advies gevr.: upgraden systeempje

Pagina: 1
Acties:

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Hi tweakers,
ik wil morgen op de HCC beurs m'n pc flink gaan upgraden, kheb nu een PII 233, 64MB, Intel AL440LX mobo, Viper 550, Maxtor 20 Gig HDD, Plex 32/10/32 etc.

Nu wil ik dus de processor gaan upgraden ik zit te denken aan een PIII 800 maar dan dus ook een nieuw moederbord nl. de Asus CUSL2-C, en 128MB PC133 geheugen.
Is dit een beetje een goede samenstelling?
Ik kan max. 1400,- uitgeven, en wil wel dat ik voorlopig ff vooruit kan ;)
Klopt het dat de CUSL2-C dus wel onboard geluid heeft maar geen video (want ik hoef dus geen onboard video maar juist wel geluid).
En is het belangrijk om A-merk geheugen te halen of maakt dit weinig uit, ik was nl. nog niet echt van plan om gelijk te gaan overclocken (misschien in de loop der tijd wel).

Alvast hartelijk bedankt.

• DyStiC
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Owjah waar ik ook aan zat te denken, kan dit moederbord ook gewoon op m'n voeding aan gesloten worden of heeft deze meer spanning nodig dan m'n Intel Al440LX PII moederbordje?

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 08:58
koop een athlon!

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Een gouden tip: Koop een AMD Duron/Tbird met Abit KT7 (of ander socket A mobo), is veeeeeeel goedkoper en sneller ook nog :) Geheugen: A-merk maakt niet zo heel veel uit hoor.. Zal je weinig van merken. (denk ik).

Ik was ook altijd intel fan maar nu niet meer! AMD is goedkoper en beter..

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Waarom wil je geen AMD cpu?

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Als je voor AMD gaat: 300Watt voeding halen!!!

Mijn iRacing profiel

• DyStiC
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
damn.. nu hebben jullie me toch weer aan het twijfelen gebracht, ik was eigenlijk van plan om gewoon een Intel CPU te kopen. Waarom, zou ik eigenlijk niet echt goed kunnen vertellen, waarschijnlijk goede ervaring mee dus beetje vertrouwd.
Ik gebruik m'n pc voornamelijk voor AutoCAD, is er nog een CPU die daar beter voor geschikt is AMD of Pentium?

Enne als ik dus een AMD neem dan moet ik m'n oude voeding uit me kast slopen en er een 300w in zetten? klopt da?

nog bedankt voor de reacties

Verwijderd

koop just AMD...geen athlon maar een duron.
clock hem op een je hebt een 1 gig cpu. koop daarbij een leuke bordje(goedkoop is de msi en je houd nog flink wat guldens over voor een nieuwe 3d kaart + 128 geheugen en misschien ook nog wel een leuke soundcard
enne 300 watt voeding is niet echt nodig..Zie mijn specs onder en dat allemaal op een 230 watt..

Verwijderd

Yepp koop een AMD Athlon/Duron veel betere prestaties/prijs in verhouding met Intel.
Let niet op mijn naam btw :)
Maar ik zou een AMD kopen als ik jou was. Misschien heb je geen 300 W voeding nodig, maar daar weet ik niet zoveel van :'(

Greetz

---------------------------------------------

Celeron 2 667@950 - 1.85 V - 192 MB RAM - TNT2 32 MB
Pagina: 1