Ik ben op zoek naar een goede GPS module die ik op een notebook kan aansluiten Deze setup zal voornamelijk worden gebruik voor plaatsbepaling op het water (ook op zee).
Nou heb ik hierover uiteraard een hele berg info gevonden maar een hoop vragen blijven onbeantwoord;
1] Is het verstandig om zo'n hand-gps te nemen om aan je notebook te hangen of is zo'n module (bijv. zo'n gps-mouse) ook goed genoeg ?
2] Is het noodzakelijk cq. aan te raden om een antenne te plaatsen, of is een ingebouwde antenne in de gps module voldoende ?
3] Wat voor soort aansluiting is aan te raden ? (usb lijkt me meest voor de hand liggend).
4] Zijn die goedkopere modules (bijna) net zo goed als de duurdere qua betrouwbaarheid en kwaliteit van de gegenereerde data, of zijn hierin grote verschillen ?
5] Wat is de betere software voor gebruik op het water ?
6] Hebben die dingen eigenlijk overal ontvangst ?
7] Waar nog meer op te letten bij aanschaf van een GPS ?
Zo'n Target budget GPS receiver
bijvoorbeeld, is dat wat ?
Nou heb ik hierover uiteraard een hele berg info gevonden maar een hoop vragen blijven onbeantwoord;
1] Is het verstandig om zo'n hand-gps te nemen om aan je notebook te hangen of is zo'n module (bijv. zo'n gps-mouse) ook goed genoeg ?
2] Is het noodzakelijk cq. aan te raden om een antenne te plaatsen, of is een ingebouwde antenne in de gps module voldoende ?
3] Wat voor soort aansluiting is aan te raden ? (usb lijkt me meest voor de hand liggend).
4] Zijn die goedkopere modules (bijna) net zo goed als de duurdere qua betrouwbaarheid en kwaliteit van de gegenereerde data, of zijn hierin grote verschillen ?
5] Wat is de betere software voor gebruik op het water ?
6] Hebben die dingen eigenlijk overal ontvangst ?
7] Waar nog meer op te letten bij aanschaf van een GPS ?
Zo'n Target budget GPS receiver
bijvoorbeeld, is dat wat ?