Toon posts:

Nforce2 1152x864 onder Windows XP

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn computer geupgrade met een MSI Nforce2 moederbord met onboard Geforce 4MX chipset. Mijn monitor is een IIyama VM413 Pro (HM703U).
Het probleem is dat onder XP ik de resolutie 1152X864 niet kan kiezen. Laat dat nou net mijn favoriete resolutie op een 17 inch beeldscherm zijn.
Onder Redhat 9 werkt het wel, dus denk dat toont aan dat die onboard Geforce 4MX die resolutie wel aankan (kent).

Ik heb andere monitor drivers geprobeerd, maar dat maakte niks uit, ik kon mijn favoriete resolutie niet selecteren in de slider an Windows.

Mijn vraag is nu, hoe kan ik 1152x864 onder Windows XP activeren?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Probeer eens de laaste drivers voor de videokaart.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 11:39

ultimateharry

Team Slayer:-)

Misschien moet je je monitor goed instaleren onder windows. Windows xp kijkt volgens mij naar de mogelijkheden van de kaart en die van de monitor. Die resoluties die overeenkomen, worden aangeboden voor selectie.

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 11:39

ultimateharry

Team Slayer:-)

Niet goed gelezen, je bent juist wel bezig geweest met je monitor. Dan moet je idd zoals The_Greater zegt andere drivers proberen voor je nforce video-chipset.

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

De standaard windows drivers zorgen er voor dat je alleen de meest standaard resoluties kan draaien (800x600, 1024x768, 1280x1024 enz..). Kwestie van even de laatste drivers voor de gf4mx van de nvidia site downloaden en installeren en dan moet het wel werken. Hier iig wel ;)

Verwijderd

En anders kun je nog bijvoorbeeld met een progje als Powerstrip custom resolutions gebruiken. Gebruik [google=powerstrip download] om te downloaden. :)

• Snol
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Snol

Swim with me and get wet !

Ik kan wel die resolutie kiezen en was dus bij mij een kwestie van juiste monitor driver installeren en juiste driver voor videokaart. Gaat bij mij om een Sony G420 en een Ti 4200 met Detonator 43.45, Xp Pro herkende netjes me monitor als het correcte type.

*

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:08

LopeZ

Too much is never enough

Zie hierboven, beetje zoek vraagje imo.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.