[MSI K7T Turbo] Zijn deze condensators beter?

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoi

ik heb een tijdje geleden last van lekkende condensators gehad op een MSI K7T Turbo.
Daar was ik mee terug gegaan naar de winkel en kreeg een nieuw moederbord mee. Zelfde merk mobo, alleen de grote condensators waren anders dan op het vorige mobo:
Afbeeldingslocatie: http://www.pcstats.com/articleimages/abitkr7a133r_capacitor.jpg
het merk en type van de condensator is Nichicon 4700.

het is nu wel algemeen bekend dat dit mobo zwaar klote is wat z'n condensators betreft, maar ik vroeg me dus af of deze condensators beter zijn dan die standaard donkerblauwe die op me vorige mobo zaten. dus of deze minder snel/niet gaan lekken enzo. want ik heb het idee dat MSI voor deze (betere?) condensators heeft gekozen nadat er een stroom van klachten en kapotte mobo's bij hun binnenkwam.

Weet iemand hier iets over?

[ Voor 3% gewijzigd door mjszwo op 31-05-2003 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
MSI heeft een hele tijd condensatoren gehad van een bedrijf die brakke elco's leverden met een incomplete formule. MSI kon niet weten hoe de kwaliteit van die dingen was, vandaar dat je na anderhalf jaar massaal allemaal je K7TTurbo terug kunt sturen.
Na bekendmaking van dit fenomeen, waar ook Abit last van had, is MSI overgestapt naar een andere elcoboer, die elcoboer maakt blijkbaar het type elcos wat jij nu op je nieuwe mobo hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Jij hebt een gepareerde versie. Deze houden het weer net zo lang vol als elk ander mobo als het goed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

MSI heeft het repareren van die dingen goed onder de knie gekregen idd... :)

Vroeger kwamen gerepareerde bordjes met die klacht nog wel vaak terug na een tijdje, omdat ze toch niet zo goed gefixed waren, maar tegenwoordig blijven ze het prima doen geloof ik... :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:45
heeft de K7T2pro daar ook last van?
Ik heb nl. idd die blauwe condensators, maar deze bak draait al dik een jaar perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

MSI K7T266 Pro2 is het volgens je specs? Als het goed is niet meer... Die heb ik ook al 1,5 jaar, en die werkt ook nog... De K7T Pro2 heeft er nog wel last van...

Volgens mij gaat het om de volgende modellen:

K7T Pro
K7T Pro2
K7T Pro2a
K7T Turbo

Vanaf de Turbo2 heb ik die problemen niet meer gezien afaik...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:08
Op m'n Pro2 lekt er nu ook 1. Dus volgende week maar ff mee naar NoRRoD, maybe dat die em kunnen opsturen ofzo. Anders zelf maar naar MSI Sturen.

edit:

Hmz...dat heeft dus geen zin :P 'k zie net dat er maar 2 jaar garantie op zit, en 'k heb em 2.5 jaar... Dan de container maar in :Y)

[ Voor 36% gewijzigd door Dualdude op 06-06-2003 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
Moartn schreef op 01 June 2003 @ 17:22:
MSI K7T266 Pro2 is het volgens je specs? Als het goed is niet meer... Die heb ik ook al 1,5 jaar, en die werkt ook nog... De K7T Pro2 heeft er nog wel last van...

Volgens mij gaat het om de volgende modellen:

K7T Pro
K7T Pro2
K7T Pro2a
K7T Turbo

Vanaf de Turbo2 heb ik die problemen niet meer gezien afaik...
klopt, de problemen liepen tot de turbo, daarna heb ik die klote condensators niet meer gezien,.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Laatst online: 10-09 08:13

tweakerbee

dus..?

Had zelf op m'n K7T-Turbo ook last van lekkende condensatoren (zo heten die dingen ;)) en heb toen een Turbo2 teruggekregen omdat er geen Turbo's meer waren. :?
Ach, ik allang blij. Kan ik evt. een processor sneller dan de 1800+ erop gooien.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:38

Wallie

Herr

Caponi schreef op 31 May 2003 @ 16:21:
hoi

ik heb een tijdje geleden last van lekkende condensators gehad op een MSI K7T Turbo.
Daar was ik mee terug gegaan naar de winkel en kreeg een nieuw moederbord mee. Zelfde merk mobo, alleen de grote condensators waren anders dan op het vorige mobo:
[afbeelding]
het merk en type van de condensator is Nichicon 4700.

Weet iemand hier iets over?
Die zitten ook op de K7T Pro2 van mijn ouders, werkt al 2,5 jaar prima :) Beter als die blauwe ontploffende gevallen.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 23:16

mrb

Dualdude schreef op 06 June 2003 @ 01:34:
Op m'n Pro2 lekt er nu ook 1. Dus volgende week maar ff mee naar NoRRoD, maybe dat die em kunnen opsturen ofzo. Anders zelf maar naar MSI Sturen.

edit:

Hmz...dat heeft dus geen zin :P 'k zie net dat er maar 2 jaar garantie op zit, en 'k heb em 2.5 jaar... Dan de container maar in :Y)
Dan weet ik nog wel een adresje anders dan de container :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Container? Heb je geen soldeerbout dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Laatst online: 18-08 20:08
Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 11:09:
Jawel maar daar wil ik niet meer mee zitten, mooie reden om te upgraden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Is het makkelijk om die condesators te vervangen dan? En welke condensatoren moet ik er dan op zetten?
Ik heb zelf ook de Turbo en er zitten idd condensatoren op waar wel wat stroep uit lijkt te komen, alleen draait de PC nog steeds redelijk normaal op een half crashende HD na. Zou dat misschien door die condensatoren kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 10:25

boesOne

meuh

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 11:09:
Ik heb hiero zo'n pro2A. Fijn bordje tot nu [knock knock... afkloppen :)]
Maarre sinds kort staan 2 elcootjes heel licht bol. Dus het begin van het einde.

Wat ik me afvraag, is het moeilijk andere erop te solderen ?

edit:
LOL @ Murtceps.. zelfde vraag.. funny

[ Voor 9% gewijzigd door boesOne op 06-06-2003 13:51 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Jongens, fabrieksfouten als deze hebben toch wel meer garantie dan 1 a 2 jaar? Ik heb een wat ouder bord liggen nu, met 2 geklapte elko's, en ik vind dat dat gewoon onder fabrieksgarantie (magische term: verwachte levensduur product) moet vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Ja opzich heb je wel gelijk, maar zie het maar eens af te dwingen. MSI is geen Abit die ze gratis vervangt. MSI geeft alleen 3 jaar garantie aan zijn dealers. Dus met een beetje mazzel stuurt je dealer je bordje op en krijg je of een refurbished bordje terug of een nieuwe..

In het algemeen geloof ik nooit dat de bordenbakkers gaan erkennen dat dit een fabrieksfout is.. kost ze gewoon veel teveel geld.

Al met al lijkt me zelf solderen het minst vermoeiend.. Ik ken gast die doet aan edelsmeden, ik hoop dat die een beetje kan fijnsolderen... :|

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Edelsmeden is NIET electronica solderen.

Ik ga volgende week wel een FAQje maken met foto's, ik soldeer dat zelf wel ff, gaat stukken sneller dan ruzie trappen bij msi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Volgen mij heeft ook MSI toegegeven dat er problemen zijn met de condensators en hadden ze toegezegt dat als iemand er problemen mee zou krijgen hij gewoon een ander bordje zou krijgen. Maar zelf vervangen schijnt wel redelijk te doen te zijn als je maar oplet dat je de juiste condensatoren gebruikt om de kapotte te vervangen.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

sebastius schreef op 06 June 2003 @ 14:19:
Edelsmeden is NIET electronica solderen.
Zoiets vreesde ik al..
Ik ga volgende week wel een FAQje maken met foto's, ik soldeer dat zelf wel ff, gaat stukken sneller dan ruzie trappen bij msi.
Hear hear.. ik denk dat je veel mensen blij zal maken.. De bordjes gaan sneuvelen bij bosjes. En ik wil weleens leren solderen.
Volgen mij heeft ook MSI toegegeven dat er problemen zijn met de condensators en hadden ze toegezegt dat als iemand er problemen mee zou krijgen hij gewoon een ander bordje zou krijgen.
Owja ? Cool.. bron ? Dan kunnen ze een lading telefoontjes verwachten. Mijn bord komt van Gistron, dus die bypass ik liever als het op service aankomt..

[ Voor 33% gewijzigd door boesOne op 06-06-2003 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Dinsdag ochtend is de Technische dienst bij MSI aanwezig van half 10 tot half 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:16
Ik heb zelf de condensatoren van een gekkregen Gigabyte BX2000 vervangen waarvan er vier bol stonden.

Tip: Soldeer fijne draadjes aan je board en zet later de condensatoren aan die draadjes.

Het is echt makkelijk en cker de moeite waard. Wil je het niet geef dan het board weg aan een tweaker die wel zin heb (khaat mensen die computers wegooien :( )
Pagina: 1