Toon posts:

A7V8X-X: Snap het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een soort van budget systeem. Dus de A7V8X-X van Asus spreekt mij wel aan. Ik heb het hele manual gelezen, reviews gelezen, hier op got gelezen, maar ik vind vooral veel over de A7V8X (niet -X) en mijn vragen gaan over dingen die die juist anders zijn met de -X versie.

1. Hoe zit het met dual channel geheugen support? In andere woorden, is het beter om 1x512 of 2x256 (PC2700) te nemen. (Volgens mij is 1x512 op deze plank gewoon goed) Ik had ergens gelezen dat in de A7V8X 2x256 beter is, maar voor de A7V8X-X kan ik hier niks over vinden.

2. Mijn belangrijkste vraag gaat over het agp slot. Er staat in reviews en in de handleiding dat hij alleen geschikt is voor +1.5V cards. Ik kan dit nergens terug vinden op de sites van leadtek of andere merken. Werken deze kaarten?:
- WinFast A280 LE TD (GeForce4 Ti 4200 AGP 8X 128MB)
- GeForce FX 5200 of 5600.

Ik twijfel namelijk nog tussen deze kaarten.

Voor jullie zijn dit waarschijnlijk simpele vragen, dit is mijn eerste hele systeem dat ik maak en ik maak niet graag fouten. :) (Ik heb wel wat ervaring met onderdelen vervangen)

Rest van het systeem: Athlon XP 2500+ (Barton dus, 333 mhz), Maxtor Diam. 9 80 gb 8mb cache, 300W voeding.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Kan me niet voorstellen dat een A7V8X (waarbij de 8X voor de AGP bus staat) alleen maar met 1,5V zal werken, ik denk eerder juist andersom. AGP8x werkt namelijk op 0,8v.
Er zijn echter wel wat problemen geweest met de Asus-planken op AGP8, misschien dat ze daarop wijzen.

Die AMD processor heet trouwens Barton, niet Baron. :P

En ik zou toch voor een iets zwaardere voeding gaan, zeker met de VGA-kaarten die je op het oog hebt.

[ Voor 24% gewijzigd door Brede P op 31-05-2003 13:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee het staat letterlijk in de handleiding:
"This motherboard has an Accelerated Graphics Port (AGP) slot that supports +1.5V agp cards only. When you buy an AGP card, make sure that you ask for one with +1.5V specification."
Handleiding (Pagina 22)

Edit: Ik heb er ff barton van gemaakt (weet ik best wel, gewoon typo)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 13:53 ]

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
je link wijst naar een A7N8X-X en niet naar de A7V8X-X
welke neem je nou het via of het nforce2 bord ?

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
1. Dit bord heeft geen dual channel support, alleen de nforce²
2. Elke recente videokaart heeft 1.5v nodig. De (hele) oude kaarten hebben 3.3v nodig.

Verwijderd

Topicstarter
stamp666 schreef op 31 mei 2003 @ 13:50:
je link wijst naar een A7N8X-X en niet naar de A7V8X-X
welke neem je nou het via of het nforce2 bord ?
Grmbl, je hebt gelijk: Hier is de goede link
Ik bedoel gewoon de A7V8X-X

Verwijderd

Topicstarter
pisart schreef op 31 May 2003 @ 13:52:
1. Dit bord heeft geen dual channel support, alleen de nforce²
2. Elke recente videokaart heeft 1.5v nodig. De (hele) oude kaarten hebben 3.3v nodig.
Ik ging/ga er eigenlijk ook wel van uit dat 1.5v gewoon standaard is, maar ik vind het raar dat het er zo uitdrukkelijk staat. Bovendien geeft BredeP wel weer aan dat standaard 0.8V is, wat is het nu?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 11:57

Sick Nick

Drop the top!

de standaard is op het moment gewoon netjes 1.5 :)

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op 31 May 2003 @ 13:45:
En ik zou toch voor een iets zwaardere voeding gaan, zeker met de VGA-kaarten die je op het oog hebt.
Er zit een 300W voeding in de kast die ik op het oog heb. (Aopen QF50C)

Het ergste wat kan gebeuren is toch eigenlijk dat die smelt? Dan koop ik dan wel een nieuwe. :)

• pisart
  • Niet online
Die videokaarten zijn niet echt heel grote stroomzuipers. Normaal kan je met een 300watt merk voeding wel werken.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
pisart schreef op 31 mei 2003 @ 14:11:
Die videokaarten zijn niet echt heel grote stroomzuipers. Normaal kan je met een 300watt merk voeding wel werken.
Reken maar wel op dat die videokaarten tegenwoordig stroomzuipers zijn, mijn 300 watt trok mijn radeon9700 pro ook niet :)

Tweakers Discord

• pisart
  • Niet online
Ik bedoelde de videokaarten wat de TS voorstelde. Natuurlijk is een 9700pro een stroomzuiper die heeft niet voor niks een molex aansluiting op de pcb. Maar een gf4 ti4200 of een fx 5200-5600 zijn niet zo heel zwaar.

Wat voor merk was je 300 watt voeding?

[ Voor 9% gewijzigd door pisart op 31-05-2003 15:28 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 11:57

Sick Nick

Drop the top!

pisart schreef op 31 mei 2003 @ 15:27:
Ik bedoelde de videokaarten wat de TS voorstelde. Natuurlijk is een 9700pro een stroomzuiper die heeft niet voor niks een molex aansluiting op de pcb. Maar een gf4 ti4200 of een fx 5200-5600 zijn niet zo heel zwaar.

Wat voor merk was je 300 watt voeding?
zal wel no-name zijn ofzo, want een goede 300 watt voeding trekt zoiets easy.

http://firingsquad.gamers.com/guides/power_supply

lees dit maar even, wattage zegt niet zoveel maar de hoeveelheid ampere die dat ding per lijn kan geven is veel belangrijker. De vga kaart trekt aan de 3.3v lijn, de cpu aan de 12v lijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Sick Nick op 31-05-2003 15:33 ]

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 19:31

BertV

Handgemaakt

Ik heb hier een A7V8X-X met Barton 2500+ en TI4200 met een voeding uit een eerdere PIII...

Als ik de AMD overclock boot ie alleen door 'm via de bios "Door te drukken" ;)

Check de 12V+ lijn op de voeding, je kunt wel 300 watt hebben net als ik, maar als er 10A op staat dan krijg je dit soort dingen.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Precies, dus een iets stabielere A-merk voeding (Enermax/Antec o.i.d.) kan absoluut geen kwaad. Extra voordeel is natuurlijk meteen weer dat die ook wat stiller zijn dan de meeste no-names.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 13:43:
1. Hoe zit het met dual channel geheugen support? In andere woorden, is het beter om 1x512 of 2x256 (PC2700) te nemen. (Volgens mij is 1x512 op deze plank gewoon goed) Ik had ergens gelezen dat in de A7V8X 2x256 beter is, maar voor de A7V8X-X kan ik hier niks over vinden.
De VIA KT400 chipset is niet voorzien van Dual Channel geheugen ondersteuning. Of je nou een A7V8X of een A7V8X-X hebt doet er hier totaal niet toe B)
2. Mijn belangrijkste vraag gaat over het agp slot. Er staat in reviews en in de handleiding dat hij alleen geschikt is voor +1.5V cards. Ik kan dit nergens terug vinden op de sites van leadtek of andere merken. Werken deze kaarten?:
- WinFast A280 LE TD (GeForce4 Ti 4200 AGP 8X 128MB)
- GeForce FX 5200 of 5600.
Dat betekent gewoon dat AGP 2x kaarten er niet in gaan werken :) AGP 4x (1,5V) en AGP 8x (0,8V) werken daarentegen prima icm de VIA KT400 chipset.

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 31-05-2003 16:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kast nog niet, maandag ga ik alles halen. :D

Het is de goedkoopste kast uit de winkel bij mij in de buurt (informatique). Ik heb hem hiervooral genoemd met link er bij. (Aopen QF50C) Er zit een 300 Watt voeding in, maar meer weet ik er niet van. De kast is redelijk lelijk, misschien dat die daarom zo goedkoop is. ;) (Iig ik vind hem niet zo mooi)

"Power Supply: 300/250W ATX high efficiency, UL/CSA/FCC only or CE/DoC/C'tick certified "
(Volgens mij is dit vooral een hoop blablablabla)

Wat is het ergste dat kan gebeuren als de PSU het niet trekt. (Gaat bijvoorbeeld de CPU stuk of andere onderelen of alleen de PSU zelf?)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 16:22 ]

• pisart
  • Niet online
Dan krijg je spontane reboots of schommelende voltages en die zorgen dan voor een onstabiel systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik moet toch de kast kopen, daar zit 300Watt in, ik zie het dan wel. Als die niet stabiel is zal ga ik hem natuurlijk meteen vervangen. Dit gaat eigenlijk een beetje off-topic, maar toch bedankt voor de info. (Alle info trouwens)

Maandag dus me eerste hele systeem. Naja, ik heb praktisch elk onderdeel wel eens vervangen. (CPU nog niet) dus het komt vast wel goed. :) Volgens mij zit nu ook de voorbereiding wel snor.
Pagina: 1