A Next-Generation PRIVACY THREAT is present!

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• N_e_0
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 20:00
Ik krijg dit te zien als ik mijn shields test bij grc.com:
The Media Access Control (MAC) address of the network interface card in your computer can be easily read by any computer or web server on the Internet. Yours is: xxx-xxx-xxx-xxx
The MAC address is a "guaranteed to be globally unique" 48-bit serial number embedded into every Ethernet network adapter ever made. The problem is you can't change it — it's like your machine's unique indelible fingerprint — and it's being made available to any web site (like this one) that you visit. In many ways it's like a "super web browser cookie on steroids" that cannot be disabled or blocked by normal means.

Many people have become very upset over the unique serial number embedded into every Pentium III processor, fearing the invasion of privacy that such a "globally unique ID tag" would represent. But the exposed network MAC address problem is much worse since it's already here, it's fully deployed and available for the asking from most computers on the Internet! More importantly . . . it's freely available from your computer.

Daar ben ik mooi klaar mee.
Hebben meer mensen deze melding?
Ik heb verbinding via een usb modem op het adsl netwerk van cistron.
En heb de firewall van mcafee geinstalled.
Bij de probe my ports test is alles stealth, maar bij de test my shields test zie ik dit.
Echt niks aan te doen?

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 12:10
Maak je niet dik, grc is er om paniek te zaaien.. daar leeft hij van. (hoewel de scantools handig zijn).
Een MAC addres zit bij IEDEREEN in zijn pc, router of wat dan ook. En ja die dingen zijn vrijwel uniek. De reden waarom deze in de regel niet dicht te zetten zijn (en je dat ook niet wilt) is omdat een pc jouw mac nodig heeft om te communiceren met de buitenwereld ongeacht welk protocol je gebruikt.
(verdiep je eens wat in tcp/ip of netware)
Kortom, niets ergs, geen zorgen over maken.
Je kunt je mac `spoofen` maar tenzij je op de hackerstoer gaat is dat eigenlijk onzin en totaal onnodig. (een chellomodem weigerd dan in elk geval dienst, want die dingen zijn gepind op een mac. hoe het met adsl zit weet ik niet.. ga er dus niet zomaar mee klooien).

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Op het moment dat jij iemand zijn IP adres kan pingen zit zijn MAC address al in jouw cache op je local computer. Deze kun je met arp -a uitlezen. Dit staat ook op me homepage.

Verwijderd

mutsje schreef op 31 May 2003 @ 09:45:
Op het moment dat jij iemand zijn IP adres kan pingen zit zijn MAC address al in jouw cache op je local computer. Deze kun je met arp -a uitlezen. Dit staat ook op me homepage.
Dit werkt slechts bij adressen in hetzelfde subnet. Wel even handig om dat erbij te zetten lijkt me.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Heb ff getest bij grc, en ik krijg nergens een/mijn mac address? Logisch eigenlijk aangezien ik naar die site surf over verschillende routers, en routers niet geinteresseerd zijn in mac addressen van andere (sub)netwerken, routers werken nl op IP. Een router hoeft enkel de MAC's in eigen netwerken kennen, om zo door te sturen naar de volgende router, daar wordt het IP packet uitgepakt, en indien het naar een ander netwerk moet voorzien van een nieuwe layer2 (MAC) header, om naar de volgende router te kunnen reizen.

Nagaan welk mac address er aan de andere kant van de wereld ligt lijkt mij dus erg onmogelijk via een simpele connectie met een webserver.

Overgens zijn MAC adressen in bepaalde gevallen wel te veranderen, ook het unieke is niet 100% waar, het valt weldegelijk voor dat er gelijke mac adressen voorkomen, alleen is de kans ERG klein.

maar als je echt zo paranoia bent kan je beter die internetverbinding opzeggen, er is wel meer te rapen dan een MAC

[ Voor 8% gewijzigd door Yalopa op 31-05-2003 10:49 ]

You don't need eyes to see, you need vision

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Om je over deze dingen zorgen te gaan maken is grote onzin trouwens, zodra je ook maar Internet Explorer opstart weten ze je IP adres al, en die komt nog wel op meerdere plaatsen terecht hoor.... jammer dat je er niets mee kan enzo..

[ Voor 8% gewijzigd door cyberbetica op 01-06-2003 01:39 ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Het is inderdaad een beetje overdreven en ze proberen waarschijnlijk hun programma's aan de man te brengen door een beetje paniek te zaaien. Aangezien ik niet 1-2-3 zie wat dit met jouw Windows te maken heeft (behalve dat je hem draait op jouw PC :P), doe ik hem maar dicht. Een betere optie zou Network Troubleshooting zijn geweest, maar ik denk dat ze daar niet zitten te wachten op nog een topic over het beveiligen van je verbinding ;).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.