Toon posts:

Brom microfoon door draadloze muis ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik sinds kort een draadloze muis. Nu heb ik sterk de indruk dat bij microfoonopnames er een brom ontstaat (duidelijker hoorbaar als ik klik op muis).
Iemand daar ervaring mee ? En is dat weg te moffelen ? Is overigens een Logitech muis.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-07 04:02
Je microfoonkabel niet afgeschermd? En een assymetrische micro gebruikt?
Heb je Live! soundkaart, kun je een LiveDrive aansluiten die symmetrische micro's gebruikt, ga je geen last meer hebben.
Ik draai al een paar jaar mee achter het podium van sommige evenementen in Expo Gent, en daar gebruiken wij vanalles door elkaar, walkie talkie, wlan, laptop's met draadloze muis & keyb, camerainstallatie en 14 racks van 2m hoog met versterkers en audioapparatuur. Met een assymetrische micro moet je daar niet afkomen.
Als je je muis aflegt, heb je het probleem niet meer zeker ;-) -> HF-storingen. Als het semi-professioneel is dat je bezig bent (DJ-ing of zo) moet je zeker zo'n symmetrisch geval hebben.
Het kan ook zijn dat je ontvanger te dicht bij je soundkaart zit (USB dongle of zoiets) of dat je kast niet goed afgeschermd (ik gebruik bijvoorbeeld een plaatijzeren AT-kast, geen probleem, mijn neef zo'n plastieken geval, je kunt het raden) is of zelfs je soundkaart gevoelig voor storingen van buiten door een stuk signaaldraad die buiten loshangt - antennevorming.

[ Voor 5% gewijzigd door Guru Evi op 31-05-2003 09:53 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org