Toon posts:

Liteon 52/24/52 gaat met nero niet hoger als 32 speed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een liteon brander 52/24/52 en met nero als software gaat dit geweldig.
Maar het verbaast mij dat ik de brand snelheid niet boven de 32 speed krijg.
Ik gebruik Platinum cd's 1x - 48x , dus dat zou goed moeten zijn.

Hoe kan ik die brand snelheid omhoog krijgen?

Verwijderd

Welke versie van Nero, want het kan zijn dat jouw burner (t.w.52speed) in je huidige versie niet ondersteunt wordt. Indien je versienummer niet te oud is kun je gratis upgraden tot de laatste versie.
Wat ook nog wel eens wil helpen, schakel de wizard uit en geef zelf aan wat voor CD je wil maken. Klik nu op het brand icoontje, je zal zien dat er hier een aantal keuzes beschikbaar zijn (zoals simulatie) maar het gaat om de optie "automatisch max. snelheid vaststellen". Zorg dat die aangevinkt is, dit heeft bij mij geholpen. (Dit is maar 1 keer nodig, hierna kan je gewoon de wizard weer gaan gebruiken)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:52
Je kunt ook eens het volgende proberen: ga naar 'Recorder' --> 'Choose Recorder...' --> Kies in het scherm je LiteOn brander --> Klik op 'Options >>' --> vink 'SmartBurn enabled' af.

[ Voor 20% gewijzigd door Jaap-Jan op 31-05-2003 11:01 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Ik zou ff kijken of je brander wordt gesupport, hiero . :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 11:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 10:51:
Welke versie van Nero, want het kan zijn dat jouw burner (t.w.52speed) in je huidige versie niet ondersteunt wordt. Indien je versienummer niet te oud is kun je gratis upgraden tot de laatste versie.
Wat ook nog wel eens wil helpen, schakel de wizard uit en geef zelf aan wat voor CD je wil maken. Klik nu op het brand icoontje, je zal zien dat er hier een aantal keuzes beschikbaar zijn (zoals simulatie) maar het gaat om de optie "automatisch max. snelheid vaststellen". Zorg dat die aangevinkt is, dit heeft bij mij geholpen. (Dit is maar 1 keer nodig, hierna kan je gewoon de wizard weer gaan gebruiken)
Bij mijn brander zat versie Nero 5.5.10.9 ik heb hem geupgraded naar 5.5.10.28
In Nero CD speed test kom ik ook niet verder dan die 32 speed.
Zal het dan gewoon zo zijn dat die Platinum cd's 1x tot 48x speed niet verder dan 32 speed kunnen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 10:58:
Ik zou ff kijken of je brander wordt gesupport, hiero . :)
Mijn brander wordt gesupport.
Maar ik begin aan de snelheid van de cd's te twijfellen

Verwijderd

Topicstarter
Japie_17 schreef op 31 mei 2003 @ 10:58:
Je kunt ook eens het volgende proberen: ga naar 'Recorder' --> 'Choose Recorder...' --> Kies in het scherm je LiteOn brander --> Klik op 'Options >>' --> vink 'SmartBurn enabled' af.
Met die smartburn ben ik juist zo blij (geen foute cd's meer en muziek cd's op maximaal speed branden) heerlijk.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:52
Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 12:08:
[...]

Met die smartburn ben ik juist zo blij (geen foute cd's meer en muziek cd's op maximaal speed branden) heerlijk.
SmartBURN is wat anders dan BURN- proof. BURN- proof is voor het voorkomen van Buffer- underruns die anders de CD-r zou laten mislukken en SmartBurn zorgt ervoor dat CD's op een 'veilige' snelheid worden gebrand. Die twee kunnen onafhankelijk van elkaar functioneren. Nero heeft het af en toe weleens bij het verkeerde eind wat betreft de brandsnelheid.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Geen problemen hier met dezelfde brander en Mitsui SG ultra @ 48x
Kan ze zelfs op 52x branden

Verwijderd

Welk soort kabel gebruik je ?
40 polige of 80 polige ide kabel, de 40 polige kan een beperkende factor zijn op de brander snelheid.
mijn 48 x brander deed eerst ook maar max 16 x en na de "kabel-upgrade" ging hij tot de max.

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Hier ook geen probleem met exact dezelfde brander en met Nero. :)
Denk dat het aan je cd's ligt...

• Wouter
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 15:20:
40 polige of 80 polige ide kabel, de 40 polige kan een beperkende factor zijn op de brander snelheid.
mijn 48 x brander deed eerst ook maar max 16 x en na de "kabel-upgrade" ging hij tot de max.
Hier hangt ie aan secondary slave met standaard ide33 kabel
Geen enkel probleem @ 52x

Verwijderd

. w o u t e r . schreef op 31 mei 2003 @ 15:27:
[...]

Hier hangt ie aan secondary slave met standaard ide33 kabel
Geen enkel probleem @ 52x
Haalt die vast niet als je source de Secondary Master is :)

• Wouter
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 15:27:
[...]

Haalt die vast niet als je source de Secondary Master is :)
er is geen secondary master ;)

is zo ingedeeld:

SCSI kanaal 1 : Plextor Ultraplex 40x
RAID kanaal 1: WD 80 GB
RAID kanaal 2: WD 80 GB
IDE primary master: Sony DRU500a DVD writer
IDE secondary slave: LiteOn 52x24x52

Vraag me niet waarom slave... maar had geen zin m'n kast weer open te schroeven... en if it aint broken don't fix it ;)

Verwijderd

. w o u t e r . schreef op 31 mei 2003 @ 15:31:
[...]

er is geen secondary master ;)

is zo ingedeeld:

SCSI kanaal 1 : Plextor Ultraplex 40x
RAID kanaal 1: WD 80 GB
RAID kanaal 2: WD 80 GB
IDE primary master: Sony DRU500a DVD writer
IDE secondary slave: LiteOn 52x24x52

Vraag me niet waarom slave... maar had geen zin m'n kast weer open te schroeven... en if it aint broken don't fix it ;)
tja :)
nix gezegt dan :P

/me copyed on the fly vanaf zun DVDrom naar CDRW drive @ 40x (harder kan die niet 8)7 ) en dat gaat prima met 80 aderig :/ met 40 aderig wil dat niet echt lekker :(

Verwijderd

Topicstarter
Japie_17 schreef op 31 mei 2003 @ 15:06:
[...]
SmartBURN is wat anders dan BURN- proof. BURN- proof is voor het voorkomen van Buffer- underruns die anders de CD-r zou laten mislukken en SmartBurn zorgt ervoor dat CD's op een 'veilige' snelheid worden gebrand. Die twee kunnen onafhankelijk van elkaar functioneren. Nero heeft het af en toe weleens bij het verkeerde eind wat betreft de brandsnelheid.
Jo, dat wist ik niet ik dacht inderdaad dat het hetzelfde was als burn proof.
Ik zal het eens uitzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 15:20:
Volgens mij is het de 40 polige kabel en zit op de secundair ide samen met een cd rom drive
De Primair ide is wel 80 polig daar zit de HDD samen met de dvd drive.

Ik dacht dus dat je de brander als master op de secundair moest plaatsen

Verwijderd

Ik heb zelf de HD's op de primary ide met 80 polige kabel,
en de DVD en de Brander op de secondary (ook met 80 polige kabel).
Dat een udma 33 kabel KAN werken klopt, maar het is niet gegarandeerd.
Er is natuurlijk ook kwaliteits verschil tussen verschillende (udma 33 ) kabels.
Ook is de vermelde snelheid op het apparaat alleen in de meest gunstige gevallen bereikbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 14:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zoals Japie al zij, zet die smartburn eens uit.
En ja hoor nu kan ik wel volgens Nero op 52 speed branden.

Alleen zal het wel even testen worden of het ook zonder problemen gaat op die 52 speed.

Bij 32 speed met smartburn aan gaat het in ieder geval probleemloos zowel data als muziek.

Vreemd, ik kan nu gewoon weer smartburn aan vinken en die 52 speed aanklikken
die staat er nu gewoon wel.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 21:20 ]

Pagina: 1