karamba_weather deel2

Pagina: 1
Acties:

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-04 23:04
Ik heb de neiging om hoofdletters te gebruiken, maar goed in het kader van de vriendelijkheid en om mij vooral niet afte reageren op onschuldige voorbijgangers ;)

Maar goed hier gaat ie voor de tweeeeede keer :(

Zijn er ook mensen die de k_weather theme werkend hebben met (super) karamba onder RedHat9? Ik krijg een shitload aan foutmeldingen mbt tot weather.py beginnend met een opmerking over een verkeerde kleur

RedHat is vrij gangbaar, (super)karamba vrij populair en k_weather vrij standaard, dus ik hoopte op succes stories. Om uit te sluiten dat het daadwerkelijk aan RedHat9 specifiek is en niet aan mijn gemodde setup ligt. Dus een simpel 'ja bij mij werkt het' of 'same problems here' was al heel handig geweest...

Maar goed waarom niet gelijk in de modder duiken :P

QColor::setRgb: RGB parameter(s) out of range
Traceback (most recent call last):
File "/home/jeroen/karamba/weather.py", line 26, in ?
dom = parseString(xmlweather)
File "/usr/lib/python2.2/site-packages/_xmlplus/dom/minidom.py", line 967, in parseString
return _doparse(pulldom.parseString, args, kwargs)
File "/usr/lib/python2.2/site-packages/_xmlplus/dom/minidom.py", line 954, in _doparse
toktype, rootNode = events.getEvent()
File "/usr/lib/python2.2/site-packages/_xmlplus/dom/pulldom.py", line 265, in getEvent
self.parser.feed(buf)
File "/usr/lib/python2.2/site-packages/_xmlplus/sax/expatreader.py", line 208, in feed
self._err_handler.fatalError(exc)
File "/usr/lib/python2.2/site-packages/_xmlplus/sax/handler.py", line 38, in fatalError
raise exception
xml.sax._exceptions.SAXParseException: <unknown>:3:0: junk after document element

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Dit topic is al een tikkie beter dan het vorige ;)

Wat er fout is kan ik niet meteen zeggen, lijkt wel een rotte pyton file ?
Heb je al eens gegoogeld op stukken van deze foutmelding, daarmee heb je meer kans op succes dan een topic hier :)

• jb044
:)

Zo iets had ik dus ook, maar zal een googlen...vandaar de vraag of er mensen zijn dit dit theme wel met succes gebruiken icm RedHat (9):?

• jb044
Ligt dus gewoon aan de 'weer' feed :o

Verwijderd

ik heb hem werkend onder RH 9, zonder problemen.
Run eens gewoon met python die file, en kijken of tie dan gaat blaten.
Hoe staat python bij jou geinstalleerd ?

Verwijderd

Bij mij werkt hij onder freebsd 4.8 ook zonder problemen.

Let wel het is GEEN super karamba theme maar een karamba theme.

(Die fout heb ik namelijk in het begin gemaakt en dan krijg je ook de meest wazige fout meldingen.)

• jb044
Zomaar een willekeurige pagina van de feed:

http://weather.interceptv...her.xml?id=VVNDQTA5ODI%3D
XML Parsing Error: junk after document element
Location: http://weather.interceptv...her.xml?id=VVNDQTA5ODI%3D
Line Number 3, Column 1:<b>Warning</b>: fopen(/home3/petersen/work/cache/weather/USCA0982): failed to open stream: Permission denied in <b>/home3/petersen/work/production/weather/weather.php</b> on line <b>114</b><br />
^

Klinkt allemaal heel eng maar als ik de announce moet geloven is het gewoon een bandbreedte probleem.

Die foutmelding krijg ik natuurlijk ook als ik weather.py direct met python(2) uitvoer. Dus tenzij jullie een andere feed gebruiken of in vvt praten, snap ik het niet meer :)

Verwijderd

Vergeet deze fout melding.

Ik heb er zelf ook suf op gestaard maar inmiddels weet ik dat prima werkt. Pak maar een willekeurig land en je zult zien dat het overal hetzelfde probleem LIJKT te zijn terwijl het toch werkt. (weet ik inmiddels) Verder geeft je browser niet de xml code weer die direct na de foutmelding volgt. Kijk maar eens in de source code van deze pagina.

Wat volgens mij jou probleem is is dat je de pyton xml module niet hebt geinstalleerd op je pc. Bij FreeBSD staat deze in de port collection onder de naam 'py22-xml-0.8.1'

• jb044
Probleem opgelost :)

Ik had al de laatste k_weather gedownload, de boel lekker in m'n karamba mapje geplempt en verder gegaan met weather.py...en dat had ik dus niet moeten doen de correcte python module was k_weather.py. Vreemd genoeg moest ik eerst weather.py verwijderen voordat karamba uberhaupt k_weather.py wou laden maar nu werkt het prima. Zit niet diep genoeg in python om het te kunnen plaatsen maar goed het werkt nu.

Haastige spoed is dus zelden goed, schaam schaam :/

Wat betreft die melding, is vrij makkelijk weg te filteren en heeft betrekkingen op bandbreedte problemen:
failed to open stream
Pagina: 1