Beeld erg donker

Pagina: 1
Acties:

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:21
ik heb sinds kort een 17 inch monitor van Fujitso computers gekregen van een vriend. Nu is deze monitor alleen erg donker. Terwijl ik brightness en contrast op het allerlichtste heb staan. We zag ik dat er 1 pinnetje van de kabel naar mijn videokaart is afgebroken/weggelaten. Wat kan ik hieraan doen?

Ik heb de search gebruikt, maar niets gevonden.

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

NIeuwe kabel halen?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als het idd 1 pinnetje is wat er helemaal niet is dan is dat normaal. Lijkt er dus op dat deze monitor simpelweg op is. Misschien kan je met de klurinstellingen van de drivers nog wat verbeteren?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Een ander type monitor aansturen vanuit Windows wil nog wel eens schelen, maar het klinkt inderdaad als een wat oudere monitor, waar toentertijd nog niet alle pins bezet hoefden te zijn. Misschien een VGA-scherm i.p.v. een SVGA of beter.
Maar een nieuwe 17" kost tegenwoordig amper meer wat. Heb zelf een tijdje met een Hansol H730 gedraaid, kostte me toen iets van 140 euro ofzo. Zit wel een aardig beeldje in verder.

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
je kan zonodig extra brightness en contrast instellen bij "beeldscherm eigenschappen" in windows..

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:21
bah, al jullie tips werken niet. Ik zal dus terug moeten gaan naar mijn oude Packard Bell 15 inch.

Overigens, ik heb mijn Siemens monitor gewoon aangesloten, zonder iets te installeren, kan dit een probleem zijn?
Ik heb (nog) geen drivers voor mijn Siemens c771 monitor gevonden. Weten jullie waar die ergens te vinden zijn?

Verwijderd

Die drivers vertellen windows alleen maar wat de maximale refreshrate van je monitor is en de max resolutie, niet wat de kleurdiepte van de monitor is enzo. dus dat zal niets oplossen.

Verwijderd

Dit had ik ook, maar dit kwam omdat de beeldbuis uitgeput was en zo scherpte, contrast enz. verloor. Gewoon een "oude" monitor, of gewoon heel veel gebruikt

Verwijderd

download powerstrip , daarmee kan je "overbrighten"
zeer handige tool , ik gebruik hem zelf ook wanneer ik cs speel ;)
Pagina: 1