[Terratec Aureon Fun installatie] Probleem met c-media mixer

Pagina: 1
Acties:

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025
Ik ben al een tijdje aan het zoeken (via de search/terratec faq/google/duitse forums) naar een oplossing voor het volgende probleem:

Gisteren een Aureon 5.1 Fun gehaald voor in mijn HT-PC. Ingebouwd en drivertjes geinstalleerd (de nieuwste van de Terratec ftp). Hij geeft netjes geluid. Echter wanneer ik de C-Media mixer wil opstarten zie ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~maasland/terratec.jpg

Hij start de mixer dus wel maar de knoppen niet. Ook start hij het ControlPanel van Terratec niet op. Als ik dat probeer te starten lijkt het even of hij wat doet maar verdwijnt meteen weer. Wie heeft een idee?

Het enige wat ik eigenlijk wil is de 'digital optical out' aanzetten zodat me Sony receiver de rest kan doen. Zonder mixer of control panel kom ik echter niet ver. :)

PS: Zoals op het plaatje te zien is geeft hij aan dat het een "CMI PCI Audio device" is. Dit klopt wel want dit is de chip die erop zit. In de handleiding van Terratec staat dat hij een "Aureon 5.1 Fun" moet vinden.. kan iemand met hetzelfde kaartje wellicht even kijken of dit wel helemaal klopt? :)

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:56

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Wat gebeurt er als je de driver van de installatie CD installeert?

Ik heb zelf de Aureon 7.1 Space, en die laat Windows XP hier keurig als Aureon 7.1 Space in het Apparaatbeheer zien. Ook de mixer werkt gewoon :) Zowel de originele als de recenste driver. Het enige grote verschil tussen de Fun en de Sky/Space is de geluidschip. De Fun heeft een CMI, de Sky en Space hebben een VIA. Maar daar kan het volgens mij niet aan liggen.

Wat voor geluidskaart had je hiervoor? Driver etc. van dat ding verwijdert? :?

He who controls the Spice, controls the Universe.

• insanity-
Ik had hiervoor een Creative SB Live! erin zitten. Voor zover ik kan zien in de registry is alles weg... Ik heb ook al de driver van de CD geinstalleerd. Die pakt ook die CMI chip zoals op het plaatje te zien is. Maar zou goed kunnen dat dit bij de Fun nu eenmaal zo is.

Ohja, en natuurlijk heb ik ALLE onboard zooi van me moederbord disabled in de bios. :)

• insanity-
Aha, C-Media mixer probleem opgelost! :)

Nieuwe mixer gedownload van: http://www.cmedia.com.tw/e_product_01.htm
Oude uit de registry gehaald, soundcard opnieuw geinstalleerd en bij de file mixer.exe verwezen naar de locatie van deze nieuwe mixer.

Rest nu nog het probleem dat het ControlPanel niet start. Hij maakt even een schijnbeweging met een zandlopertje maar doet vervolgens niets...

• insanity-
*trap*

Niemand? :(

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 21:04
Ik heb ook hetzelfde probleem. Alles werkte met de drivers van de cd maar heb net de nieuwe drivers geinstalleerd en ook bij mij doet het controle panel het niet meer en de mixer ook niet....Het geluid daar en tegen doet het zoals het hoort. Goed dus!

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 21:04
kuka schreef op 02 July 2003 @ 20:44:
Ik heb ook hetzelfde probleem. Alles werkte met de drivers van de cd maar heb net de nieuwe drivers geinstalleerd en ook bij mij doet het controle panel het niet meer en de mixer ook niet....Het geluid daar in tegen doet het zoals het hoort. Goed dus!

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

• Sap
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-04 08:06

Sap

There is not enough space so..

Hey mensen!

Ik heb hetzelfde probleem, het geluid van mijn Aureon 5.1 Fun doet het prima (hetzij alleen 1 uitgang!)...Het controlpanelprog. start iid niet op!

Nu het rare, eerst gebruikte ik mijn onboardsoundcard op mijn MSI KT4V, met XP! Ik wilde graag mijn geluidscapaciteiten wat uitbreiden en kocht dus deze kaart! Hoppa inprikken, cd erin, klikke de klik en klaar alles deed het perfect (wel eerst onboardgeluidskaart uitgeschakelt natuurlijk). Tot vorig weekend deed alles het perfect, maar eigenwijs als ik was wilde ik mijn XP eens opnieuw installeren! Hierna begonnen de problemen; De drivers installeren prima, geluid doet het, maar alleen op lineout1 (of daar waar ik mijn speakers van mijn stereo opaansluit, logisch zou je zeggen). Normaal selecteerde ik 4 speakers zodat ik mijn koptelefoon/speakers op mijn desktop kon switchen, nou DAT doet het niet meer!!!!!!! En natuurlijkheb ik ook jullie probleem met het opstarten van het Controlpanel!

Aangezien alles het prima deed voordat ik format c: ingetikt ( 8)7 ) had, denk ik dat het misschien aan bepaalde andere drivers ligt ofzo!

iemand ideeen????

mijn systeem:
AMD 2100+XP
MSI KT4V
ASUS geforce ti 4800 se
Maxtor Diamond 80 GB
Aureon 5.1 Fun

MSI-KT600-delta** Rx850xt core@555 mem@621** xp2800+@2466MHz[watercooled-innovatek]** 2x512 MDT pc3200[@425MHz]** 400WattZalman** Industrial-Radiator+Eheim1048+12mm tubes**

• Sap

Sap

Benk weer!

Misschien is het een goed idee als we Terratec hier eens over gaan latigvallen!! Misschien dat ze dan reageren!

Hij deed het bij mij eerst prima, dus waarschijnlijk hangt het programmatje omdat er bepaalde drivers missen, conflicterende programma's noem maar op!

Ik ben geen computerexpert, maar dat controlpanel programmatje is toch een simpel proggie, dus ik snap er geen reet meer van!

Als ik de oplossing weet zal ik het hier posten

Hasta la pasta

SaP

MSI-KT600-delta** Rx850xt core@555 mem@621** xp2800+@2466MHz[watercooled-innovatek]** 2x512 MDT pc3200[@425MHz]** 400WattZalman** Industrial-Radiator+Eheim1048+12mm tubes**

• Sap

Sap

Ok ik ben een paar uurtjes verder en heb de Aureon 5.1 Fun aan de praat, beetje onorthodox maargoed hier komt tie!

Eerst drivers eraf gegooid ook in registry! Toen mijn onboardkaart (MSI KT4V) ge-enabled in de BIOS. Opgestart en alle mogelijke drivers van mijn onboardkaart erop gezet--> getest= ok
Dan terug naar BIOS onboardkaart disabled, weer opstarten--> controlpanel nieuwe hardware.....Aureon cd-tje erin installeren (WDM-driver en controlpanel!) en nu deed hij het prima...

Ok mensen vraag me niet waarom of hoe dit is de manier die ik heb geprobeerd en het werkte! Het lijkt alsof er een driver miste of niet goed geinstalleerd was.....
Ik ga morgen weer kijken en dan vertel ik wel welke driver ik denk die bij MIJ hiervoor zorgde!

Ik hoop dat dit ook bij jullie werkt!

Greetz SaP

Pagina: 1