[XP] Verschillende boottime's met NIC's *

Pagina: 1
Acties:

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 16:00
Ik heb net een test gedaan met 4 verschillende netwerk kaarten naar de boottime van winxp. Nu blijkt dat winxp met de ene kaart het wel 20 sec sneller opstart als met de andere. Ze gebruiken allemaal dynamische ip adressen dus daar ligt het niet aan. Zo starten de sitecom en de realtek 8139 het snelste op ( Balkje van startscherm xp loopt maar 1x door, bij anderen wel 4-6 keer met pauzes).
Kan iemand mij vertellen waarom dit zoveel verschilt en of dit op te lossen is met een bepaalde instelling? Het probleem is namelijk dat mijn netgear kaart de snelste doorvoer snelheden geeft maar wel de bootup erg vertraagt.

Verwijderd

Wel interresant topic als dit echt aan de netwerkkaart zou liggen. Je zou wel eens kunnen proberen om het Bootvis tooltje van Microsoft te gebruiken. Hiermee kun je de boottime van XP versnellen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 15:18:
Wel interresant topic als dit echt aan de netwerkkaart zou liggen. Je zou wel eens kunnen proberen om het Bootvis tooltje van Microsoft te gebruiken. Hiermee kun je de boottime van XP versnellen.
Maar wat veel interessanter is aan BootVis is dat je de load van de verschillende componenten kunt monitoren. Zouden sommige netwerkkaartjes bijv een hogere CPU load hebben oid?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 16:00
Ja maar hij vertraagt het booten voordat je in windows komt. Dus bij het laadscherm van WinXP (dat balkje wat dan loopt). Bootvis doet alleen wat aan het laden vanaf je loginscherm (drivers en programma's enzo).
Je ziet gewoon dat ie met mijn netgear nic 20 sec langer doet voordat ie windows inkomt dan met bijv de realtek. En dit komt in alle pc's voor want in mijn shuttle bak zit een realtek onboard en die is ook precies 20sec eerder in windows. Het ligt dus zeker aan de nic's, ik vroeg me alleen af wat dit verschil veroorzaakt. Het lijkt net alsof windows bij de ene kaart ergens naar zoekt en bij de andere niet. Dat balkje stop daar dan ook 3 a 4 keer 5 of 10 sec en loopt dan weer verder.
Niet dat dit nou zo'n groot probleem is maar ik vind dit toch wel interresant voor als je bijv een nieuwe nic koopt of zo snel mogelijk in windows wil komen.

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:34
Fraggler schreef op 31 May 2003 @ 17:15:
Ja maar hij vertraagt het booten voordat je in windows komt. Dus bij het laadscherm van WinXP (dat balkje wat dan loopt). Bootvis doet alleen wat aan het laden vanaf je loginscherm (drivers en programma's enzo).
Je ziet gewoon dat ie met mijn netgear nic 20 sec langer doet voordat ie windows inkomt dan met bijv de realtek. En dit komt in alle pc's voor want in mijn shuttle bak zit een realtek onboard en die is ook precies 20sec eerder in windows. Het ligt dus zeker aan de nic's, ik vroeg me alleen af wat dit verschil veroorzaakt. Het lijkt net alsof windows bij de ene kaart ergens naar zoekt en bij de andere niet. Dat balkje stop daar dan ook 3 a 4 keer 5 of 10 sec en loopt dan weer verder.
Niet dat dit nou zo'n groot probleem is maar ik vind dit toch wel interresant voor als je bijv een nieuwe nic koopt of zo snel mogelijk in windows wil komen.
bootvis doet volgens mij alles, iig. wel de drivers, zo ben ik er een keer achter gekomen dat ik een brakke raid driver had :)

Last.fm
Films!