Toon posts:

Asus V8440 Gf4 Ti 4400 kapot ?? help!!

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik heb al een tijdje een gf 4 maar nu dacht ik dus laatst laat ik eens kijken of wat overclocken hem echt sneller maakt. ik downloade powerstip, instellingen veranderen van 275/550 naar 300/600, (weet het is veel in 1 keer, maar als je die oc resultaten van anderen zient allemaal boven de 300/600) ik run mark01 geen verhoging ?? raar maja ik alles weer terug zetten. nu dacht ik gisteren (heb nu een nieuwe amd 2500+ nieuw mobo (a7N8x) enz) kijken of het nu wel uitmaakt, ik powerstip weer installeren, zet hem weer op 300/600, applay, draai mark 01 maar bij test 2 raar beeld, vakjes enz, opnieuw opstarten, nog een keer oc'en (het was terug gezet) en weer mark01 maar nee nu bij test 1 na een paar sec raar beeld, ik opnieuw opstarten, bij ingaan windhoos, vast, weer opnieuw, bij ingaan windhoos automatische restart??? enz enz enz (nieuwste bios heb ik al, niewste detonater opnieuw geinstalled), ik na een tijd van alles proberen mijn oude gf 2 GTs erin en ja alles doet het normaal, ook spellen, nou ik mijn gf4 erin nee hoor blijft al hangen tijdens opstarten ?? iemand nog tips, of moet ik aanspraak makenop garantie, en hoelang heb je dat normaal (bij empc gekocht, hehe is daar nu niet meer te koop) en wat zal er gebeuren als ik een nieuwe krijg en zij hebben geen zelfde meer ?

iig bedankt, hoop echt dat tie niet dood is |:(

Verwijderd

Als ik jou was zou ik je G4 erin knallen en dan opstarten in veiligemodus (F8) en dan powerstrip uninstallen. En als het goed is ,moet je kaart het weer doen 8) .

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
Ik zou inderdaad eens veilige modus proberen.
iemand nog tips, of moet ik aanspraak makenop garantie
Overclocken doe je zelf, als het dan kapot gaat is het jouw schuld en heb je pech. Garantie vervalt wanneer je gaat overclocken.
DeeP_7894 schreef op 31 May 2003 @ 10:50:
laat ik mij TOEVALLIG de zelfde kaart hebben
en hij loopt nu op 315 / 550 ( ben nog op mijn memory cooling aan het wachter van perfect systems :| )

Hier mijn Gpu cooler :
( ben nog even een upload aan het zoeken )

Hij loopt nu op Idle 52.3 C en Stressed 61.2 C
Wat heeft dit te maken met het probleem van de topicstarter :?

The devil is in the details.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:28

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Garantie kan je vergeten, jij gaat een product buiten specs laten lopen en als er iets kapot gaat is het jouw schuld, dus helaas :)

Zoals al is voorgestelt, zeker even met gefroce 2 GTS booten en powerstrip eraf gooien en dan geforce 4 erin. Werkt dat niet ben ik bang dat je dat ding hebt laten doorfikken, helaas :)

Verwijderd

MaRc0 schreef op 31 May 2003 @ 10:51:

Wat heeft dit te maken met het probleem van de topicstarter :?
Misschien dat ik hiermee wil zeggen dat hij hem niet Te ver over heeft kunnen clocken :S

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 10:57:
[...]

Misschien dat ik hiermee wil zeggen dat hij hem niet Te ver over heeft kunnen clocken :S
Misschien is dat voor elke videokaart anders...
Dat jouw videokaart zover kan betekent niet dat die van je buurman dat ook kan hoor. En misschien kwam het bij de topicstarter wel door het geheugen, die jij niet had overgeclockt.

The devil is in the details.

Verwijderd

MaRc0 schreef op 31 mei 2003 @ 11:11:
[...]

Misschien is dat voor elke videokaart anders...
Dat jouw videokaart zover kan betekent niet dat die van je buurman dat ook kan hoor. En misschien kwam het bij de topicstarter wel door het geheugen, die jij niet had overgeclockt.
ok sorry , ik heb het al weg gehaalt ( maar mijn max mem snelheid is 625 )

Verwijderd

Topicstarter
:'( nee heb powerstip allang weer uninstalled,, zelfs met de gf 4 ,,, maar hij begon het steeds slechter te doen, en nu kom ik niet eens meer tot het windows opstart scherm toen :'( loop tie al vast

|:( maar nog effe iets merken ze het zo snel dan dat het overgeclockt is of kan ik het gewoon proberen en hem terug sturen ?? |:(

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
als ze brandplekken vinden krijg je geen garantie of iets in die richting... jammer maarja.. dat kunnen ze niet vergoeden.

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

Waarschijnlijk zullen ze het niet snel zien, tenzij der echt verbrande onderdelen op de kaart zitten, maar ik vind dat je em zowiezo niet op moet sturen, jij sloopt die kaart zelf, en dan wil je een nieuwe :S

niks

Verwijderd

Topicstarter
Brandplekken ?? waar,, ik heb ook effe de koeler eraf gehaald, op de kaart is niets te zien.. maar op de koeler zelf, daar waar die contact maakt met de chip zijn 2 kleine plekjes te zien, misschien schroeiplekjes maar weet ik niet,, hoe krijg ik ze weg of is dat niet zo belangrijk ?

• Burner13
  • Laatst online: 09-10-2024
maakt niet uit, de kaart is tog kaduuk... en we mogen je niet helpen om em op te lappen en vervolgens naar asus te sturen. (d8 ik)

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 17:37

makje

Professioneel prutser

Burner13 schreef op 31 mei 2003 @ 13:06:
maakt niet uit, de kaart is tog kaduuk... en we mogen willen je niet helpen om em op te lappen en vervolgens naar asus te sturen. (d8 ik)

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
ok sorry dat ik om hulp heb gevraagt,,,, ben niet zo iemand die zomaar effe een nieuwe kaart koopt, heb ik nu ook geeneens het geld voor, maar ik wil wel graag zo ongeveer wat ik nu ook heb, dan lijkt mij de enigste manier om dat zonder weer veel euro's te betalen het opsturen en (hopelijk) weer vergoedt krijgen

sorry als dit in verkeerde aarde valt, is niet mijn bedoeling, en ik weet dat ik fout zat/ zit maar het geld groeit me niet op m'n rug dus je moet toch wat

Verwijderd

als een kaart kaduk gaat van even die hogere instellingen, dan mag je hem van mij retour doen hoor. Of ze het merken?, volgens mij als jij teruggeklokt hebt niet toch? Spul moet wel tweakbaar zijn, anders hebben we er niks aan

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Tenzij je koeler er slecht op zat kan je kaart niet kapot zijn, mijn Ti4400 van Leadtek werkt perfect met de standaardkoeling (600gr alu ofzo >:) ) met de 2 fannetjes uit, nooit oc'ed btw.
Ik zou hem eens testen in een ander systeem voor te beginnen. Als het daar werkt moet je maar je windows opnieuw installeren.

[ Voor 28% gewijzigd door peke op 31-05-2003 13:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
twas maar 30 sec ofzo toen heb ik hem trug gezet :S

maja kdenk dat ik hem gewoon terug stuur iig bedankt allemaal voor de repleys

nou hopen dat ik een nieuwe krijg en het nooit weer gebeurt (8>

• MaD_co
  • Laatst online: 11:45
mijn ervaring met titanium overclocken is vrij goed
Heb ti4200 van 250/450 naar 305/560 met standaard koeling

ging van 8800 punten naar 12206 in 3dmark 2001
[compare url] http://service.futuremark.com/compare?2k1=6548306

Dus mij lijkt het sterk dat je met een ti4400 niet zo ver zal kunnen komen

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Verwijderd

Ik heb een GeForce 4 TI4200 dat ding heeft welleens gedraait op 275/575 en dat zonder doortefikken. Ik neem aan dat je GeForce 4 makelijk kan draaien op 300/600 dus raar dat ie het niet doet.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Heb een Leadtek Winfast ti4800SE en heb zelf ook geprobeerd te kijken wat de kaart kan. En de snelheden zijn normaal 275/550 gezet naar 350/650 ( Ti4600 snelheden ) houdt hij het aardig uit MAAR het geheugen is niet blij.

Op 350/600 daartegen is hij stabiel en zeer goed werkend.

Nu draait hij weer on overgeklokt, op standaard snelheden gaat hij snel genoeg hoor!

There is no place like ::1

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 13:36:
twas maar 30 sec ofzo toen heb ik hem trug gezet :S

maja kdenk dat ik hem gewoon terug stuur iig bedankt allemaal voor de repleys

nou hopen dat ik een nieuwe krijg en het nooit weer gebeurt (8>
Als je de kaart laten lopen hebt 30s zonder koelblok is het logisch dat ze stuk is, heel dom als je zoiets doet.

Verwijderd

wat zijn we toch weer moraalridders zeg ik denk dat meer dan 90 % van de tweakers het op de garantie gooien als ze dit probleem hebben en hier wordt er een terecht gewezen!!!!!
dit is om te :r

Verwijderd

het punt van overklokken is:

je onderdeel moet er langzaam aan gewend raken

ik bedoel: jij springt toch ook niet direct in -7 graden celcius water? of ben je wel zo stoM?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 09:40:

ik bedoel: jij springt toch ook niet direct in -7 graden celcius water? of ben je wel zo stoM?
Dat betwijfel ik, ik kan het in stapjes doen maar even goed in een keer naar het aller hoogst gaan wat hij aan kan. Dat maakt bij mij allemaal niks uit.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-07 10:15
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 09:40:

Nog nooit mensen een nieuwjaarsduik zien maken? ;)

Ik denk alleen dat de TS zijn kaart niet gesloopt heeft door de oc, maar dat ie gewoon al gaar was, en dit het extra duwtje is geweest... zou hem gewoon terugsturen, dikke kans dat je gewoon een nieuwe krijgt (die miss. wel te oc'en is >:) )

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 09:40:

offtopic:
In -7 graden celcius water springen zal pijn doen, das nl ijs :P

Topic starter, al in een andere pc geprobeerd :?
En je zei dat je de cooler d'r af had gehad, zittie zeker weten weer goed? :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
corpseflayer schreef op 31 May 2003 @ 22:10:
[...]

Als je de kaart laten lopen hebt 30s zonder koelblok is het logisch dat ze stuk is, heel dom als je zoiets doet.
ehm ik ben niet zo stom om hem Zonder koelblok te laten lopen hoor... gewoon ik zette (alles zat gewoon in m'n pc niets aan gedaan) hem op 300/600 en toen ging die raar doen, en nou komt tie niet eens meer in windows :'(

@everybody

thx for de repleys :*) ga het denk ik gewoon op de garantie gooien, eerst nog effe de laatste paar dingen testen en uitproberen en dat weet ik 100 % zeker dat hij gaar is |:(

zoals nog een keertje in een andere pc proppen :S

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 12:26 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 12:25:
ga het denk ik gewoon op de garantie gooien, eerst nog effe de laatste paar dingen testen en uitproberen en dat weet ik 100 % zeker dat hij gaar is |:(

zoals nog een keertje in een andere pc proppen :S
Dicht
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.