[Win2k] Progs afsluiten + Register vraag

Pagina: 1
Acties:

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-10-2025
Hey,

als ik heb 2 vragen.

1] Als ik naar de Win2k taskmanager ga, en naar processes, zie ik daar een heleboel adware/spyware staan. Ik sluit die nu elke keer handmatig af .. maar kan drit ook gewoon voor altijd? Want ik heb al gekeken bij het startmenu en dan bij startup, en in het register bij:

HKEY_current_user / software / Microsoft / Windows / Currentversion / run ,

maar daar staat het niet.

2] Toen ik zonet in het register keek zag ik sleutels met de volgende namen:

Üb»ÖNï¿È1ð¿ÿÿÿÿÜa»Çð¿€g»ð?@ð ?XóKáhðKá
ÜÊ8
ÜÒкÖNï¿È1ð¿ÿÿÿÿÜÑкÇð¿€×кÐ$Nð ?XóKáhðKá

er staat: name (default) , TYPE REG_SZ, Data (value not set)

Moet ik die verwijderen?

Ze staan in HKEY_current_user ..

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
lol kan er niet uit opmaken wat het is maar ik zou het niet vertrouwen

• Viva Vince
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11-2024
kijk eens op www.ad-aware.com voor een gratis proggie dat spyware doodslaat.... werkt best goed. Die zoekt je Register/Memory en HD af naar spyware.

goede kans dat die regels verwijderd worden. Anders kan je altijd nog een reg-cleaner er overheen gooien.

Hoop dat je er wat aan hebt

[ Voor 24% gewijzigd door Viva Vince op 31-05-2003 11:44 ]

Verwijderd

Maak misschien eerst een backup van je registry voor dat je dergelijke programma's erop los laat. Adaware slaat wel hetgeen op wat werd verwijderd, zodat je het kan terugzetten indien nodig.
Dit helpt echter niet altijd, heb zelf al 2 keer mijn pc mogen formatteren omdat Adaware registry keys verwijderd had waardoor mijn TCP/IP protocol niet meer werkte.
Voorts is adaware wél aan te raden. Update ook eerst het programmatje na installatie.

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-10-2025
Ik heb ad-ware al gebruikt maar met de gratis versie kun je slechtst beperkte scannen uitvoeren ..