meenemen. Extra losse SM kaarten mee nemen kan natuurlijk wel. Je zou een keer met een cardreader een poging kunnen doen, testen bij een kennis ofzo. Dan moet je echter wel de extentsie van de bestanden *.mp3 wijzigen naar *.sm3, nog een nare eigenschap van de Yepp, yepp explorer wijzigt de extensies dat is eerlijk voor de muziek industrie ofzo... raar maar waar.
Ik ben zelf heel benieuwd of het met een cardreader wel gaat lukken, heb namelijk ook zo'n ding en zou graag wat meer geheugen willen aanschaffen. Ik heb ook een Cardreader, alleen nog niemand waarvan ik een 128 MB flash kaartje zou kunnen lenen. Kan het dus zelf nog ff niet testen.
En Ja, voor de goede orde: je kan het kaartje direct na het uitpakken gebruiken.
Pagina: 1