Toon posts:

[advies] frameset of tabel!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezig een website te maken voor een project.. nu ben ik bezig om te kijken hoe ik het beste mijn site zou kunnen maken.. hieronder heb ik een screenshot staan van het geheel... ( test ontwerpje, is nog niet helemaal uitgewerkt)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/schoots/pics/interface.jpg

in het middenvlak komt content te staan en in de rondjes aan de zijkanten komt onder een zoekmachine en bovenin een inlogmogelijkheid ( beide in ASP)

mijn probleem en vraag is als volgt.. ik heb geprobeerd dit alles in frames op te delen, maar dit blijkt erg onoverzichtelijk.. tabellen heb ik eigenlijk niet zo heel veel ervaring mee... frames hebben toch mijn voorkeur, maar ik zou graag advies hebben waar jullie mee zouden werken.. ( dit hoeft geen oorlogstopic over frames en tabellen te worden.. alsjeblieft ;) )

Verwijderd

div

(zoeken op div en www.w3schools.com) en netjes css'en (mooi werkwoord toch)

• Wenamba
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-10-2025
1 stem voor tabellen 8) graag. Als je toch de gehele structuur in ASP gaat gieten is dit de mooiste manier om het op te lossen. 1 keertje even doorbijten om je tabel in orde te krijgen en dan hoef je daar nooit meer naar om te kijken ;)

http://www.nieuwemaker.nl

Verwijderd

Topicstarter
okee, i'll have a look.. ik weet wel zeker dat ik het goed voor elkaar kan krijgen als ik een iframe gebruik, maar ik weet nu niet of dat nu wel zo handig is.. iemand in de buurt toevallig die weet of netscape en dergelijken daar nu ook al een beetje mee overweg kunnen!?

Verwijderd

ja

maar met css is dit echt 't handigste hoor, je hebt dan ruwweg drie blokken die je netjes kan positioneren en dat houdt je code wel zo overzichtelijk, tabellen raad ik ten stelligste af, iframe voor het middelste blok zou je kunnen doen, maar raad ik ook af omdat dan de pagina's niet meer afzonderlijk te benaderen zijn zonder dat je je navigatie kwijt bent (of dit moet zijn wat je wilt uiteraard)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 14:51:
ja

maar met css is dit echt 't handigste hoor, je hebt dan ruwweg drie blokken die je netjes kan positioneren en dat houdt je code wel zo overzichtelijk, tabellen raad ik ten stelligste af, iframe voor het middelste blok zou je kunnen doen, maar raad ik ook af omdat dan de pagina's niet meer afzonderlijk te benaderen zijn zonder dat je je navigatie kwijt bent (of dit moet zijn wat je wilt uiteraard)
ik heb het al es eerder geflikt om een frameset van het ontwerp te maken, en dan die als het ware vast te zetten in een iframe.. dat lukt aardig en werkt ook goed.. hoeft ie in principe ook alleen de content window refreshen.. en zeker nu iframe dan toch beter ondersteund wordt...

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 22:34
Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 14:44:
div

(zoeken op div en www.w3schools.com) en netjes css'en (mooi werkwoord toch)
Lijkt me ook dat divs + css de makkelijkste en snelste oplossing is.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Wil je gebruik gaan maken van SSI/PHP/ASP o.i.d. of wil je gebruik gaan maken van cliënt side technieken. Hoe dynamisch moet de site worden? Of wil je misschien gebruik maken van een clientside XML parser?

Met zo'n soort vraag kun je niet echt veel omdat de toepassing niet echt duidelijk is.

Verder wel even 1 puntje: zoek eens naar de voors- en tegens van tabellen als lay-out gebruik. Dan zul je waarschijnlijk wel begrijpen dat de kenners tabellen niet echt een strak planvinde. Ook leuke discussies over frames zijn te vinden met de voor- en nadelen.

Heel simpel gezegd komt het er op neer dat frames bij hele eenvoudige sites leuk zijn maar als je een beetje dynamisch wilt werken en je kunt wat dingen serverside doen of met clientside XML dan is het interessanter om naar de css mogelijkheden te kijken.

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op 31 May 2003 @ 17:11:
Wil je gebruik gaan maken van SSI/PHP/ASP o.i.d. of wil je gebruik gaan maken van cliënt side technieken. Hoe dynamisch moet de site worden? Of wil je misschien gebruik maken van een clientside XML parser?

Met zo'n soort vraag kun je niet echt veel omdat de toepassing niet echt duidelijk is.

Verder wel even 1 puntje: zoek eens naar de voors- en tegens van tabellen als lay-out gebruik. Dan zul je waarschijnlijk wel begrijpen dat de kenners tabellen niet echt een strak planvinde. Ook leuke discussies over frames zijn te vinden met de voor- en nadelen.

Heel simpel gezegd komt het er op neer dat frames bij hele eenvoudige sites leuk zijn maar als je een beetje dynamisch wilt werken en je kunt wat dingen serverside doen of met clientside XML dan is het interessanter om naar de css mogelijkheden te kijken.
het enige wat er eigenlijk gaat gebeuren is dat ik een loginsysteem maak, waarbij mensen dus alleen met geldige login de site kunnen bekijken ( in het kader van een project) en een simpele zoekmachine... verder wat forms voor aanvragen van reclame enzow.. het is niet echt een giga uitgebreide site dus het zal meer om de werking van het geheel gaan.. ik heb het geheel om te proberen in een iframe gezet.. binnen deze iframe zit een frameset die meteen ook op die manier wordt vastgezet.. t is niet de meest nette manier, maar het werkt... :P

ik zit er aan te denken om hier gewoon verder mee te gaan ( werk btw, met ASP) tenzij dat er nog iemand is die me zwaar overhaalt binnen 2 dagen een complete CSS/Tabellen cursus spoedcursus kan aanwijzen... ( en ik heb al een hele stapel sites, dus de standaardsites enzow heb ik al :*) hoeven jullie niet allemaal weer te noemen.. scheelt weer met RSI.. lalalaaaaaa)

Verwijderd

Dit kun je zoals gezegd het beste met tabellen icm DIV's doen.

Frames vind ik sowieso meestal niet zo erg mooi/professioneel staan op een site.

Verwijderd

Imo:
Een tabel is om tabullaire data te formatten naar het scherm, niet een prikbord om je content uit te lijnen... Frames is voor de site van de buurman die niet kan CSS/Div of multiple file-editen/serversideincluden/scripten om zijn menustructuur te onderhouden...

Wel een erg klein maincontent object. Ik krijg bijna medelijden met je sitebezoekers dat je ze in zo'n klein object forceert...

1 stem voor CSS/Div met goede backwardscompatibility en efficient browservenster gebruik.

• bRight
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

bRight

digitaal

Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 02:48:
Imo:
Frames is voor de site van de buurman die niet kan CSS/Div of multiple file-editen/serversideincluden/scripten om zijn menustructuur te onderhouden...
Imho praat je poep.. :)
In framesets kun je ook prima contentmanagement toepassen, maar het kost wat meer moeite. Het grote nadeel is alleen om je site goed geindexeerd te krijgen bij de zoekmachines..

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 02:48:
Imo:
Een tabel is om tabullaire data te formatten naar het scherm, niet een prikbord om je content uit te lijnen... Frames is voor de site van de buurman die niet kan CSS/Div of multiple file-editen/serversideincluden/scripten om zijn menustructuur te onderhouden...

Wel een erg klein maincontent object. Ik krijg bijna medelijden met je sitebezoekers dat je ze in zo'n klein object forceert...

1 stem voor CSS/Div met goede backwardscompatibility en efficient browservenster gebruik.
dat kleine object valt wel mee hoor ;)
heb zelf ook een site gemaakt, die een redelijk klein vakje heeft voor alle info.
Kijk maar op www.posttrein.nl (niet als reclame bedoeld, alleen maar als voorbeeld)
dat is helemaal gemaakt met framesets, wat niet het handigste was, maarja, nu doet het het :) maar volgende keer gaat het met divjes of een table wat veel handiger is

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

AArsgier schreef op 01 June 2003 @ 05:09:
[...]

Imho praat je poep.. :)
In framesets kun je ook prima contentmanagement toepassen, maar het kost wat meer moeite. Het grote nadeel is alleen om je site goed geindexeerd te krijgen bij de zoekmachines..
En nog een berg andere nadelen ;)

Maar goed.. er wordt constant gezegd divs/CSS.. kan prima, maar als je toch alleen het middelste stukje gaat verversen kun je er net zo goed een i-framepje in zetten.

Verwijderd

Topicstarter
aight peoplez, ik denk dat ik voorlopig wel even genoeg info heb van jullie.. begin toch wel te merken dat het anders een meningenoorlog kan worden ;) en dat hebben we liever niet.. wanneer de site af is, zal ik em online zetten en dan laat ik wel even weten wat het nu geworden is.. thanxz!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Om er nog een mening in te goeien >:)

waarom niet een div in het midden met overflow:auto, dan lijkt het net een iframe, maar dat is het niet. Moet je wel ff kijken hoe (zo ja/nodig) je dat backwards compatible maakt.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 11:18:
begin toch wel te merken dat het anders een meningenoorlog kan worden ;)
als je begint over div`s, frames en tables gaat het zowizo een oorlog worden over wat het makkelijkst is :) en das ook niet erg :)

manier van clay is btw wel heel koel om te maken :) en niet al te moeilijk stiekum :)

en mijn mening ook weer... div`s :) lekker makkelijk en ziet er mooi uit :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

hey een soortgelijk topic kwam ik net ook tegen op fok? toeval? :|

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 10:22:
hey een soortgelijk topic kwam ik net ook tegen op fok? toeval? :|
zover ik weet niet... ik heb in ieder geval niet gepost op fok.. maar goed.. zal eens kijken daar :9 misschien haal ik daar ook nog wat nuttige info vandaan..

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 11:27:
[...]

zover ik weet niet... ik heb in ieder geval niet gepost op fok.. maar goed.. zal eens kijken daar :9 misschien haal ik daar ook nog wat nuttige info vandaan..
je zal hier eerder nuttige info vinden dan op fok hoor ;)

ik zelf gebruik nog tabels, maar wil wel overstappen op div's binnenkort. Het is voor zon kleine site denk ik wat het makkelijkste is voor jouzelf, dus zoek eens uit wat t snelste is (ik denk tabels dus....).

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

als je overigens iets wilt leren over divjes en die tabellen kwijt wilt zou je hier een keer moeten kijken :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Pagina: 1