Toon posts:

netwerkkaart, cable disconnected*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een real tech netwerk kaart in mijn computer zitten.

de rest van mijn spec zjin:

amd athlon 2000+
512 mb ram
gf 4 ti 4200 128 mb
85 gig

op een gegeven moment zei de computer dat er iets mis was met de netwerk kabel, die zou niet aangesloten zijn.

ik heb alle kabeltjs gecontroleert of ze er goed inzaten, ook bij de modem
maar daar lag het niet aan.

ik heb mijn netwerkkabel laten doormeten, want misschien was ie wel kapot.
maar ook daar was niks mee aan de hand

toen heb ik @thome gebeld en ze hebbe een andere modem geprobeert, maar daar lag het ook niet aan.

op een gegeven moment heb ik mijn netwerk kaart is uit het slot gehaald en in een ander slot gedaan, en toen gaf de computer geen fout aan.

Dat ging een paar weken goed, totdat ik vandaag opeens weer die fout kreeg: de netwerkkabel is niet goed aangesloten

toen heb ik weer de netwerk kaart opnieuw in het slot gedaan en toen werkte alles gewoon weer.

mijn vraag is nu: weet iemand waar dit aan kan liggen, die fout: netwerk kabel niet goed aangesloten.

b.v.d

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ik denk dat je nic gewoon defect is, probeer het eens met een andere

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Mijn eerste gok is toch echt de kabel.

Je kan een kabel wel doormeten maar de ellende is dat bij een klein breukje, het probleem zich niet continu voordoet. De kans is best groot dat je tijdens het meten geen fout ontdekt.

Prik er voor de aardigheid toch eens een andere kabel tussen en leg deze aan de kant.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:20
Ik heb het zelf als mijn draytek zich reset. Misschien wordt je verbinding met @home met grote regelmaat verbroken?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Verwijderd

Ik zeg ook dat je netwerkkaart gaar is, maar het blijft een gok. Je kan een nieuwe scoren. Kost je ongeveer 15 Euro.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Lezen is idd een vak :D Hier stond niks

[ Voor 95% gewijzigd door Sn3akz op 31-05-2003 11:08 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Mischien gewoon een probleem van een slecht contact ? Of mischien een IRC probleem ?

't zal iig niet aan het modem liggen als het weer werkt nadat je je nic in een ander PCI slot steekt...

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Cutebritney schreef op 31 May 2003 @ 11:25:
Mischien gewoon een probleem van een slecht contact ? Of mischien een IRC probleem ?

't zal iig niet aan het modem liggen als het weer werkt nadat je je nic in een ander PCI slot steekt...
offtopic:
/me fluistert Cutebritney in dat die niet teveel moet IRC'en, daardoor verwar je IRC met IRQ :P

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Mijn eerste ingeving is netwerkkaart een beetje brak.
Die realtek kaartjes kosten amper wat, kun je beter een nieuwe nic kopen.
Draai zelf al jaren probleemloos met een 3Com, is de investering absoluut waard.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:17
Ik heb zelfs ervaringen met Realtek kaartjes dat zelf na 1 keer de kabel er uit gehad te hebben dat deze het daarna helemaal niet deed.
Dus koop een nieuwe realtek een neem de gok dat hij ook zo weer stuk kan zijn of koop een 3com en krijg levenslange garantie of is dat tegenwoordig niet meer zo?

[ Voor 40% gewijzigd door The-Source op 31-05-2003 11:41 ]

Taal fouten inbegrepen ;)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Cutebritney schreef op 31 May 2003 @ 11:25:
die is wel meestelijk _O_

maar werkt de nic wel als je hem in een andere bak stop, of in een ander pci slot? het pci slot zou natuurlijk brak kunnen zijn

Verwijderd

Voor 10€ heb je een nieuwe netwerkkaart, is heel dit draadje de moeite wel waard? :?

Verwijderd

Topicstarter
btw: het ligt niet aan de netwerk kabel, want de mensen van @thome hadden ook een andere kabel geprobeert en toen deed het het nog niet

sorry was ik eff vergeten te melden

maar ik zal wel eff een andere netwerk kaart erin ploffe

bedankt voor jullie reacties
Pagina: 1