Toon posts:

[w2k server] Geen Shutdown!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

heb me helemaal rot gezocht, maar kan het maar niet vinden :(

Heb hier een win2k server staan, draait allemaal prima... alleen zou ik willen dat ik de server NIET kon uitzetten maar WEL rebooten.

D.m.v. User Policy kun je instellen dat user x het systeem niet mag uitschakelen, maar zodra dat ingeschakeld is kun je het systeem dus ook niet meer rebooten :(

Kan ik niet gewoon ergens iets in het register instellen zodat de server niet uit kan gaan?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:02
Kon je dan niet alsnog rebooten door shutdown.exe aan te spreken met een extra variable, bijvoorbeeld /r?

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:18
Kijk eens bij je lokale beveiligingsinstellingen, daar staat ie dacht ik wel bij alleen weet ik zo niet welke sleutel er dan precies wordt veranderd maar dat moet je dan maar ff opzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op 31 May 2003 @ 14:15:
Kon je dan niet alsnog rebooten door shutdown.exe aan te spreken met een extra variable, bijvoorbeeld /r?
nope :) had ik toevallig al geprobeerd....

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
oplossing,

bij local security policy aangeven dat NIEMAND het systeem mag shutdownen... en vervolgens aangeven in dezelfde policy dat het systeem wel mag worden afgesloten als er niemand is ingelogged..

dan kun je namelijk als je ingelogged bent niet het systeem uitzetten/rebooten, maar als je uitgelogged bent (dus ctrl-alt-del, dan logoff) kun je het systeem wel restarten/shutdownen

komt aardig in de buurt met wat jij wilt (denk ik)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 01 juni 2003 @ 10:40:
oplossing,

bij local security policy aangeven dat NIEMAND het systeem mag shutdownen... en vervolgens aangeven in dezelfde policy dat het systeem wel mag worden afgesloten als er niemand is ingelogged..

dan kun je namelijk als je ingelogged bent niet het systeem uitzetten/rebooten, maar als je uitgelogged bent (dus ctrl-alt-del, dan logoff) kun je het systeem wel restarten/shutdownen

komt aardig in de buurt met wat jij wilt (denk ik)
Het is dus een webserver (had ik duidelijker moeten vertellen) die ik dmv terminal services ga bedienen.

Is dus iets te link om het op deze manier te doen. Wat ik eigenlijk zoek is een key in het register die ervoor zorgt dat ik alleen maar reboot/logoff of disconnect kan doen :)

Verwijderd

Een Server via het CTRL-ALT-DEL uit kunnen zetten is ZIEK!!!!!!!!!!!!!! Dat kan iedere gek die bij de server komt dan doen, das ff goeie secrurity!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 10:56:
Een Server via het CTRL-ALT-DEL uit kunnen zetten is ZIEK!!!!!!!!!!!!!! Dat kan iedere gek die bij de server komt dan doen, das ff goeie secrurity!!!!!!
mee eens, maar dat had ik volgens mij al gezegd..... je gebruikt wel erg veel uitroeptekens trouwens :|

Maareuh, niemand een idee :?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 10:56:
ja duh, je moet natuurlijk wel je console gelocked hebben ;)

wie laat zijn serverconsole nu ongelocked achter :/

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Zo en zo, je moet gewoon van uit het inlog scherm geen shutdown kunnen doen. Daarnaast kan je dus met policies zorge dat jij als terminal service gebruiker niet kan shutdowne (moet je ff google waar dat zit). Ik denk daarnaast dat het vrij slecht idee is om een algemene key om te gooien voor shutdown, omdat je er dan misschien aan moet geloven met je UPS (als die er al aanzit) en die mag het systeem niet uitzetten, dan zit je in een wereld van poep, met jezelf in het midden. Om het zo maar te verwoorden.
Dus ik zou ff google, en dat shutdown ding alleen in je Terminal Service connectie uitzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 11:14:
Zo en zo, je moet gewoon van uit het inlog scherm geen shutdown kunnen doen. Daarnaast kan je dus met policies zorge dat jij als terminal service gebruiker niet kan shutdowne (moet je ff google waar dat zit). Ik denk daarnaast dat het vrij slecht idee is om een algemene key om te gooien voor shutdown, omdat je er dan misschien aan moet geloven met je UPS (als die er al aanzit) en die mag het systeem niet uitzetten, dan zit je in een wereld van poep, met jezelf in het midden. Om het zo maar te verwoorden.
Dus ik zou ff google, en dat shutdown ding alleen in je Terminal Service connectie uitzetten.
lol, dat snap ik zelf ook wel :) Ga nog wel ff verder google'en ;)

Verwijderd

Topicstarter
oki, ben er uit :)

heb gewoon van acpi pc -> standard pc gemaakt.
vervolgens in de bios acpi op disable gezet.

Nu kan de server niet meer uit :) Geeft de melding "u kunt nu de computer uitschakelen"
Heb tevens nog wat registry tweaks toegepast om het afsluiten wat sneller te maken.

Bedankt voor de moeite in ieder geval :P

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 10:56:
Want op de server zelf zit geen aan/uit knop, ook kan je de stekker niet eruittrekken!!! :+

Oftewel - als je fysiek toegang hebt en je wilt de server uitzetten, dat lukt wel hoor :)

Verwijderd

zwelgje schreef op 01 June 2003 @ 11:09:
[...]

ja duh, je moet natuurlijk wel je console gelocked hebben ;)

wie laat zijn serverconsole nu ongelocked achter :/
zowieso mag niemand bij een server komen die er niets te zoeken heeft...

ontopic:
zover ik weet is er geen key voor om dit te doen... maar waarom zou je dat willen? bang dat je hem per ongeluk uitzet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 23:18:
oki, ben er uit :)

heb gewoon van acpi pc -> standard pc gemaakt.
vervolgens in de bios acpi op disable gezet.

Nu kan de server niet meer uit :) Geeft de melding "u kunt nu de computer uitschakelen"
Heb tevens nog wat registry tweaks toegepast om het afsluiten wat sneller te maken.

Bedankt voor de moeite in ieder geval :P
en schiet dit op? je webserver draait niet meer als je deze melding krijgt!!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 12:30:
[...]

en schiet dit op? je webserver draait niet meer als je deze melding krijgt!!!
da lijkt me logisch aangezien webserver process dan al gekilled is :)

Het was puur en alleen het probleem dat het systeem "uitschakelbaar" was, dat probleem is nu opgelost ;)
Pagina: 1