Toon posts:

wat te doen met m'n bandbreedte?

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik zit in de kenniswijk van Eindhoven en heb net glasvezel thuis gekregen. Wil dus zeggen 1,5 Megabyte down en 500KB up, met een datalimiet van 150GB per maand. Dat is natuurlijk lekker :9, maar nu wil ik ook fatsoenlijk mijn spul gaan delen (had al zo'n 60GB aan films, mp3 en games).

Punt is dat ik met Kazaa hoogstens een gestapelde download krijg en dat is me teveel werk... Heb geen zin om eeuwen te wachten met 4Kb/s te downen.

Vind het ook geen probleem om een FTP server te instaleren zodat anderen van mij kunnen profiteren :7, maar dan moet het wel goed geregeld zijn qua instalatie. Ben een IT'er, maar heb daar even geen verstand van en nog veel minder zin om maanden te gaan lopen klooien met het instaleren en configureren van Win2000 server en IIS.

Wat kan ik nu het beste ondernemen. Huidige situatie is modem/router aan de deur, router boven op mijn kamer voor 3 pc's. Ftp-server zou op een pc apart kunnen , de andere twee moet ik wel op kunnen klooien
thnx

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 13:10 . Reden: typo ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik zou echt m'n bandbreedte niet verspillen aan derden hoor, lekker zelf houden :Y)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
dual-zip schreef op 31 mei 2003 @ 13:09:
Ik zou echt m'n bandbreedte niet verspillen aan derden hoor, lekker zelf houden :Y)
maar ik zit toch de hele dag op m'n werk dus dan boeit het me niet zo heel veel... wil ook wel eens aardig doen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 13:11 ]

Verwijderd

Geef je ip'tje maar :)
Vraag een adres aan op http://no-ip.com draai IP duc ofzo en dan geef je ons je adres en ik zal wel downloaden (ben je dan blij?).

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
Een 100mbit lijntje naar mij leggen met een paar repeaters ertussen oid.

Maar ontopic, ik zou gewoon een FTP server installeren dan, dan kun je gewoon met andere delen. Je kan ook gewoon je eigen website hosten, misschien kun je ook websites voor andere hosten.

[ Voor 11% gewijzigd door eX0duS op 31-05-2003 13:13 ]

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 18:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

linux servertje met vsftp erop ofzo :) Installatie valt best mee... als je ff een paar howto's doorbladert ben je al een heel eind :P

Launching containers into space

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Windows Servertje met GuildFTP doet het ook goed hoor en is mischien wel makkelijk dan linux. :Y)

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 18:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

raymonvdm schreef op 31 May 2003 @ 13:15:
Windows Servertje met GuildFTP doet het ook goed hoor en is mischien wel makkelijk dan linux. :Y)
misschien wel maar ik heb het niet zo op Windows servers.... slechte ervaringen mee :P

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
wil zowiezo niet met Linux aan de slag, vind het wel leuk hoor daar niet van, maar windows ken ik gewoon beter... maar goed stel nu dat ik zo'n ftpserver instaleer, hoe regel ik dan wat betrouwbare luitjes zonder dat ik m'n ip hoef te posten aan tig onbekenden?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 13:19 . Reden: grof spul weggehaald ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:00

Sick Nick

Drop the top!

of draai gewoon IIS of ms SQL zonder firewall erbij en binnen no-time share jij je zooi wel met andere zonder dat je er zelf wat voor hoeft te doen. Je bent zo gehacked, iemand zet er shit op die jij ook kan gebruiken en iedereen begint van je te leechen via ftp :P

Your choise :p

Verwijderd

ik zou ook voor een (desnoods anonieme) FTP-server gaan...

maar ff offtopic: waar heb je zo'n lijntje aangeschaft, en tegen welke prijs?
heb ik namelijk ook interesse in...

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op 31 May 2003 @ 13:18:
of draai gewoon IIS of ms SQL zonder firewall erbij en binnen no-time share jij je zooi wel met andere zonder dat je er zelf wat voor hoeft te doen. Je bent zo gehacked, iemand zet er shit op die jij ook kan gebruiken en iedereen begint van je te leechen via ftp :P

Your choise :p
dat lijkt me dan weer net even een suboptimale oplossing... :+

Verwijderd

Je kunt ook een gameserver installeren met Quake 3 of zo.
Is weer eens wat anders dan het sharen van divx

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 13:19:
ik zou ook voor een (desnoods anonieme) FTP-server gaan...

maar ff offtopic: waar heb je zo'n lijntje aangeschaft, en tegen welke prijs?
heb ik namelijk ook interesse in...
ow, skuzie, het is iets nieuws van de KPN, Fibre to the home. Voorlopig nog maar 10Mbit later eventueel 100Mbit. Betaal 55 euro's per maand :*)

en voorlopig alleen nog maar in Eindhoven...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 13:22 ]

Verwijderd

Wow dat moeten wij hier in de randstad ook gaan krijgen. Niet veel duurder dan ADSL :P

Verwijderd

en adsl is nog geen 1 Mbit. jammie ik hoop dat iedereen binnenkort van fibre to home kan genieten 8)7 :9~

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-08 14:41
Wat dacht je van DirectConnect (eventueel een hubje opzetten).
op http://www.neo-modus.com staat meer info.

[ Voor 19% gewijzigd door supreme tweaker op 31-05-2003 13:29 ]

Burp

Verwijderd

ik wil ook zoon verbinding :P ik vind zelf direct connect te moeilijk, ik snap het simpelweg gewoon niet :(

Verwijderd

Topicstarter
da-dude schreef op 31 mei 2003 @ 13:28:
Wat dacht je van DirectConnect (eventueel een hubje opzetten).
op http://www.neo-modus.com staat meer info.
dat zou op zich ook wel mooi zijn natuurlijk....

moet nog even de voor en nadelen tegen elkaar afwegen :/

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:18

Predator

Suffers from split brain

Dat is leuk dat je dataverkeer wilt delen, maar je krijgt natuurlijk dit soort reacties:
Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 13:12:
Geef je ip'tje maar :)
Vraag een adres aan op http://no-ip.com draai IP duc ofzo en dan geef je ons je adres en ik zal wel downloaden (ben je dan blij?).
en het gaat hier zoals je zelf zegt om het delen van illegale content.

Je kan vast zelf ook wel wat creatiefs bekenden.
Een linux/open source mirror of zo :+

[ Voor 8% gewijzigd door Predator op 31-05-2003 13:47 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.