Toon posts:

[Dell] Bij licht gebruik - 3 jaar Next Business Day On-Site?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn vader gaan we binnenkort een nieuwe PC kopen. Ik dacht zelf aan een Dell Dimension 2350 mijn vader is een zeer "lichte" computer gebruiker, hij zit op MS Word, Internet een beetje, etc. meer niet.

Ik denk dat die PC gem. 6 uur per dag aan zal staan.

Nu vroeg ik me af, is die 3 jaar Next Business Day On-Site echt nodig? ik bedoel, hoe betrouwbaar zijn die Dell's?

Kijk, als ik zo'n Dell zou kopen, en ik hang er om de haverklap weer andere dingen in, sleutel er een beetje aan, oké, dan is de kans dat er wat kapot gaat ook een stuk groter.

Hoe groot schatten jullie de kans in dat die PC kapot gaat bij een Dell Dimension 2350 bij het gebruik van mijn vader?

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 11:12 ]

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Waarom koop je dan een P4 2.4 ghz voor alleen een beetje internet en tekstverwerken? Dan kan je denk ik beter bij de lokale computerboer zelf een systeem in elkaar laten zetten met een 1ghz processor ofzo, das veel goedkoper :)
Een computer gaat heus wel 3 jaar mee, meestal zijn het harde schijven (draaiende apparaten) die het eerste gaan slijten, maar zelfs die gaan nog wel zo'n 5 jaar mee.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:19

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Dell is meestal wat betrouwbaarder in de ogen van vaders, heb er namelijk ook eentje gehaald voor vader ;). Dell is super en lokale computerboer verkoopt rotsooi :z. Discussie niet aangaan en gewoon dell kopen :P

Maar goed, ontopic: Een jaar garantie is prima, maar ga idd zoals Pastasaus voorstelt voor een zo simpel mogelijk Dell pctje, want een P4 voor word is een beetje overdreven

Verwijderd

Ik weet niet het prijs verschil tussen gewone en deze 3 jaar garantie, maar als dat niet zoveel scheelt kun je het altijd doen.
Mocht er iets stuk gaan, ben je (meestal) goedkoper uit.
Voorbeeld:
mijn opa en oma kochten een Opel Astra, 1 jaar garantie, en ze kopen er 2 jaar bij.
Na 2,5 jaar gaat er een onderdeel van €1000+ stuk, gelukkig hebben ze garantie.
Het prijsverschil is eruit.
Het is niet normaal dat dit onderdeel na 2,5 jaar 'licht' gebruik stuk gaat, maar het is wel gebeurt.

Altijd doen dus.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:28

LopeZ

Too much is never enough

Wij kunnen niet gaan gokken of die pc net kapot gaat :P
Het is maar net of je het er voor over hebt of niet, de beslissing ligt aan jou dus.

Dit topic is gesloten.