FF een minireview'tje voor jullie.
Ik weet het niet met die Nex iA. Ik had de NexIIe maar zat me te storen aan het schermpje en de bediening. Wat dat betreft is de Nex iA een enorme vooruitgang qua bediening en qua scherm. In ieder geval eidenlijk ook een fatsoenlijk batterij vak. Is wel qua gewicht zwaarder dan de NexIIe maar voelt daardoor ook veel robuuster aan.
Alleen de uitlees snelheid is er niet bepaald op vooruit gegaan. Het lezen van een 1 gb microdrive duurt 3 keer zolang als via de Nex IIe. En staat de disc maar voor 75% gevuld.
Is best wel irritant als je even tussen de FM tuner en de MP3 speler switch't.
Verder lijkt het batterij verbruik met de microdrive gunstiger te zijn als met de NexIIe combi, ik gebruik GP's 2000. Ik heb de Nex iA nu een week en heb um iedere dag zeker een uurtje of anderhalf in gebruik. Na een week staat de meter nu op de helft. Valt reuze mee dus.
Geluidskwaliteit is op gelijk niveau als de NexIIe dus gewoon heel erg goed.
Tuner is een aardige toevoeging maar ook niet meer dan dat. De remote is zeer bruikbaar doordat de 'joystick' dezelfde functie heeft als op het apparaat zelf. Werkt erg goed.
Qua scherm en bediening zou ik zeker de Nex iA adviseren maar als je een microdrive hebt of een grote CF kaart dan is de muziek via de NexIIe toch veel sneller beschikbaar. Qua geluidskwaliteit doen ze, wat mij betreft, niet voor elkaar onder dus daar hoeft je keuze niet van af te hangen...........
Ffe een toevoeging wat betreft het vraagstuk van ruis bij de Nex IIe.
Deze heb ik ik inderdaad waargenomen in zachte muziekpassages. Bij de Nex iA is deze ruis ook waarneembaar maar veel minder aanwezig dan bij de NEXIIe.
Wat dat betreft scoort de Nex iA op dit vlak wel een stuk beter, alleen tis maar waar een kniesoor op let want bij de NexIIe is het in ieder geval bij pop/rock muziek nauwelijks storend te noemen.
[
Voor 14% gewijzigd door
regmaster op 01-06-2003 17:32
]