Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-06 20:59
Ik heb een wonderbaarlijk probleem, ik heb het apparaat net en kom ergens niet uit.

Ik heb hem bij met mp3cdspeler.nl gekocht met 128 mb CF erbij. Maar als ik wil kopiëren, gaat hij na ¾ fout, en blijft hij hangen, en geeft de error "het systeem kan opgegeven bestand niet vinden".

Ik heb hem al meerdere malen geformatteerd :(

Weet iemand wat er fout is?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:17

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

In welk bestandsformaat formateer je de kaart?
Fat?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
meendering schreef op 31 May 2003 @ 11:46:
In welk bestandsformaat formateer je de kaart?
Fat?
gewoon fat, geen fat32

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28
offtopic
Hoe bevalt ie? Ik heb hem namelijk ook net bestelt.
/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
tweak_dude schreef op 31 May 2003 @ 12:27:
offtopic
Hoe bevalt ie? Ik heb hem namelijk ook net bestelt.
/offtopic
naast het probleem bevalt hij goed, het draadje is gewoon ipv telefoonachtig, de geluidskwaliteit is goed, en de snelheid is prettig..

Ik zal wel kijken of ik een mini-review kan schrijven als ik dit probleem heb opgelost..

Maar, kan het ook zijn dat de draad die erbij zit of het geheugen kapot is?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50581

zijn er al firmware updates beschikbaar voor het aparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Anoniem: 50581 schreef op 31 mei 2003 @ 13:05:
zijn er al firmware updates beschikbaar voor het aparaat?
zover ik weet niet, op www.frontierlabs.com staat niets, maar denk je dat dat 'de' oorzaak is?

Ik heb frontier labs al gemaild en wacht af op een reactie...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zou kunnen dat het aparaat incompatible is met het cf kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Anoniem: 50581 schreef op 31 mei 2003 @ 13:11:
zou kunnen dat het aparaat incompatible is met het cf kaartje
Nee, dat is hij zeker weten niet, want ik kan er gewoon bestanden opzetten en volgens de specs moet hij daarmee werken :) Of het is de firmware of een kapot CF kaartje, denk ik :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 14:47

smallboy

N/A

Probeer een kaartlezer te regelen. Probeer daarmee eens de bestanden te kopieren. Lukt het daarmee wel dan zit er een fout in (de firmware misschien) van de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
@tweak_dudekan jij kijken als jij de jouwe binnen hebt of je dit probleem ook hebt? En welke firmware jij hebt?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
ik stuur de mijna asap terug, tenzij iemand heel snel een oplossing heeft :P :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 14:47

smallboy

N/A

Heb je frontier labs al gemailed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
smallboy schreef op 31 mei 2003 @ 15:50:
Heb je frontier labs al gemailed?
Ja, die wezen op een full format, maar dat deed ook niets :(

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voordat je hem stuurt zou ik hem eens testen met een ander cf kaartje, ga naar de plaatstelijke pc boer en vraag of je hem even mag testen met een ander cf kaartje, scheelt je misschien wel een week tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Anoniem: 50581 schreef op 31 mei 2003 @ 16:32:
voordat je hem stuurt zou ik hem eens testen met een ander cf kaartje, ga naar de plaatstelijke pc boer en vraag of je hem even mag testen met een ander cf kaartje, scheelt je misschien wel een week tijd :)
idd, laat ik dat eens eerst doen, bedankt voor de tip, ik was em al aan't inpakken :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Het probleem wordt alsmaar gekker, nu start hij op en zie je het zandlopertje draaien, maar hij komt niet verder, en zet zichzelf uit :?

Ik heb er net wat bestanden opgezet, om te testen, en hij crashte weer, brakke CF?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zou heel goed kunnen, ik zou maandag hem testen met een ander cf kaartje ( of eerder als dat kan ;) ) en na de hand van die uitslag ga je bellen met shop waar je je mp3speler vandaan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Hmm, nog gekker, dat zandlopertje doet hij alleen 'fout' als de CF kaart er in zit, anders gaat hij aan en staat er "Connot detect CF" "retry...." :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017

blaatbeest

fuck

Op de andere topic over de nex ia staat een link naar een review:
http://www.fixup.net/tips/mp3/

Daarin staat als min punt: "If you copied a folder with too many MP3 files in it and then plug the card into the player, the player cannot start and it crashes. Again, I had to remove the batteries to reset it. This is not much a problem for music files but a serious problem for data storage."

Is dit toevallig bij jou het probleem? Laten we het hopen, want ik heb hem ook al besteld :)

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
blaatbeest schreef op 01 June 2003 @ 12:28:
Op de andere topic over de nex ia staat een link naar een review:
http://www.fixup.net/tips/mp3/

Daarin staat als min punt: "If you copied a folder with too many MP3 files in it and then plug the card into the player, the player cannot start and it crashes. Again, I had to remove the batteries to reset it. This is not much a problem for music files but a serious problem for data storage."

Is dit toevallig bij jou het probleem? Laten we het hopen, want ik heb hem ook al besteld :)
Nee, naast het feit dat ik die link zelf postte, lukt het gehele uploaden niet en crasht hij nu al bij het starten, ik denk een brakke CF kaart.

Ik hoor het morgen: bij de MyCom, even CF kaart testen :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 22:25

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ik heb bij hun een Nex IA met 256 MB kaartje gekocht en daar heb ik geen problemen mee gehad, het ding staat nu op 20 MB na vol. Een firmware probleem lijkt me dus sterk...

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
FF een minireview'tje voor jullie.

Ik weet het niet met die Nex iA. Ik had de NexIIe maar zat me te storen aan het schermpje en de bediening. Wat dat betreft is de Nex iA een enorme vooruitgang qua bediening en qua scherm. In ieder geval eidenlijk ook een fatsoenlijk batterij vak. Is wel qua gewicht zwaarder dan de NexIIe maar voelt daardoor ook veel robuuster aan.
Alleen de uitlees snelheid is er niet bepaald op vooruit gegaan. Het lezen van een 1 gb microdrive duurt 3 keer zolang als via de Nex IIe. En staat de disc maar voor 75% gevuld.
Is best wel irritant als je even tussen de FM tuner en de MP3 speler switch't.
Verder lijkt het batterij verbruik met de microdrive gunstiger te zijn als met de NexIIe combi, ik gebruik GP's 2000. Ik heb de Nex iA nu een week en heb um iedere dag zeker een uurtje of anderhalf in gebruik. Na een week staat de meter nu op de helft. Valt reuze mee dus.
Geluidskwaliteit is op gelijk niveau als de NexIIe dus gewoon heel erg goed.
Tuner is een aardige toevoeging maar ook niet meer dan dat. De remote is zeer bruikbaar doordat de 'joystick' dezelfde functie heeft als op het apparaat zelf. Werkt erg goed.

Qua scherm en bediening zou ik zeker de Nex iA adviseren maar als je een microdrive hebt of een grote CF kaart dan is de muziek via de NexIIe toch veel sneller beschikbaar. Qua geluidskwaliteit doen ze, wat mij betreft, niet voor elkaar onder dus daar hoeft je keuze niet van af te hangen...........

Ffe een toevoeging wat betreft het vraagstuk van ruis bij de Nex IIe.
Deze heb ik ik inderdaad waargenomen in zachte muziekpassages. Bij de Nex iA is deze ruis ook waarneembaar maar veel minder aanwezig dan bij de NEXIIe.
Wat dat betreft scoort de Nex iA op dit vlak wel een stuk beter, alleen tis maar waar een kniesoor op let want bij de NexIIe is het in ieder geval bij pop/rock muziek nauwelijks storend te noemen.

[ Voor 14% gewijzigd door regmaster op 01-06-2003 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85914

ik heb een CF sandisk 128 mb (via de pc full FAT geformateerd) en een Dane Elec 512 mb (via de NEX IA geformateerd) uitgetest. Bestanden zijn via een USB reader op de kaartjes gekopieerd. Firmware versie 1.0.

512 mb kaartje is praktisch vol :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 85914 op 02-06-2003 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:23
regmaster schreef op 01 June 2003 @ 14:30:Ffe een toevoeging wat betreft het vraagstuk van ruis bij de Nex IIe.
Deze heb ik ik inderdaad waargenomen in zachte muziekpassages. Bij de Nex iA is deze ruis ook waarneembaar maar veel minder aanwezig dan bij de NEXIIe.
Wat dat betreft scoort de Nex iA op dit vlak wel een stuk beter, alleen tis maar waar een kniesoor op let want bij de NexIIe is het in ieder geval bij pop/rock muziek nauwelijks storend te noemen.
regmaster, bedankt voor de genomen moeite! Ik hou niet van harde pop/rock muziek dus dat is (althans voor mij) geen argument om ruis te accepteren. Wel luister ik regelmatig naar dance/lounge/chill muziek waarbij je achtergrond ruis ook niet echt hoort. Maar toch wil ik dat het ruisniveau niet te hoog is omdat ik toch 80% van de tijd naar rustige muziek luister zoals solo piano, (moderne)jazz en (akoestische) gitaarsolo's, waarbij ik vooral 's avonds in bed luister tijdens het lezen van een boek o.i.d. bij een niet te hoog volume en dan wil ik geen duidelijk aanwezige ruis op de achtergrond horen.

Wanneer ik een CD in een portable CD-speler beluister hoor ik ook geen ruis. En aan de mp3's kan het ook niet liggen, want bij de MamboX P353 (die ik overigens weer heb verkocht wegens andere tekortkomingen) klonken de mp3's ook erg goed zonder zacht geruis of getsjirp op de achtergrond...

Dus ik hoop dat nog meer mensen die hem besteld hebben hier hun ervaring(en) willen neerzetten.

Ik wacht wel af :P

[ Voor 23% gewijzigd door Tranquility op 02-06-2003 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87341

Ik heb sinds gisteren de Nex Ia 256MB.
Ik vind dat je geen last hebt van een ruis, de geluidskwaliteit is goed ik speel WMA bestanden van 96 kb/s af en dat klinkt goed. Ik vind alleen wel de bediening wat tegen vallen, de joystick vind ik minder handig. Ik zit er wel over te denken om een andere oordopjes te kopen, misschien iets van sennheiser ofzo maar dit is ook best prijzig. Verder bevalt hij uitstekend, ja het overzetten van muziek duurt wel ff dat valt me wel tegen.
Alleen de bediening valt dus tegen en verder is het een prima speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

@vantheman18
Mag je nog een keer in het NEX IA topic zetten :)
[rml][ mp3] Frontier Labs Nex IA[/rml]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoezo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28
Je schreef iets algemeens over de Nex IA en er ook een topic over de NEX IA: [rml][ mp3] Frontier Labs Nex IA[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja maar ik ging in op de vraag of er ook ruis in zat, en dat werd in dit topic gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

Dit topic heet: [NEXia] probleem met geheugen
Dus ik blijf erbij dat die post in het andere forum moet, daar word ook over geluidskwaliteit gepraat enzo :)

Om nog een enigzins on-topic reply te posten:
Ik heb van niemand meer gehoord over dit zelfde soort probleem, dus met de nex IA is in principe niks mis :)

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok sorry zal er niks verder over schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
blaatbeest schreef op 28 June 2003 @ 15:11:
Dit topic heet: [NEXia] probleem met geheugen
Dus ik blijf erbij dat die post in het andere forum moet, daar word ook over geluidskwaliteit gepraat enzo :)

Om nog een enigzins on-topic reply te posten:
Ik heb van niemand meer gehoord over dit zelfde soort probleem, dus met de nex IA is in principe niks mis :)
Klopt, geheugen zelf was kapot :)

|>

Pagina: 1